AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Sjekker dere lønnsslippen deres hver måned? Hvordan regner dere på lønnsslippene deres hvis dere gjør det? Jeg er ny i arbeidslivet og håper dere kan hjelpe meg. Takk Anonymkode: 49b81...60d
Curiousine Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekker dere lønnsslippen deres hver måned? Hvordan regner dere på lønnsslippene deres hvis dere gjør det? Jeg er ny i arbeidslivet og håper dere kan hjelpe meg. Takk Anonymkode: 49b81...60d Ja 🙂 bare sjekker at det ikke er noe som virker unormalt. At jeg har fått det vanlige + evt overtid, ekstravakter osv. Lurt å skrive ned om man tar ekstra i tillegg til det man har fast sånn man har oversikt
17.11 Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Ja, sjekker alltid. Har flere ganger opplevd menneskelige feil som gjør at jeg har fått mindre betalt. En gang ble jeg f.eks. trukket dobbelt i lunsjtrekk, noe som neppe hadde blitt oppdaget om jeg ikke sa i fra. Jeg har også opplevd at overtidstimer har falt ut, at jeg har blitt registret med for lange pauser og lignende. En kollega oppdaget at hun ikke hadde blitt satt opp i lønnstrinn, og fikk etterbetalt for tre år der hun skulle hatt høyere lønn. Det er ikke så mye å regne på egentlig, jeg sjekker vel først og fremst at timeantallet stemmer, og at ingenting annet ser unormalt ut. Noterer meg alltid hvor mye jeg jobber hver måned, slik at det blir lett å sjekke om lønnsslippen stemmer.
Gjest Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 Jeg har fastlønn og sjekker bare juni- og desemberlønnen. I tillegg sjekker jeg lønnslippen for reiseregninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå