AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Er obviously mann her. Jeg har ikke noe i mot dype lange samtaler i ny og ne, men hva er det med kvinner og dette stadige maset om at man skal hele tiden "snakke om ting". Ta det med venninner, søstre, mødre, whatever. Menn flest orker ikke dette, og ønsker bare å get on with the day. Det er en grunn til at menn foretrekker å henge med menn, vi driver ikke med disse stadige "dype lange samtalene". Jeezus! Anonymkode: a7cbe...94c 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Glad du ikke er min partner. Anonymkode: 4120e...5c4 14
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er obviously mann her. Jeg har ikke noe i mot dype lange samtaler i ny og ne, men hva er det med kvinner og dette stadige maset om at man skal hele tiden "snakke om ting". Ta det med venninner, søstre, mødre, whatever. Menn flest orker ikke dette, og ønsker bare å get on with the day. Det er en grunn til at menn foretrekker å henge med menn, vi driver ikke med disse stadige "dype lange samtalene". Jeezus! Anonymkode: a7cbe...94c Hva mener du er lange dype samtaler? Hva slags emner tenker du på? Jeg tenker at en stor grunn til at nettopp gutter og menn lider i stillhet er den holdninga om ikke å snakke om ting og "get on with the day" som du sier. Har du ingen dype tanker, selvrefleksjoner, ingenting du vil snakke om eller tenker på? Anonymkode: fc5da...1dd 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Jeg forstår deg, er kvinne selv. Noen av disse lange dype samtalene som noen kvinner insisterer på handler egentlig om at de ønsker å forandre deg. De vil ha deg til å innse at din atferd er feil, din tankegang er feil, stort sett at du tar feil og de har rett. Noen liker også å grave seg ned i problemene sine og vil ha forståelse. Bedre å riste det av seg og gå videre. Å være robust er visst ikke noen hedersbetegnelse lenger, diagnoser ser ut til å være foretrukket, i alle fall på dette forumet. Anonymkode: bd4ca...263 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 "Snakke om ting", hva mener du da? Hva slags ting? Mener du snakke om forholdet mellom dere? Følelser, blabla? Mener du snakke om aktuelle nyhetssaker? Interesser, vitenskap, samfunn? Så kjedelig å bare snakke overfladisk skit med gutta. Har du kompiser du kan prate med når livet gir deg utfordringer? Anonymkode: 1b557...1d6 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): "Snakke om ting", hva mener du da? Hva slags ting? Mener du snakke om forholdet mellom dere? Følelser, blabla? Mener du snakke om aktuelle nyhetssaker? Interesser, vitenskap, samfunn? Så kjedelig å bare snakke overfladisk skit med gutta. Har du kompiser du kan prate med når livet gir deg utfordringer? Anonymkode: 1b557...1d6 For meg ville det være helt uaktuelt å ha et forhold uten lange reflekterte samtaler om dette. Anonymkode: d5f53...b89 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Glad du ikke er min partner. Anonymkode: 4120e...5c4 Lange samtaler om en selv er jo, unektelig, en typisk dame-greie. Som dame selv har jeg aldri forstått verdien. Hvor balansert er du som menneske om du stadig må snakke om noe av det minst viktige her i verden - deg selv - heller enn å bruke tiden på viktige ting som kultur, vennskap, politikk, mat, etikk etc? Men kg har lært meg en ting. Og det er at jeg er inderlig, fryktelig, helt hinsides glad for at jeg er en kvinne som foretrekker en mannlig partner. Å måtte finne en oppegående kvinne som ikke til daglig utøver tung psykisk eller fysisk vold forekommer meg, etter innleggene her, en helt uoverkommelig oppgave. Samlivsforumet inneholder knapt en tråd der en kvinnelig ts ikke utøver vold og innrømmer det. Og knapt en av svarene under finner dette problematisk. Tvert om egger de til mer vold. Til ts: i et moderne forhold mellom to likeverdige partnere finnes det ikke noe slikt som «krav om». Inneholder ditt forhold krav? Gå ut av forholdet. Anonymkode: 281bf...966 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Har hatt slike lange og dype samtaler med samtlige av mine kjærester. Vi snakker om livet, samfunnet, politikk, vitenskap, fremtiden, jobb, filosofi, vennskap og mye annet rart. Virker ikke som om mennene i mitt liv har noe i mot det. Er det temaene du synes er kjipe? Min mann sliter f.eks med depresjon men aldri i verden om han klarer å snakke om det i mer enn 5 min. Og par-problemer er det ingen av mennene som har taklet så bra å prate om. Menns værste mareritt tror jeg. Og derfor har det også blitt slutt etterhvert. Jeg prøver bare å få orden på ting mellom oss som er utrolig viktige. Når jeg mistrives såpass mye i forholdet at jeg vurderer å gå, da må noe gjøres. Men det er tydeligvis en ting menn sliter med å høre på. Så jaja... Da blir det jo slutt til slutt. Anonymkode: 06ea9...844 7 1
youcancallmejune Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Jeg er kvinne selv, men er enig med deg. Det er klart man skal snakke om ting når det er nødvendig for eksempel for å løse noe eller unngå en krise, men denne endeløse samtaletrangen mange kvinner har gjør meg bare sliten og irritert. Jeg tror ikke på at det er så bra for oss å snakke om alt hele tiden. Jeg tror det dreper romantikken, mystikken, tenningen, spenningen og til og med vennskap. Man trenger ikke å snakke om alt. Noen ting kan få ligge. Noen ting kan få være private. Noen ting kan man spare andre for. I forhold og vennskap må respekt og hensyn gå begge veier. Det er ikke riktig at bare den med stort snakke-og følebehov skal tas hensyn til hele tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men kg har lært meg en ting. Og det er at jeg er inderlig, fryktelig, helt hinsides glad for at jeg er en kvinne som foretrekker en mannlig partner. Å måtte finne en oppegående kvinne som ikke til daglig utøver tung psykisk eller fysisk vold forekommer meg, etter innleggene her, en helt uoverkommelig oppgave. Samlivsforumet inneholder knapt en tråd der en kvinnelig ts ikke utøver vold og innrømmer det. Og knapt en av svarene under finner dette problematisk. Tvert om egger de til mer vold. Godt å høre at flere ser dette. Er kvinne selv og helt enig. Men ikke enig med TS at han er åpenbart mann. Det er menn som snakker mest, bruker flest ord. Det er min erfaring med menn, og det er vel også bevist at dette er tilfelle. Anonymkode: 5431c...c21 3
-Missi- Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 For meg er hele poenget med et forhold å ha noen å ha de dype samtalene med. Overfladiske forhold gir meg ingenting. Verken vennskapelig eller romantisk. Minst like viktig, om egentlig ikke mer å bli tiltrukket av partner mentalt! 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 Vi lever bare en gang, alle fanger i hver vår kropp og hode... Å kunne dele alt det vi kjenner og tenker på innerst inne er noe jeg tror de aller fleste, både kvinner og menn, trenger i et forhold. Det er ikke noe jeg ønsker å dele med venner og øvrige familie. Det er ikke de jeg ønsker skal kjenne meg og mine innerste tanker, mine gleder og utfordringer. Isåfall hadde jeg ikke funnet meg et fast forhold, da hadde jeg bare funnet meg en fuckfriend og levd det glade singellivet. De fleste av oss ønsker en fast partner vi kan ha de lange, dype samtalene med. De samme samtalene som hjelper oss gjennom tunge stunder, og som gir en dypere, finere mening med livet. Jeg ønsker å dele alt det "hemmelige" jeg holder inni meg, og jeg ønsker å lære om alt det "hemmelige" partneren min holder inni seg. Det gir en helt spesiell nærhet, og ikke en type nærhet jeg bryr meg om å ha med noen andre enn en potensiell livslang partner. Jeg synes synd på TS sine kjærester hvis dette er sant og ikke bare trolling. Å ikke bry seg om partneren sine dypeste tanker og følelser er i grenseland til sykt. Anonymkode: 7d733...439 6 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Lange samtaler om en selv er jo, unektelig, en typisk dame-greie. Som dame selv har jeg aldri forstått verdien. Hvor balansert er du som menneske om du stadig må snakke om noe av det minst viktige her i verden - deg selv - heller enn å bruke tiden på viktige ting som kultur, vennskap, politikk, mat, etikk etc? Men kg har lært meg en ting. Og det er at jeg er inderlig, fryktelig, helt hinsides glad for at jeg er en kvinne som foretrekker en mannlig partner. Å måtte finne en oppegående kvinne som ikke til daglig utøver tung psykisk eller fysisk vold forekommer meg, etter innleggene her, en helt uoverkommelig oppgave. Samlivsforumet inneholder knapt en tråd der en kvinnelig ts ikke utøver vold og innrømmer det. Og knapt en av svarene under finner dette problematisk. Tvert om egger de til mer vold. Til ts: i et moderne forhold mellom to likeverdige partnere finnes det ikke noe slikt som «krav om». Inneholder ditt forhold krav? Gå ut av forholdet. Anonymkode: 281bf...966 Ingenting av det du sier er relevant til hva TS sa, og hva jeg kommenterte. Anonymkode: 4120e...5c4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Jeg liker dype samtaler om store tema, men foretrekker å ha dem med andre menn. Har ikke inntrykk at kvinner egentlig er så interessert i sånne ting, så det blir litt "påtatt" når de skal snakke om sånt. Syns kvinner er på sitt mest interessante når de snakker om ting de har en genuin interesse for, f.eks. seg selv. Anonymkode: d793e...804
Serafin Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er obviously mann her. Jeg har ikke noe i mot dype lange samtaler i ny og ne, men hva er det med kvinner og dette stadige maset om at man skal hele tiden "snakke om ting". Ta det med venninner, søstre, mødre, whatever. Menn flest orker ikke dette, og ønsker bare å get on with the day. Det er en grunn til at menn foretrekker å henge med menn, vi driver ikke med disse stadige "dype lange samtalene". Jeezus! Anonymkode: a7cbe...94c Fordi det er ingen som vet hva du tenker i ditt hode og at du derfor må si det du tenker for at damene faktisk skal forstå hva du tenker og mener. 2 1
Gjest AprilRyan Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 Det spørs litt. Jeg har allerede vært i forhold der vi ikke kunne snakke om ting fordi han ikke var interessert i å ha den samtalen eller lytte til det jeg hadde å si. Det ble avfeid med at det var tull og jeg ble ignorert. Hadde vi hatt de samtalene så kunne begge fortalt hva de synes og ikke at man skulle prøve å tolke ting eller prøve seg frem, men så ble det også feil. Jeg tenker at man kunne unngått veldig mye frustrasjon ved å faktisk ta de samtalene og faktisk ønske å løse ting, og ikke plutselig skulle være veldig villig til det når det er for sent. Så nei, ikke alt kan man ta med venninner eller andre. Dessuten så må man kunne snakke med den som står en nærmest. Sånne ting snakker man kanskje ikke om hver dag, men det er ikke spesielt interessant å være i et forhold der man kun kan snakke om overfladiske og praktiske ting.
Virrevirrevapp Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Er liten vits for meg i å være i et forhold om man ikke kommuniserer godt, deler viktige livshendelser og kan prate om ting man er opptatt av. Jeg vet ikke hvorfor noen menn vil være sammen med kvinner de ikke vil prate med, men de er heldigvis enkle å unngå for oss som det motsatte er viktig for. Graden av prat er nok en ting man bør være ganske lik på, om forholdet skal fungere. 4 1
Cuntzilla Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 Jeg tenker at dersom du stadig blir plaget med at kjærester vil ha de dype samtalene med deg, så er det fordi de oppfatter deg som en platt og kjedelig person uten noe substans, eller fordi de trenger noe fra deg emosjonelt som du ikke evner å vise. Med en god partner - eller venn - man har kjemi med så kommer samtalene av seg selv, både de overfladiske og de dype. Det gjelder både menn og kvinner, du tar feil i at ditt kjønn mangler dybde, der snakkker du kun for deg selv. Men at det er forskjellige "krav" til kjærester kontra kompiser, det er nok riktig. Uavhengig av kjønn, jeg tror ikke det hjelper deg å bli homofil her fordi menn liksom er så mye enklere og ikke har følelser. Det er ikke kjønn som er problemet her. 6 1
Gjest CamillaCollett Skrevet 21. mars 2022 #19 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 11.33): Er obviously mann her. Jeg har ikke noe i mot dype lange samtaler i ny og ne, men hva er det med kvinner og dette stadige maset om at man skal hele tiden "snakke om ting". Ta det med venninner, søstre, mødre, whatever. Menn flest orker ikke dette, og ønsker bare å get on with the day. Det er en grunn til at menn foretrekker å henge med menn, vi driver ikke med disse stadige "dype lange samtalene". Jeezus! Anonymkode: a7cbe...94c Det er helt i orden at du ikke er så glad i dype og lange samtaler. Men vær oppmerksom på at det har med deg som individ å gjøre. Jeg kjenner mange menn som liker dette. Så hvorfor gjemmer du deg bak løgnen om at det har noe med Y-kromosomet ditt å gjøre? Det vil gå mye bedre med deg hvis du ser på deg selv, med dine styrker og svakheter som et individ. Og det samme med kvinnene du dater.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #20 Skrevet 21. mars 2022 Føler ikke jeg kan si noe om det før jeg vet hva slags dype samtaler det gjelder. Er det følelser, så er det klart det kan være sykt slitsomt om det skal diskuteres opp og ned i mente. Men man må også regne med at det er nødvendig å snakke om det om man møter på problemer i forholdet. Om det gjelder samtaler om samfunn, politikk osv., så må du nå bare finne deg en partner som ikke er opptatt av det. Uaktuelt for meg å ha en partner som ikke vil snakke om sånt i hvert fall. Anonymkode: 65ce5...2c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå