Gå til innhold

røykeslutt og "forstoppelse"

Anbefalte innlegg

Gjest dampern
Skrevet

Prøver å stumpe røyken. Det begynte som festrøyking, men utarta litt. Er ikke så innrøyka at jeg synes det har vært noe stort problem å holde opp så langt.

Men... Har problemer med... hmm avføringen. Da jeg røyka, var det ofte sånn at jeg måtte på do etterpå. Og nå som jeg ikke tar sigger lenger, mangler kroppen tydeligvis denne utløsende faktoren! Er det en fysisk sammenheng, eller er det bare psykisk for meg? Og når kommer kroppen i vanlig, nikotin (?)fri rytme igjen?

Er kjipt å slite med dette, i tillegg til å konsentrere meg om røykestopp :tristbla:

Skrevet

Kanskje du spiser og drikker annerledes nå?

Skrevet
Kanskje du spiser og drikker annerledes nå?

Tror ikke det... Er bare 5 dager siden jeg slutta, og har ikke gjort noen bevisste endringer i alle fall. *Tenke*

Drikker kanskje litt mer vann enn før, eller kaffe, eller te. Prøver å drikke noe i stedet når jeg ville tatt en sigg. Men å drikke masse skulle vel være bra for avføringa?

Skrevet

Hadde det på samme måten selv da jeg slutta ,men det ordna seg etterhvert.Kok deg en skikkelig sterk kaffi om morgenen.

Skrevet

Det stemmer at man kan få fortoppelse av røykeslutt.. det har jeg lest et sted.. Du kan prøve å spise masse svisker (evnt sviskeyoghurt), dette skal virke avførende på magen. Og blir det for ille, kan du kjøpe noe som heter Duphalac på apoteket. tror ikke det er reseptbelagt. Dette er et middel som smører tarmene, og ikke direkte et avføringsmiddel. (du verden så mye man kan om dette temaet når man har jobbet med gamle folk :ler: )

Skrevet

Og lykke til med røykeslutt!!! Husk: det er i motbakke det går oppover :)

:klem:

Gjest Tristessa
Skrevet

Tror det gjør noe med fordøyelsen ja, jeg hadde det stikk motsatte problemet da jeg sluttet å røyke for noen måneder siden. Antageligvis fordi jeg ble så totalt rastløs og gira av røykesuget.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde også samme problemet den gangen jeg sluttet å røyke, det varte en ukes tid, og var litt ubehagelig, men siden jeg ikke tåler druer eller mandler, spiste jeg litt av dette... Det at du drikker væske i stedet for å spise er også bra, magen kan bli litt rar hvis man plutselig begynner å spise anderledes, ikke bare anderledes mat, men også til andre tider, økt eller redusert mengde osv. Spis litt grønt, ikke spis væskeabsorberende mat(som loff, tørt brød, ris osv), og prøv å holde deg unna mat og drikke som skaper ¨gassproduksjon¨ ;)

Og holde kroppen i bevegelse.

Ellers så oppfordrer jeg deg til ikke å tenke så mye på det heller, man kan fort bli litt ¨stresset¨, direkte eller indirekte, som igjen kan underbygge forstoppelsen...

Vanligvis går forstoppelser ganske fort over, siste utvei er avføringsfremkallende midler som toilax, duphalac osv, som finnes på apotek. Ellers så selges det også naturmedisinske avføringsfremkallende midler, som kan kjøpes i helsekostforretninger.

Lykke til med røykestoppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...