Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt regelmessig mens. Nå på dag 12 blør jeg plutselig på nytt. Har vanligvis EL på dag 12. Flere som har opplevd dette? Hva skjer med EL da? 

Anonymkode: 7f679...734

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det er mens? Noen kan få lett blødning ved eggløsning 

Anonymkode: 71bf5...58f

AnonymBruker
Skrevet

Nok til at jeg må bruke innlegg vertfall🤔antar at det hadde vært veldig liten blødning dersom det skyldes EL? 

Skrevet

En så kort syklus (hadde flere sånne som ung og etter pilleslutt) er uten eggløsning, men du starter bare på ny syklus nå igjen og håper denne blir mer normal og med el. Sykluser uten el blir ofte altfor lange eller altfor korte. Det KAN være et tegn på for høyt østrogennivå, som også er veldig normalt spesielt hos unge jenter. (Men kan forekomme i alle aldre)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Laura80 skrev (27 minutter siden):

En så kort syklus (hadde flere sånne som ung og etter pilleslutt) er uten eggløsning, men du starter bare på ny syklus nå igjen og håper denne blir mer normal og med el. Sykluser uten el blir ofte altfor lange eller altfor korte. Det KAN være et tegn på for høyt østrogennivå, som også er veldig normalt spesielt hos unge jenter. (Men kan forekomme i alle aldre)

Takk for svar. Blør man lettere i en slik kort syklus? Altså dersom man har hatt en syklus uten EL? 

Skrevet

Har du hatt korona eller nylig tatt vaksine? Jeg tok vaksine og hadde korona rett etterpå. Syklusen etter var lik din - hadde først mensen, og på syklusdag 14 fikk jeg mensen på nytt, like store blødninger og blødde i 6 dager hver gang. Er akkurat ferdig med mensen nr to, og satser på at neste syklus er normal 😬🤞

AnonymBruker
Skrevet
Kvinne87Rogaland skrev (13 minutter siden):

Har du hatt korona eller nylig tatt vaksine? Jeg tok vaksine og hadde korona rett etterpå. Syklusen etter var lik din - hadde først mensen, og på syklusdag 14 fikk jeg mensen på nytt, like store blødninger og blødde i 6 dager hver gang. Er akkurat ferdig med mensen nr to, og satser på at neste syklus er normal 😬🤞

Ja hadde corona forrige syklus. 😯Fikk EL på dag 8 mens jeg hadde corona. (vanligvis har jeg EL ca dag 12-13) så ble en kort syklus forrige gang. Men denne tar jo kaka. Så rart. Virker jo som EL uteblir da. Snodig at det er slik hos deg også. Ja, får håpe beste syklus blir normal😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Blør man lettere i en slik kort syklus? Altså dersom man har hatt en syklus uten EL? 

Jeg vet ikke, men kan godt hende , for det er jo mindre slimhinner etc å blø ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...