Gå til innhold

Hvordan bør jeg vaske boksershortser???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

trenger bekreftelse av klesvask. Hvis man vasker ca 20 boksershorts sammen med dynetrekk; blir de rene hvis de vikles inn i dynetrekket? Generelt sett bør ikke større ting som sengetøy og håndkler vaskes sammen og ikke sammen med undertøy?

Er lei av klesvask krangel og trenger litt input fra folk som kan det. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir rent selv om det vikler seg inn i dynetrekk. Har alltid vasket det sammen ig på 60 grader.

Anonymkode: 95cfd...392

• Liker 1
Skrevet

De blir rene. Du kan unngå at de havner inni dynetrekket ved å kneppe det igjen eller lukke glidelåsen - hvis trekkene har det.

• Liker 3
Skrevet

Takker for svar. Ofte er boksershortsene  gjennom harde treningsøkter og nærmest sklir av etterpå. Er det omtrent 20 stk og sammen med min sønns truser føler jeg at 60 graders vask innviklet i dynetrekk ikke er nok. Hvis de ender inni dynetrekket blir såpen skylt godt nok ut?

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ingenting som trengs å vaskes på mer enn 60 grader. 

Anonymkode: c457f...e17

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er absolutt ingenting som trengs å vaskes på mer enn 60 grader. 

Midd overlever temperaturer opp til 70

Anonymkode: 9e9b2...5ff

AnonymBruker
Skrevet
Kaare82 skrev (1 time siden):

Takker for svar. Ofte er boksershortsene  gjennom harde treningsøkter og nærmest sklir av etterpå. Er det omtrent 20 stk og sammen med min sønns truser føler jeg at 60 graders vask innviklet i dynetrekk ikke er nok. Hvis de ender inni dynetrekket blir såpen skylt godt nok ut?

Men, herregud da. Les svarene du har fått da. Skremmende at du har sønn og ikke vet bedre.

Anonymkode: 95cfd...392

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker truser i separat maskin for seg selv. Samme med sengetøy. Med to sett sengetøy i maskinen er den full nok, vil jo at innholdet skal kunne bevege seg rundt i vannet og bli skikkelig rent og vasket ordentlig. Med fullstappet maskin går ikke det.

Vasker derfor alltid sengetøy for seg. Og truser for seg, selv om de skal på samme temperatur (60).

Anonymkode: 13402...c7c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Midd overlever temperaturer opp til 70

Anonymkode: 9e9b2...5ff

Vanlige mennesker har ikke midd i sengen, det er en myte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vasker truser i separat maskin for seg selv. Samme med sengetøy. Med to sett sengetøy i maskinen er den full nok, vil jo at innholdet skal kunne bevege seg rundt i vannet og bli skikkelig rent og vasket ordentlig. Med fullstappet maskin går ikke det.

Vasker derfor alltid sengetøy for seg. Og truser for seg, selv om de skal på samme temperatur (60).

Anonymkode: 13402...c7c

Samme gjør jeg. Det er ikke plass til mer i maskinen når jeg har fylt den med to sett sengetøy. Knepper alltid dynetrekkene slik at de og putetrekkene ikke havner inni hverandre og blir en ball...

Vasker truser og sokker sammen, på 60 grader.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. I tillegg er den ryddet for kommentarer til moderasjon. Spørsmål, kommentarer eller tilbakemeldinger ifht. moderasjon tas imot på PM til moderator, i ris, ros og spørsmål-rommet eller som en privat henvendelse.
-Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...