Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke at jeg ser så mye på tv, men litt. Ser det er mye kjendis / reality / konkurranser etc.

Føler gjestene speiler mer og mer slik samfunnet er. Eldre menn gir god underholdning, men kvinner? Syntes det stort sett bare er ungjenter som blir invitert i slike programmer.

Huskestue f.eks, Lautitzen & co koser seg jo stort sett med kvinnfolk under 30. Samme med kompani Lauritzen, eldre menn og unge kvinner.

Bare en betraktning. Er det nok et eksempel på hvordan eldre kvinner blir uinteressante og mister sin verdi?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Lauritzen & co koser seg med..."

Den kan tolkes litt spyding og nedvurderende. Kanskje ikke meningen.

Men media har jo en tendens til å trekke frem de som er mest aktiv på SoMe. Og akkurat her, er faktisk yngre kvinner langt mer aktiv. Det kan være en av årsakene..

Men når det er sagt, så synes jeg det her lukter til gammelfeministisk syting. "Buhu, menn bestemmer alt og vi kvinner får ingenting"

Anonymkode: 6d8fc...af9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nja, om man ser på oversikten over hvem som har deltatt på f.eks. Huskestue, ser man at det er flere kvinner i 40-60 årene som har deltatt. Så at det kun er unge jenter som får være med, er feil.

Men du har vel egentlig ikke noe grunnlag for å mene noe om dette siden du, som du selv sier, ikke ser noe særlig på tv.

Anonymkode: 96792...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke dette stemmer spesielt bra.

Anonymkode: 01bdf...237

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men når det er sagt, så synes jeg det her lukter til gammelfeministisk syting. "Buhu, menn bestemmer alt og vi kvinner får ingenting"

image.thumb.png.b727a5f69b6970a69add5a76ad865a88.png

https://naob.no/ordbok/mansplaine

Anonymkode: cc143...0d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

image.thumb.png.b727a5f69b6970a69add5a76ad865a88.png

https://naob.no/ordbok/mansplaine

Anonymkode: cc143...0d2

Skikkelig syyyting. Kvinn deg opp å gjør noe med problemet.

Skrevet
On 3/20/2022 at 10:07 AM, AllahBallah said:

Ikke at jeg ser så mye på tv, men litt. Ser det er mye kjendis / reality / konkurranser etc.

Føler gjestene speiler mer og mer slik samfunnet er. Eldre menn gir god underholdning, men kvinner? Syntes det stort sett bare er ungjenter som blir invitert i slike programmer.

Huskestue f.eks, Lautitzen & co koser seg jo stort sett med kvinnfolk under 30. Samme med kompani Lauritzen, eldre menn og unge kvinner.

Bare en betraktning. Er det nok et eksempel på hvordan eldre kvinner blir uinteressante og mister sin verdi?

Ja jeg tror det.

Nå skal det sies at jeg har rykte for å være en horribel sexist, men personlig er jeg veldig uinteressert i å se på eldre kvinner på tv. Det hender de er morsomme, men mye av karismaen bare ryker med utseende syns jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...