AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Trodde jeg kjente flere som skulle dit, men viser seg at det er bare meg. Den går over to dager, men det er bare på dagtid jeg kommer til å delta, og det er i samme by som jeg bor i. Det er jo først og fremst foredrag som jeg gjerne vil få med meg, men også pauser og lunsj og diverse som jeg ser for meg kan bli rart å være med på alene. Jeg trives egentlig med å gjøre ting alene, men jeg har aldri vært på konferanse av denne typen før, og vet ikke om det er veldig rart å komme alene? Er det noen som har vært alene på større konferanser før og har noen tips til hva jeg kan gjøre for å ikke se ut som Viggo Venneløs? Anonymkode: 7f226...ae9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Snakk med de du sitter ved siden av under foredrag. Når det nærmer seg lunsj, heng deg på. Si at du er alene fra jobben og det hadde vært hyggelig å sitte sammen. Går nok fint skal du se😊 Anonymkode: aec01...570 2
punkyB Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 Er det ingen som er på konferanse fra andre firma du kjenner heller ? Uansett er det jo ikke noe problem å være på en konferanse uten å kjenne noen - det er garantert mange i samme situasjon. Du kan jo prøve å småprate litt med folk i pauser - er jo lurt å knytte kontakter jobbmessig også. Til lunsj er det jo litt avh. av hvordan den fungerer. Er det lange bord er det jo bare å sette seg på et av de hvor det allerede er flere. Er det små bord er det jo bare å sette seg på et av de og kommer det flere er det hyggelig - men man klarer å sitte ved et bor alene også. Du kan jo kanskje prøve å se litt på forhånd om det er noen som sitter alene og evnt. sette deg ned der , spørre om det er ledig for å sjekke at det ikke kommer flere/ at det allerede er fullt.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med de du sitter ved siden av under foredrag. Når det nærmer seg lunsj, heng deg på. Si at du er alene fra jobben og det hadde vært hyggelig å sitte sammen. Går nok fint skal du se😊 Anonymkode: aec01...570 men under selve foredrag, så skal man selvfølgelig høre på dem som faktisk holder disse foredragene! det blir bare ufattelig irriterende for alle andre, hvis noen hele tiden prater med hverandre i steden for å bare holde snavla og høre etter. Anonymkode: 5c224...d47 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Prøv å se om det er andre som også er alene, vær imøtekommende overfor alene-folk som speider etter andre å sitte med hvis du har ledig plass ved ditt bord under lunsjen. Anonymkode: 1f809...3b0
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men under selve foredrag, så skal man selvfølgelig høre på dem som faktisk holder disse foredragene! det blir bare ufattelig irriterende for alle andre, hvis noen hele tiden prater med hverandre i steden for å bare holde snavla og høre etter. Anonymkode: 5c224...d47 Men herregud, du må da vel forstå at ingen har bedt TS om å skravle med sidemannen UNDER foredragene. Det tar jo ofte et minutt eller to med skifte mellom foredragsholdere. Dessuten er det tid før man starter på dagen, i forbindelse med kaffepauser osv. Anonymkode: 280a7...624
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Det er helt normalt å være på konferanse uten andre kjente. En er der jo først og fremst på grunn av det faglige. Det er alle andre som deltar der også, og noe av anledningen med å være på en konferanse er å mingle og snakke med folk som er innenfor samme fagfelt. De fleste er langt mer søkende og åpne for nye bekjentskaper i en slik setting, da det å utvide eget nettverk blir ansett av de fleste som en viktig del av det å reise på konferanse. Benytt deg av dette du også Spør hvor de som sitter ved siden av deg kommer fra/yrket/arbeidssted, kommenter noe fra foredraget dere hørte, er typiske åpnere som er vanlig og forventet å bli stilt. Anonymkode: 851ee...a77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå