AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Vi hadde planer om å reise utenlands i sommer. Først en Londontur i mai og Spania i juli. Vi voksne har pass som fremdeles er gyldige, men 7åringen sin har gått ut og 1åringen har ikke fått pass enda. Så prøver jeg å bestille time på nett til å ordne det og ingen stasjoner på Østlandet har ledig time før i SEPTEMBER?? Anonymkode: 16a37...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Du må jo ha levd ekstremt skjermet om du ikke har fått med deg at det er lang ventetid på pass, det har vært snakket om i flere måneder i mediene. Avhengig av hvor du bor kan du sjekke passkontor på mer perifere plasser, det pleier også å legges ut ledige timer om det er noen på morgenen, så da kan du sjekke hver morgen og benytte muligheten om den dukker opp. Men tur i mai er det ingen garanti for at hun rekker å få pass til. Anonymkode: beb14...d90 20 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Ja, det har vært mye skriverier om dette det siste halvåret. Dette er ikke den første tråden noen overraskede folk har laget de siste månedene. Prøv et annet passkontor. Anonymkode: 2b172...935 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Leste nettopp om et eldre par som reiste langt pokkerivold i Nord-Norge for å skaffe seg pass i tide til sommerferien. Sånn går det når man alltid skal utsette alt mulig. Vi bestilte pass i februar, har fått nye pass nå, da var det mye ledig. Anonymkode: 0a8a4...b9f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Er det mulig å være så bakpå tenker jeg. Leser dere ikke aviser? Trenger ikke klikke seg inn på artiklene engang - overskriftene sier «LANGE KØER PÅ TIMER FOR PASS»… Jaja. Anonymkode: 764e9...8c8 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Hvis noen avbestiller passtimen er det mulig å reservere den, så du kan holde et øye med bookingsiden til politiet Anonymkode: 6d59f...765 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Sjekk hver morgen, plutselig dukker det opp avbestillinger. Slik slapp vi flere mnd med venting. Anonymkode: 41f49...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Her er det ikke noe før juli. Hvis vi kjører et par timer har de ledige timer i juni. Sjekk om morgenen daglig, kanskje er du heldig med at noen avbestiller sine timer. Anonymkode: d15cf...5e1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det mulig å være så bakpå tenker jeg. Leser dere ikke aviser? Trenger ikke klikke seg inn på artiklene engang - overskriftene sier «LANGE KØER PÅ TIMER FOR PASS»… Jaja. Anonymkode: 764e9...8c8 Ja… vi ordnet pass i januar, måtte ikke vente mer enn et par uker. 3/5 i familien hadde utgåtte pass. Ikke akkurat noe sjokk at det ville bli slik, det var masse saker i avisene om dette i år OG i fjor. Anonymkode: e5c52...69a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sjekk hver morgen, plutselig dukker det opp avbestillinger. Slik slapp vi flere mnd med venting. Anonymkode: 41f49...9e6 Sjekk også om kvelden. Anonymkode: 4522c...57f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 Sjekk politiets sider daglig, og sjekk også ulike steder i landet. Det legges ut ledige timer iblant. Anonymkode: 11a0a...3ef
Ryddeguri Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har sjekket flere ganger daglig i en måneds tid. Klarte først å få 12 april. Men det er akkurat litt i grenseland for å rekke reisen, så jeg har fulgt med videre. Plutselig ble det lagt ut en hel uke med masse timer på Grønland, bare to uker frem i tid. Jeg skyndte meg å bestille, og vi har hatt timen nå, så passene våre er på vei. Alle de timene ble borte på et døgn eller noe sånt. Jeg har ikke avbestilt timen 12 april i Lillestrøm enda, så hvis det går an å gi den bort kan du få den
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Ryddeguri skrev (29 minutter siden): Jeg har sjekket flere ganger daglig i en måneds tid. Klarte først å få 12 april. Men det er akkurat litt i grenseland for å rekke reisen, så jeg har fulgt med videre. Plutselig ble det lagt ut en hel uke med masse timer på Grønland, bare to uker frem i tid. Jeg skyndte meg å bestille, og vi har hatt timen nå, så passene våre er på vei. Alle de timene ble borte på et døgn eller noe sånt. Jeg har ikke avbestilt timen 12 april i Lillestrøm enda, så hvis det går an å gi den bort kan du få den Interessant. Jeg trodde at man måtte søke i samme kommune / fylke hvor man bor Anonymkode: 1c9e2...580
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Her har de vært ute i lokalavisa og sagt at de legger ut avbestilte timer i 8-9-tida om morgenen. Ville ha sjekka jevnlig gjennom dagen for å prøve å hukke tak i en time. Var heldig og fikk ledig time på den måten selv. Måtte kaste oss litt rundt for å rekke timen, men det gikk greit. Selve avtalen varte i kanskje 5 minutter. Veldig kjapt og effektivt. Anonymkode: 7766d...d71 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Interessant. Jeg trodde at man måtte søke i samme kommune / fylke hvor man bor Anonymkode: 1c9e2...580 Du kan gjøre det hvor som helst Anonymkode: 0a1cb...b1f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Interessant. Jeg trodde at man måtte søke i samme kommune / fylke hvor man bor Anonymkode: 1c9e2...580 Pass er vel dokument utstedt av staten, ikke fylket eller kommunen. Derfor kan du få det hvorsomhelst. Samme med de som reiser til en annen kommune for å ta førerkort, det er også staten som utsteder. Anonymkode: 7766d...d71
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Jeg er så glad jeg gjorde alt dette i fjor høst, da ingen skulle noe steds. Men selv da var det flere måneders ventetid! Anonymkode: eb958...6bc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er så glad jeg gjorde alt dette i fjor høst, da ingen skulle noe steds. Men selv da var det flere måneders ventetid! Anonymkode: eb958...6bc Ja er irritert på meg selv for at vi ikke fiksa det ifjor 😅 Hadde egentlig trodd det ikke ble utenlandstur i år heller (nå blir det jo kanskje ikke det uansett 😅) Anonymkode: 16a37...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 Ryddeguri skrev (1 time siden): Jeg har sjekket flere ganger daglig i en måneds tid. Klarte først å få 12 april. Men det er akkurat litt i grenseland for å rekke reisen, så jeg har fulgt med videre. Plutselig ble det lagt ut en hel uke med masse timer på Grønland, bare to uker frem i tid. Jeg skyndte meg å bestille, og vi har hatt timen nå, så passene våre er på vei. Alle de timene ble borte på et døgn eller noe sånt. Jeg har ikke avbestilt timen 12 april i Lillestrøm enda, så hvis det går an å gi den bort kan du få den Det hadde vært fint om det var mulig å gi bort 😄 Men det er sikkert ikke bare å gi videre når de er andre i kø. Får bare følge med på alle stasjonene innenfor en viss radius 😊 Anonymkode: 16a37...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 Utrolig irriterende at barnas pass bare er gyldige i 2 år og de fleste lang må man ha pass som utløper mer enn 6 mnd etter ankomst. Så egentlig er de bare gyldige i 1,5 år. Barnas pass går ut i august, men vi må jo fornye de allerede nå Anonymkode: 61987...165 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå