Gå til innhold

Hvor mye har du i forbrukslån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mann, 45, ingenting.

Jeg hadde i flere år kredittkortgjeld på to kort, husker ikke hvor mye på hvert kort, men mer enn jeg hadde sjans å betale ned.  Fikk meg et lån i banken med opplagt mye bedre betingelser for å betale ut disse, og la vekk kortene. Det lånet ble etterhvert nedbetalt, og jeg er nå begynt å bruke kredittkort igjen. Jeg tok det i bruk da jeg begynte å følge bedre med og innså hvor mye gebyr det var på debetkortet jeg hadde, mens kredittkortet fra samme bank hadde bonusordning...  Jeg bruker nå kredittkortet til all handel på nett og i fysiske butikker, men kjøper aldri for mer enn det jeg har stående på konto, slik at jeg betaler det helt ned hver måned.

(For meg er det gunstig å bruke kredittkortet fra egen bank selv om det finnes andre kort med bedre fordeler. Jeg har ADHD og det har vært veldig nyttig for meg å ha oversikten for alt av penger inn og ut på en og samme side i nettbanken.. >.> )

Anonymkode: fbc88...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Akkurat nå? 5500 kr. Betales hver måned, får aldri renter. Bruker kredittkort til alt jeg kan og samler poeng ved å bruke det.

Aldri hatt en regning jeg ikke betalte fullt samme mnd. Da har man et problem.

Anonymkode: a633f...f6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

O kr. Brukes kun i forbindelse med reiser utenlands, og pga korona har det vært lite av det.  

Anonymkode: 368fc...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K 44 -Ingen forbrukslån som i kredittkort. men har 4000,- utestående på Klarna om det telles som forbrukslån i denne sammenheng🙂

Anonymkode: 28faa...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kvinne 42 - 0 kr og har aldri hatt forbrukslån. 

Anonymkode: f5b4a...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har et Mastercard med 50 000 i kredittgrense. Akkurat nå har jeg brukt ca 150 kroner på det. Vet ikke om det teller som kredittgjeld, da jeg betaler det ned til null hver måned, så det ikke blir renteutgifter. 

Jeg bruker det til ganske mye: all netthandel, betaling av reiser (pga forsikring), parkeringsapper og større uforutsette enkeltutgifter som f.eks bilreparasjoner. Jeg har bufferkonto til uforutsette utgifter, men den har jeg ikke kort på, så jeg overfører til Mastercardet i etterkant isteden. 

Anonymkode: 9c61a...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

K57.

Har kredittkort med grense 5.000 og har 2.000 i gjeld der nå. Betales ned ved forfall.

Men jeg HADDE over 300.000 som jeg hadde store problemer med å betale ned. Det ordnet seg da jeg kjøpte bolig og denne steg raskt nok i verdi til at jeg kunne bake inn restgjelden som da var 220.000.

Etter at jeg ble skilt har jeg ikke hatt betalingsanmerkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

M34, 137.000,-.

Gamblingavhengighet.

Har tatt mange grep i forbindelse med behandling av avhengigheten. Sitter heldigvis på en godt betalt jobb og kommer til å ha nedbetalt alt innen utgangen av juni, sett at jeg fortsatt klarer å følge budsjettet jeg satt opp for et par måneder siden.

Anonymkode: 080d1...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K39. 20 000,-.

I tillegg har mannen 10 000,-.

Anonymkode: 7f7eb...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

40, aldri hatt en krone i forbrukslån eller rentebærende kredittkort gjeld. Ingen planer om å begynne med det heller

Anonymkode: a7bfa...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt forbrukslån, og kommer aldri til å ha det heller.

Om jeg handler på nett, så handler jeg med klarna, men det er kun fordi det er en sikrere løsning enn å benytte debit-kort, og jeg kan betale når varen er mottatt. Står noen få hundrelapper der nå som skal betales, men det kan vel ikke akkurat kalles forbrukslån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

K31, ca. 12000, kjøpte ny TV på avbetaling og betaler alltid litt mer i måneden enn jeg må. Tenker å betale alt ned når skattepengene kommer.

Anonymkode: b7c1f...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

280000. Angrer og skal aldri ha gjeld igjen. Men det blir nedbetalt over tid. Får ikke refinansiering.

Anonymkode: 7c8a6...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

0 kr. Aldri hatt og vil aldri ha. 

Kvinne 32.

Tenkt å skaffe meg mastercard nå da, for å bruke til netthandel og reise for ekstra sikkerhet og rettigheter. Vil aldri bruke mer enn jeg har på brukskonto og vil betale ved forfall. Så det gjelds ikke, ikke i mitt hode i alle fall :P 

Anonymkode: 2f912...b13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en stund da jeg var i førtiårene ganske høy forbruksgjeld. Det var en blanding av forbrukslån og kredittkort gjeld. Det var 150 000 tilsammen, oppdaget jeg til min store gru en vakker dag jeg endelig satte meg ned og summerte. Der og da bestemte jeg meg. Slutt på å kjøpe på kreditt. Nå skulle alt nedbetales, og det så fort som mulig! Så da gjorde jeg det.

Når er det gått 8 år siden jeg var ferdig med å nedbetale, og jeg har ikke hatt forbruks/kredittkortgjeld siden. Jeg har kredittkort og de brukes på nettkjøp, men jeg betaler ALLTID hele fakturaen ved forfall og får derfor ikke en krone i renter. Kontrollert bruk, med andre ord.

Anonymkode: a0b8b...eb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0,- i forbrukslån .

Har 5 kredittkort som jeg bruker til alt jeg kjøper, pga bonuser og cashback, og betaler alltid hele den brukte summen på forfallsdato. Dette er selvfølgelig ikke det samme som å ha forbruksgjeld, selv om enkelte med kredittkortangst ser ut til å tror det.

Anonymkode: 0a13a...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...