Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at det å bli litt forelsket i noen andre, mens man er i forhold er helt vanlig (gjennom et langt forhold). 
Nå har det seg slik at jeg føler meg mer enn betatt av en annen mann. Jeg er veldig glad i samboeren min, men begynner selvfølgelig å føle meg veldig usikker. 

Hvor lang tid bør jeg la det gå i håp om at forelskelsen går over, eller at jeg bør slå opp? Noen andre som har gått igjennom det samme? 
Jeg har aldri i mine 6 år i forholdet møtt noen andre der tanken har falt meg inn med «han kunne jeg sikkert ha datet hvis jeg var singel», før nå. Så nå føler jeg meg veldig usikker.

Anonymkode: 121a8...3ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mann ble veldig betatt av en på jobben. Dette var før vi giftet oss, hadde vært sammen i 2-3 år.  
han fortalte det til meg, og vi jobbet oss gjennom det. Jeg var selvfølgelig helt knust.

Først hadde han en time hos psykolog alene hvor han fikk i oppgave å virkelig bestemme seg for om vårt forhold var noe han ville jobbe for eller ikke. Bare det at han måtte tenke seg om såret meg enda mer. Men han ville heldigvis jobbe for det. 

Vet ikke helt hvordan vi kom inn på det, men vi begynte å lese oss opp på «5 love languages». Jeg er ikke en spesielt svevende person, men akkurat dette ligger det virkelig noe i. Vi fant ut hva hverandres kjærlighetsspråk var, og skjønte raskt at begge hadde forsømt hverandres behov. Og at måten den ene viste kjærlighet på, ikke var måten den andre tok imot kjærlighet på. Over tid hadde nok dette gjort at han følte seg litt oversett, og jeg tror det gjorde at det var lettere å bli betatt når det dukket opp en hyggelig jente på jobb.

vi hadde også en time hos parterapeut, men det tror nesten vi kunne klart oss uten, for vi fant ut så mye selv. 

resultatet av dette var at forholdet vårt virkelig blomstret. Det var en hard prøvelse for oss, men vi kom så til de grader styrket igjennom det. 

vet ikke i hvilken grad dette kan hjelpe deg. sånt vil jo være veldig varierende fra forhold til forhold, men jeg tror ikke det bare vil gå over helt av seg selv. Så er noe med at det er litt spennende og ulovlig å tenke at man er forelsket i noen andre enn partneren sin, og det kan forsterke det veldig. 

Anonymkode: e302b...545

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

altså det spørs kontekset. hvem den mannen du er forelsket i er, er det noen du kjenner?, jobbsammenheng?, en du traff i byen som ble stormforelsket i?

når man er i et forhold så er det som regel den man har man er mest fokusert i.

Anonymkode: f3690...6f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ah, det dukker jo stadig opp noen fristelser. Bare se men ikke røre. Maten får man spise hjemme. 

Det handler om å ta noen valg, også syntes jeg jo at det er litt fint med noen slike utfordringer på veien. Setter jo kjærlighetslivet hjemme i perspektiv. Og har fått tatt litt tak i det på veien

Anonymkode: 3baad...bd5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

altså det spørs kontekset. hvem den mannen du er forelsket i er, er det noen du kjenner?, jobbsammenheng?, en du traff i byen som ble stormforelsket i?

når man er i et forhold så er det som regel den man har man er mest fokusert i.

En tidligere kollega som jeg alltid har tenkt «jammen for en flott fyr». Så ble han singel, og viste sin interesse for meg. Jeg har selvfølgelig ikke gjort noe ut av det, men jeg tar meg i å tenke på han svært mye.

Dessverre var det utfordringer på hjemmebane før dette skjedde. Vi jobber med det, men samboeren vet jo ikke at jeg har blitt truffet av en liten forelskelse attpåtil nå.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En tidligere kollega som jeg alltid har tenkt «jammen for en flott fyr». Så ble han singel, og viste sin interesse for meg. Jeg har selvfølgelig ikke gjort noe ut av det, men jeg tar meg i å tenke på han svært mye.

Dessverre var det utfordringer på hjemmebane før dette skjedde. Vi jobber med det, men samboeren vet jo ikke at jeg har blitt truffet av en liten forelskelse attpåtil nå.

ts

ja det er det som er greia, det er på en måte en storm forelskelse det også, vi kvinner blir mest forelskelse i interessen de viser enn selve mannen, det har jeg opplevd selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg var gift. Jeg hadde vel tenkt at jeg var den siste i verden som kom til å fatte interesse for en utenfor forholdet, men det skjedde to ganger på ti år, begge ganger en kollega.
Ingenting skjedde, selvfølgelig, og tror ikke egentlig de var interessert i meg, men vi hadde kjempegod kjemi i begge tilfellene. Så siden jeg savnet deler av den kontakten på hjemmebane, ble jeg veldig gira når jeg opplevde det et annet sted. 
Begge disse "forelskelsene" døde ut da enten jeg eller den andre skiftet jobb, og jeg har tenkt lite på det i etterkant.
Men det har i alle fall gitt meg mer forståelse for at slikt kan skje uten at det nødvendigvis er noe galt. Det at vi er skilt i dag har ingenting med dette her å gjøre:)

Anonymkode: 7e4f0...5d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir forelsket og mer hele tiden. Jeg hadde ikke blitt sammen med en person bare fordi jeg var forelsket og fantaserte om en fremtid. Det gjør jeg jo hele tiden... Da hadde det ikke blitt stabile forhold på meg😂 tror heller det gjør meg mer stabil enn motsatt. Har du tenkt til å si noe til han eller la være?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skjer jo hele tiden. Det er altfor mange pene, attraktive og spennende mennesker i verden til at det ikke skulle være helt naturlig. Det er jo det kjipe med lengre forhold. At man ikke kan nye alle disse fantastiske menneskene, men er stuck med samme peset dag ut og dag inn. Er litt som å bo i Pyongyang og må spise Nyangmyun hver dag, og viten om at det finnes en verden der ute som er bedre!

Anonymkode: 44b45...382

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er altfor mange pene, attraktive og spennende mennesker i verden til at det ikke skulle være helt naturlig.

Nei, ærlig talt, det er det virkelig ikke!

At enkelte har uhyre lav standard for hva de lar seg imponere av er noe helt annet, men at det finnes mange attraktive er helt feil.

Det er altfor få, vil jeg heller si.

Ikke at jeg behøver noen som kjæreste, for det har jeg, men da kunne vi byttet inn noen av de mange-mange uattraktive og uspennende i noe med liiitt høyere kvalitet.

Så kunne de igjen sluppet å la seg forføre av alt mulig rask…

Anonymkode: e529a...8bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 5.32):

Jeg har lest at det å bli litt forelsket i noen andre, mens man er i forhold er helt vanlig (gjennom et langt forhold). 
Nå har det seg slik at jeg føler meg mer enn betatt av en annen mann. Jeg er veldig glad i samboeren min, men begynner selvfølgelig å føle meg veldig usikker. 

Hvor lang tid bør jeg la det gå i håp om at forelskelsen går over, eller at jeg bør slå opp? Noen andre som har gått igjennom det samme? 
Jeg har aldri i mine 6 år i forholdet møtt noen andre der tanken har falt meg inn med «han kunne jeg sikkert ha datet hvis jeg var singel», før nå. Så nå føler jeg meg veldig usikker.

Tror kun det er vanlig hvis man er av typen som identifiserer seg via en kjæreste, og så dukker det opp et "bedre" tilbud, og så blir man i tvil.

Har aldri opplevd det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er meningen at man skal være med en for alltid. Man kan ikke forutse ting tross alt. Det kan hende den rette ikke var den man trodde og dukker opp senere. 

Anonymkode: c13e6...b98

Skrevet

Jeg tenker at det kan skje. Jeg ville nok ikke latt følelsene ta overhånd. Prøv å fokuser litt mer på det forholdet du har nå? Kanskje dere skal sette av litt mer tid til hverandre i hverdagen igjen? Hva savner du? 

Jeg prøver å være bevisst på hverdagene i forholdet, for her tenker jeg fallgruvene ligger også. Jeg tror det kan være lett å ta hverandre for gitt etter noen år sammen, så det er viktig å dyrke de små øyeblikkene og bruke tid på å være kjærester. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ærlig talt, det er det virkelig ikke!

At enkelte har uhyre lav standard for hva de lar seg imponere av er noe helt annet, men at det finnes mange attraktive er helt feil.

Det er altfor få, vil jeg heller si.

Ikke at jeg behøver noen som kjæreste, for det har jeg, men da kunne vi byttet inn noen av de mange-mange uattraktive og uspennende i noe med liiitt høyere kvalitet.

Så kunne de igjen sluppet å la seg forføre av alt mulig rask…

Dette kommer vel strengt tatt an på hvor sosial du er, hvor mange mennesker du er eksponert for, og hva slags mennesker du er eksponert for.

Jeg jobber i kulturbransjen, og det er veldig mange oppegående og interessante mennesker, og det er veldig mye sosialt i forbindelse med jobb, samt stort "gjennomtrekk". Da er det klart at man er eksponert for mange nye som en kan finne kjemi med.

Anonymkode: 8e856...26f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette kommer vel strengt tatt an på hvor sosial du er, hvor mange mennesker du er eksponert for, og hva slags mennesker du er eksponert for.

Jeg jobber i kulturbransjen, og det er veldig mange oppegående og interessante mennesker, og det er veldig mye sosialt i forbindelse med jobb, samt stort "gjennomtrekk". Da er det klart at man er eksponert for mange nye som en kan finne kjemi med.

Anonymkode: 8e856...26f

Det er din mening.

Jeg har tidligere vært eksponert for mangfoldige mennesker i kulturbransjen, over mange år, og kan på ingen måte si at det var noen høydare. Noen er på topp der også vet du, og da er det ikke så mange igjen å se opp til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 6.03):

ts

Du verden for et slumpetreff, tenk at det var utfordringer på hjemmebane, og du fikk øynene opp for en annen. Prøv ut en ny da vel, du får en ny 6-årsperiode med han. Kanskje rekker du enda en 6-årsperiode etter den også før det er for sent.

Anonymkode: c180b...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du verden for et slumpetreff, tenk at det var utfordringer på hjemmebane, og du fikk øynene opp for en annen. Prøv ut en ny da vel, du får en ny 6-årsperiode med han. Kanskje rekker du enda en 6-årsperiode etter den også før det er for sent.

Anonymkode: c180b...e9d

:fnise:  

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig, og det går over så lenge man sørger for å ikke dyrke forelskelsen.

Skrevet
On 3/20/2022 at 5:32 AM, AnonymBruker said:

Er du usikker på forholdet ditt? Er det dårlig på noen måte? Krangler dere? Årsaken til at jeg spør om de spørsmålene er at jeg tenker at hvis noe slikt er galt i forholdet så kan man risikere å forelske seg i en annen. 

AnonymBruker
Skrevet

Spennende tråd! 
jeg vet ikke hvor vanlig det er. Men jeg har en slags redsel for å forelske meg i noen andre enn partneren min. Jeg hadde et lagt forhold fra tenårene til slutten av tjueårene. Forelska meg aldri i noen andre. Er så jævli lojal. Forstod ikke hva andre mente sa de snudde seg etter andre på gata. Etter det var slutt (eksen fikk følelser for en annen) tok det én mnd så var jeg forelsket og i forhold med en ny, vi er gift på femte året nå. Ikke tenkt tanken på å kjenne forelskede følelser for andre siden vi ble sammen, denne ganger heller. Undres over at jeg må være verdens mest lojale og trofaste…

lykke til med forelskelsen. Håper for deres del at du finner tilbake til forholdet, mest ryddig det.

Anonymkode: c2247...596

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...