AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Har noen her hat en boxweiler (blanding av boxer og rottweiler)? Jeg møter en der jeg går tur som er helt nydelig❤️ Lurer på om jeg får en slik som min neste hund!!! Anonymkode: b0f32...ade
Troyamin Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Hvorfor kan du ikke bare skaffe deg renraset boxer eller rottweiler. Det er jo ikke slik at alle blandinger av disse, får samme utseende og lynne... 10 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Er det enda en slik designer hund? Anonymkode: 46e8a...b6a
Gjest Pommen Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har noen her hat en boxweiler (blanding av boxer og rottweiler)? Jeg møter en der jeg går tur som er helt nydelig❤️ Lurer på om jeg får en slik som min neste hund!!! Anonymkode: b0f32...ade Kjøp deg heller en renraset Boxer, Rottweiler, eller eventuelt en Rhodesian Ridgeback. Jeg har selv en blandingshund, men han var en omplasseringshund. Bedre å vite gener ved en stamtavle, enn å blande hva som helst på to bein som sier voff.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Er ikke boxer en rase med veldig mange helseproblemer? I såfall bør man unngå renraset i hvertfall. Uansett er det nok ikke så lurt å velge rase/blanding bare utifra at du har truffet en hund av typen som er fin. Anonymkode: 5b6ab...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #6 Skrevet 21. mars 2022 Troyamin skrev (18 timer siden): Hvorfor kan du ikke bare skaffe deg renraset boxer eller rottweiler. Det er jo ikke slik at alle blandinger av disse, får samme utseende og lynne... Pommen skrev (18 timer siden): Kjøp deg heller en renraset Boxer, Rottweiler, eller eventuelt en Rhodesian Ridgeback. Jeg har selv en blandingshund, men han var en omplasseringshund. Bedre å vite gener ved en stamtavle, enn å blande hva som helst på to bein som sier voff. Jeg vil unngå syk hund så foretrekker blanding, derfor spurte jeg ikke om råd om i kjøpe renraset….. Anonymkode: b0f32...ade
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #7 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det enda en slik designer hund? Anonymkode: 46e8a...b6a Det er en hund. Merkelig begrep dette designer hund, en mops eller bulldogg er jo mye mer «designet» og formet en de fleste blandete hunder. Utstiling er jo nettopp og «designe» hunder systematisk. Anonymkode: b0f32...ade 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #8 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er ikke boxer en rase med veldig mange helseproblemer? I såfall bør man unngå renraset i hvertfall. Uansett er det nok ikke så lurt å velge rase/blanding bare utifra at du har truffet en hund av typen som er fin. Anonymkode: 5b6ab...f7c Boxer er en herlig rase, men veldig mye helseproblemer. Jeg ville aldri hat en renraset bokser på grund av helsa, men blander man in noe annet tror jeg den har bedre muligheter til og bli frisk. Skal gjøre mer undersøkelser en et møte med en hund og en trå på KG, men tenkte det hadde våre gøy om noen kunne dele litt erfaringer. Anonymkode: b0f32...ade
Troyamin Skrevet 21. mars 2022 #9 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vil unngå syk hund så foretrekker blanding, derfor spurte jeg ikke om råd om i kjøpe renraset….. Anonymkode: b0f32...ade Du unngår ikke sykdom ved å velge blandingshund. Oppfordrer deg til å lese deg opp på avl og genetikk.😊 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Skrevet 21. mars 2022 Troyamin skrev (1 minutt siden): Du unngår ikke sykdom ved å velge blandingshund. Oppfordrer deg til å lese deg opp på avl og genetikk.😊 Har lest mye om temaet allerede, så er helt sikker på at neste hund blir blandet. Men takk for tips, det er viktig å lese seg opp før man bestemmer seg for ny hund👍 Anonymkode: b0f32...ade
Troyamin Skrevet 21. mars 2022 #11 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har lest mye om temaet allerede, så er helt sikker på at neste hund blir blandet. Men takk for tips, det er viktig å lese seg opp før man bestemmer seg for ny hund👍 Anonymkode: b0f32...ade Hvis du har lest det opp, ville du visst at blanding ikke blir friskere enn en godt avlet rasehund. Støtt opp om seriøs avl, kjøp renraset, ikke "kjøkkendesign"!👍 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #12 Skrevet 21. mars 2022 Troyamin skrev (3 minutter siden): Hvis du har lest det opp, ville du visst at blanding ikke blir friskere enn en godt avlet rasehund. Støtt opp om seriøs avl, kjøp renraset, ikke "kjøkkendesign"!👍 Dette er avsporing. Jeg spurte om erfaringer med boxweiler ikke din mening om blandings avl. Du anbefalte meg og kjøpe en renraset boxer tidligere i tråden, en anbefaling som plasserer deg langt fra de jeg stoler mest på med hunder og helse. Folk som er kunnskapsrike innen et tema forstår at det finnes nyanser, de er sjeldent så skråsikre som du fremstår her. Anonymkode: b0f32...ade 3
Gjest Pommen Skrevet 21. mars 2022 #13 Skrevet 21. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil unngå syk hund så foretrekker blanding, derfor spurte jeg ikke om råd om i kjøpe renraset….. Anonymkode: b0f32...ade Hva har syk hund med blanding å gjøre? Det er da en stor myte. Du kan få det beste av begge, men du kan også få det verste. Er det ikke bedre med stamtavle så du vet hvordan sykdomsgenene er? Jeg har selv en Pomchi, men de små hundene er ofte friskere, og jeg fikk han som omplasseringshund. Du må kunne tåle å høre oss kritisere at du ønsker å blande raser kun fordi den er søt. Du valgte å lage innlegg på kg, da har vi lov å si vår mening. Jeg ser du nevnte helseproblemene ved boxer, derfor er det enda viktigere å holde rasen frisk. Jeg er ikke totalt imot blandingshunder, det kommer ann på intensjonen bak. Blandinger som avles for å bli friskere er bare fint i mine øyne, men overlat det til de som tenker å avle friskere. Du har vel ikke store planer om oppdrett med denne hunden, og måten du skrev på virket som du kun bryr deg om utseende. Rottweiler er veldig lik i personlighet og gemytt, så hvorfor skaffer du deg ikke bare en Rottweiler? Da er det jo pga utseende. Det finnes hundrevis av raser der ute, mange fler enn i Norge også. Endret 21. mars 2022 av Pommen
Troyamin Skrevet 21. mars 2022 #14 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er avsporing. Jeg spurte om erfaringer med boxweiler ikke din mening om blandings avl. Du anbefalte meg og kjøpe en renraset boxer tidligere i tråden, en anbefaling som plasserer deg langt fra de jeg stoler mest på med hunder og helse. Folk som er kunnskapsrike innen et tema forstår at det finnes nyanser, de er sjeldent så skråsikre som du fremstår her. Anonymkode: b0f32...ade KG er til for avsporinger😉 Dessuten, det går ikke an å sitte på fingrene når det dukker opp noen som helt klart ikke vet hva avl og genetikk er... 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #15 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har en boxweiler, og synes hun er verdens aller aller beste hund. Hun er en stor koseklump og veldig snill. Allikevel ville jeg ikke anbefalt å kjøpe en hund som er blandet med boxer.. eller renraset boxer. Min har dessverre en hjertesykdom, hun sliter med det ene øyet og hun har allergi. Allergien i seg selv er ikke alvorlig, men den er plagsom for henne og det er slitsomt for meg å hele tiden være engstelig for at hun skal klø på seg sår osv. jeg ante dessverre ingenting om helseplagene til boxer (ble ikke informert av selger heller) så fikk et sjokk da disse tingene dukket opp ila det første året hennes Anonymkode: cdf4a...5c0 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #16 Skrevet 21. mars 2022 Jeg har møtt ett par "boxweilere"... Og mange rottweilere og boxere... Begge rasene er fantastiske, og dermed blir jo blandingene fantastiske også Begge elsker å leke, er lettlærte, intelligente og elsker å jobbe. Rottweileren har noe mer vaktinstinkt, og vil nok beskytte eieren mer mot fare, mens boxeren tror absolutt alt er lek... Jeg ser dog ikke helt meningen med boxweiler, annet enn at de har ett litt kult utseende, hvis de kommer som boxernese med B/T farge... Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare kjøpe en av rasene? Som sagt er de like gemyttmessig, men en liten forskjell i vakt... Som blanding vet du ikke hva du får, mtp helse og gemytt... Begge rasene har gode avlsprogrammer, for å sjekke helse og mental status, så du vet mer hva du får... Og jeg håper du tenker mer igjennom evt hundehold enn at "den er så søt!" Begge rasene krever en eier som ønsker å jobbe med dem. Anonymkode: 9cde5...270 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #17 Skrevet 21. mars 2022 Hvorfor kan ikke folk bare adoptere de mange uønsket hunder de har på FOD? Anonymkode: 70c3e...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #18 Skrevet 21. mars 2022 Troyamin skrev (1 time siden): Hvis du har lest det opp, ville du visst at blanding ikke blir friskere enn en godt avlet rasehund. Støtt opp om seriøs avl, kjøp renraset, ikke "kjøkkendesign"!👍 Rart ikke folk kan klare å forstå såpass. Ved blanding sånn så kan man få det beste, det værste eller noe midt i mellom fra begge rasene. Å når noen sier Boxweiler, så lyser alle mine varsel lamper på dårlig designer hund 😞 Anonymkode: 1f423...1a7 4
Svisle Skrevet 21. mars 2022 #19 Skrevet 21. mars 2022 Begge rasene har sine helseutfordringer så å kjøpe en "boxweiler" er veldig risikabelt. Boxeren sliter en del med hjerte, øyne, allergier og ledd mens rottweileren sliter også en del med ledd og allergier. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #20 Skrevet 24. mars 2022 Troyamin skrev (På 21.3.2022 den 8.48): KG er til for avsporinger😉 Dessuten, det går ikke an å sitte på fingrene når det dukker opp noen som helt klart ikke vet hva avl og genetikk er... Burde du ikke komme med bedre argumenter en at jeg har feil og du har ret? Om du prøver og lære meg opp mener jeg 😛 Anonymkode: b0f32...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå