AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Og si gjerne noe om hvilke serier du liker fra før og HVORFOR du likte de siste favorittene. Etter mange måneders tv-dvale pga mye jobbing, er det på tide å slenge seg foran tv benken igjen. Men blir nesten svimmel av kvantitetsmarkedet som florerer i tv-verdenen. Ender som regel bare opp med surfing. Siste serier jeg så og likte: Bit little lies, After life, Queens gambit , Kastanjemannen, Mare of easttown, Its a sin og Reservation dog Har begynt på og likte ikke: Squid game, The Crown, Sex education, Euphoria, Outlander Få høre deres serieerfaringer og hvorfor dere likte/ikke likte dem😊 Anonymkode: 5764e...5c7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #2 Skrevet 21. mars 2022 Av de du har sett og liker, Kastanjemannen og Mare of Easttown (veldig ulike, men begge svært gode) vil jeg anbefale disse. netflix: - The stranger - Clickbate - stay close - The serpent - Mindhunter HBO: - the white lotus - The undoing - I know This much is true Anonymkode: b3b8f...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #3 Skrevet 21. mars 2022 Vet ikke helt hva slag serier jeg liker. Elsket første sesong av Carnivale, men jeg så den før Netflix/HBO, kanskje den ikke er like bra nå lenger. Var helt hekta på Lost da den gikk på tv, men vet ikke om jeg hadde likt den like godt nå. Lite første sesong av True Blood, men det ble raskt veldig teit. Er ikke så glad i komedier/sitcoms, men likte de første sesongene av amerikanske The Office veldig godt. Liker Game of Thrones, men det er kanskje pga. det store budsjettet og all hypen rundt. Egentlig kommer vel alle favorittene mine fra før alt ble så tilgjengelig og bingebart. Men jeg liker å bli oppslukt i en verden eller et mysterie, er ikke så interessert i romantikk eller mellommenneskelig drama. Jeg har ikke hatt ro til å bare sitte og se serier de siste to årene, jeg har for det meste sett "enklere" ting der jeg kan holde på med hobbyen min / håndarbeid samtidig. Også ser jeg alle episodene i løpet av kort tid, og da glemmer jeg fort hva det egentlig handla om. Anyway, jeg har sett: Exit Likte ikke. Tror ikke på figurene eller historien. Jeg er i slutten av 30-årene, så karakterene er på min alder eller yngre, men snakker som om de var født 20 år før meg. Synes hele tilværelsen deres virker tom og meningsløs. Mulig de har gjort det sånn med vilje og jeg ikke forstår, men for meg ble det bare lite troverdig og teit. Rådebank Har bare sett de første episodene, klarte ikke mer. Synes dialogen var kunstig og kjempepinlig, følte den var skrevet av gamliser som prøver å være unge. Men alle liker den jo, så kanskje det er jeg som er blitt for gammel? Synes skuespillerne var dårlige også, men har hørt de skal være kjempebra, så kanskje jeg går glipp av noe når jeg ikke ser på skjermen hele tiden. The Walking Dead Nest siste sesongen eller noe. Hater den, men er så langt inne i den at jeg ikke kan gi meg nå. Jeg likte den litt i starten, da zombiene var skumle og karakterene måtte finne ut av moralske dilemmaer. Nå er det bare blod og gørr og alle har superkrefter. Vikings Siste sesongen. Liker ikke, blir for teit, men samme som The Walking Dead - må avslutte det jeg har begynt på. After Life Liker. Er egentlig ikke så glad i komedier, men liker når det blir så svart som denne. Jeg synes Ricky Gervais er morsom når han er spiller en såpass normal fyr. Har bare sett litt av siste sesongen, men er redd den holder på å bli for crazy nå. Sex Education Likte kjempegodt! Liker den litt rare settingen, blanding av 80-tall og moderne, amerikansk kultur, men de er i England. Karakterene ser ut som stereotyper i starten, men viser seg å ikke være det. Alle er egentlig snille til slutt, men ikke på en sånn klissete amerikansk måte. Likte den så godt at jeg så sesong 1 og 2 om igjen før jeg starta på den tredje. Bridgerton Likte godt. Litt samme som Sex Education, liker at settingen ikke er helt "riktig". Jeg visste ikke hva det var og hadde aldri satt den på med vilje, men Netflix begynte å spille den og jeg ble sittende. Selve historien er kanskje litt tynn, men den er pen å se på, fine kostymer og kulisser, jeg så hele serien uten å gjøre noe annet samtidig og var helt oppslukt. Men jeg gruer meg til sesong 2, er redd de ikke klarer å holde magien oppe. Ozark Likte ok da jeg så den, men nå husker jeg ikke helt hva handlinga var. Plottet var enkelt nok til å følge med uten å legge så mye innsats i det. Jeg blir litt stressa av vanlige folk som kommer i trøbbel med store skurker, så jeg synes det var litt ubehagelig. Hadde litt problemer med Breaking Bad av samme grunn. Jeg husker den mest som litt grå og trist og deprimerende, men jeg tror kanskje ikke den var ment sånn. Squid Games Likte kjempegodt! Holdt på å slå av i starten, men var for lat til å reise meg fra sofaen. Da den kom i gang ble jeg helt hekta. Var nødt til å følge ordentlig med pga. undertekstene, kanskje det hjalp. Vet ikke helt hvorfor jeg likte den, men tror det er fordi den føles så uforutsigbar, vet liksom ikke hva jeg skal forvente. Og så måtte jeg bare se hva den neste leken skulle bli. Synes slutten ødela alt, og jeg håper det ikke blir noe av sesong 2. Penny Dreadful Har bare sett 4-5 episoder, men likte dem. Liker den mørke skrekk-settingen og referansene til klassiske skrekkhistorier. Men jeg vil se den med full oppmerksomhet og det har jeg ikke tatt meg tid til, så såååå bra er den kanskje ikke. The White Lotus Var grei nok da jeg så den, men jeg hadde glemt den helt til personen over nevnte den. Normal people Liker kjempegodt. Trodde ikke jeg skulle like den, jeg er ikke interessert i historier om kjærestepar, så den bare pga. hypen. Men jeg måtte slippe alt jeg holdt på med og bare se. Har ikke sett hele enda, porsjonerer ut episodene til jeg er i humør, blir litt heavy med alt på en gang. Gösta Likte den. Komedie, er ikke akkurat svart, men mørk nok til at jeg liker den. Oz Gammel og oppskrytt. Føles som å se på en såpeserie, men fordi det er grått og voldelig skal det liksom være realistisk og bra. Orange is the new black Meh. Men bedre enn Oz. You Ser på nå, tror ikke jeg liker. Trodde det skulle være en ny variant av Dexter, som jeg liker godt. Historien er kjempeteit, dialogen er grusom, den kvinnelige hovedrolleskuespilleren er helt flat. Men jeg lurer på om de har gjort det sånn med vilje og det kommer en tvist snart? Er snart ferdig med første sesong da, og det ser ikke ut som det blir noen tvist, så jeg føler meg lurt. Har også sett en del på true crime, vet ikke om det teller? Jeg likte The Ripper og Don't Fuck with Cats godt. Likte The Ted Bundy Tapes også. Making a Murderer var kjedelig de første episodene, så ble jeg hekta. Tiger King var ok, men alt for lang. I'll Be Gone In the Dark skal være bra, men jeg synes den var fryktelig lang og kjedelig. Jeg må ha sett mer enn dette, men nå kommer jeg ikke på flere. Anonymkode: 504ed...461 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #5 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 21.09): Vet ikke helt hva slag serier jeg liker. Elsket første sesong av Carnivale, men jeg så den før Netflix/HBO, kanskje den ikke er like bra nå lenger. Var helt hekta på Lost da den gikk på tv, men vet ikke om jeg hadde likt den like godt nå. Lite første sesong av True Blood, men det ble raskt veldig teit. Er ikke så glad i komedier/sitcoms, men likte de første sesongene av amerikanske The Office veldig godt. Liker Game of Thrones, men det er kanskje pga. det store budsjettet og all hypen rundt. Egentlig kommer vel alle favorittene mine fra før alt ble så tilgjengelig og bingebart. Men jeg liker å bli oppslukt i en verden eller et mysterie, er ikke så interessert i romantikk eller mellommenneskelig drama. Jeg har ikke hatt ro til å bare sitte og se serier de siste to årene, jeg har for det meste sett "enklere" ting der jeg kan holde på med hobbyen min / håndarbeid samtidig. Også ser jeg alle episodene i løpet av kort tid, og da glemmer jeg fort hva det egentlig handla om. Anyway, jeg har sett: Exit Likte ikke. Tror ikke på figurene eller historien. Jeg er i slutten av 30-årene, så karakterene er på min alder eller yngre, men snakker som om de var født 20 år før meg. Synes hele tilværelsen deres virker tom og meningsløs. Mulig de har gjort det sånn med vilje og jeg ikke forstår, men for meg ble det bare lite troverdig og teit. Rådebank Har bare sett de første episodene, klarte ikke mer. Synes dialogen var kunstig og kjempepinlig, følte den var skrevet av gamliser som prøver å være unge. Men alle liker den jo, så kanskje det er jeg som er blitt for gammel? Synes skuespillerne var dårlige også, men har hørt de skal være kjempebra, så kanskje jeg går glipp av noe når jeg ikke ser på skjermen hele tiden. The Walking Dead Nest siste sesongen eller noe. Hater den, men er så langt inne i den at jeg ikke kan gi meg nå. Jeg likte den litt i starten, da zombiene var skumle og karakterene måtte finne ut av moralske dilemmaer. Nå er det bare blod og gørr og alle har superkrefter. Vikings Siste sesongen. Liker ikke, blir for teit, men samme som The Walking Dead - må avslutte det jeg har begynt på. After Life Liker. Er egentlig ikke så glad i komedier, men liker når det blir så svart som denne. Jeg synes Ricky Gervais er morsom når han er spiller en såpass normal fyr. Har bare sett litt av siste sesongen, men er redd den holder på å bli for crazy nå. Sex Education Likte kjempegodt! Liker den litt rare settingen, blanding av 80-tall og moderne, amerikansk kultur, men de er i England. Karakterene ser ut som stereotyper i starten, men viser seg å ikke være det. Alle er egentlig snille til slutt, men ikke på en sånn klissete amerikansk måte. Likte den så godt at jeg så sesong 1 og 2 om igjen før jeg starta på den tredje. Bridgerton Likte godt. Litt samme som Sex Education, liker at settingen ikke er helt "riktig". Jeg visste ikke hva det var og hadde aldri satt den på med vilje, men Netflix begynte å spille den og jeg ble sittende. Selve historien er kanskje litt tynn, men den er pen å se på, fine kostymer og kulisser, jeg så hele serien uten å gjøre noe annet samtidig og var helt oppslukt. Men jeg gruer meg til sesong 2, er redd de ikke klarer å holde magien oppe. Ozark Likte ok da jeg så den, men nå husker jeg ikke helt hva handlinga var. Plottet var enkelt nok til å følge med uten å legge så mye innsats i det. Jeg blir litt stressa av vanlige folk som kommer i trøbbel med store skurker, så jeg synes det var litt ubehagelig. Hadde litt problemer med Breaking Bad av samme grunn. Jeg husker den mest som litt grå og trist og deprimerende, men jeg tror kanskje ikke den var ment sånn. Squid Games Likte kjempegodt! Holdt på å slå av i starten, men var for lat til å reise meg fra sofaen. Da den kom i gang ble jeg helt hekta. Var nødt til å følge ordentlig med pga. undertekstene, kanskje det hjalp. Vet ikke helt hvorfor jeg likte den, men tror det er fordi den føles så uforutsigbar, vet liksom ikke hva jeg skal forvente. Og så måtte jeg bare se hva den neste leken skulle bli. Synes slutten ødela alt, og jeg håper det ikke blir noe av sesong 2. Penny Dreadful Har bare sett 4-5 episoder, men likte dem. Liker den mørke skrekk-settingen og referansene til klassiske skrekkhistorier. Men jeg vil se den med full oppmerksomhet og det har jeg ikke tatt meg tid til, så såååå bra er den kanskje ikke. The White Lotus Var grei nok da jeg så den, men jeg hadde glemt den helt til personen over nevnte den. Normal people Liker kjempegodt. Trodde ikke jeg skulle like den, jeg er ikke interessert i historier om kjærestepar, så den bare pga. hypen. Men jeg måtte slippe alt jeg holdt på med og bare se. Har ikke sett hele enda, porsjonerer ut episodene til jeg er i humør, blir litt heavy med alt på en gang. Gösta Likte den. Komedie, er ikke akkurat svart, men mørk nok til at jeg liker den. Oz Gammel og oppskrytt. Føles som å se på en såpeserie, men fordi det er grått og voldelig skal det liksom være realistisk og bra. Orange is the new black Meh. Men bedre enn Oz. You Ser på nå, tror ikke jeg liker. Trodde det skulle være en ny variant av Dexter, som jeg liker godt. Historien er kjempeteit, dialogen er grusom, den kvinnelige hovedrolleskuespilleren er helt flat. Men jeg lurer på om de har gjort det sånn med vilje og det kommer en tvist snart? Er snart ferdig med første sesong da, og det ser ikke ut som det blir noen tvist, så jeg føler meg lurt. Har også sett en del på true crime, vet ikke om det teller? Jeg likte The Ripper og Don't Fuck with Cats godt. Likte The Ted Bundy Tapes også. Making a Murderer var kjedelig de første episodene, så ble jeg hekta. Tiger King var ok, men alt for lang. I'll Be Gone In the Dark skal være bra, men jeg synes den var fryktelig lang og kjedelig. Jeg må ha sett mer enn dette, men nå kommer jeg ikke på flere. Anonymkode: 504ed...461 Takk for utfyllende svar🤗♥️Om du likte Carnivale serien så er jeg sikker på at du vil elske ‘American horror story’ sesong 1-4! Særlig sesong 1 og 2. Sesong 2 er bare fantastisk. Mystisk og creepy uten dødpunkt☺️ Anonymkode: 5764e...5c7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #6 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.3.2022 den 15.24): Av de du har sett og liker, Kastanjemannen og Mare of Easttown (veldig ulike, men begge svært gode) vil jeg anbefale disse. netflix: - The stranger - Clickbate - stay close - The serpent - Mindhunter HBO: - the white lotus - The undoing - I know This much is true Anonymkode: b3b8f...fc1 Takk for mange gode tips. Kan se ut som vi har nokså lik smak. Jeg likte også White Lotus, men irriterte meg over elendig siste episode som ødela ganske mye😌 Vil forsøke serien ‘Undoing’ i kveld☺️ Anonymkode: 5764e...5c7
Tuppeluri Skrevet 24. mars 2022 #7 Skrevet 24. mars 2022 Skal prøve å liste opp å forklare så godt jeg kan 😅 Grey's anatomy🩺 Mange spennende karakterer som endrer seg igjennom serien. Når en karakter blir skrivd ut så skjer det som regel ikke spontant, og man merker de har brukt tid til å gjenfortelle demmes historier seinere. Liker sykehus plottet, samt at jeg ofte kjenner meg igjen i mange av sykehushistoriene dems. Mye romanse, krangling og drama, men også masse komedie og skitten humor. Station 19🧯 En spinoff serie til Grey's , handler om brannmenn som gjør brannstuff, mye drama, mye kjærleik, mye action og absolutt en bra serie. The Good doctor:🩺 Interessant sykehusserie, veldig i samme gate som Grey's men her er hovedpersonen på spekteret. De drar frem at selv om du er på spekteret så kan du bli en god kirurg, kjæreste og venn, men at det også finnes utfordinger med det. Freddy Highmore som spiller Shaun (Han med autisme) spiller utrolig bra! Til og med veninnen min som har autisme kjenner seg godt igjen i hans følelser og tankesett. Chicago Med🩺 I samme gate som de to andre. Egentlig ikke noe spesielt med den utenom at den drar opp mange viktige temaer som angår oss i dagliglivet. Også er jeg i overkant interessert i sykehusserier 😅 Negativt: Den er litt kjedelig kontra de andre Chicago P.D💥 En av de bedre politiseriene jeg har sett. Drar opp mange viktige temaer om politivold, rasisme, om gjengene i USA, hvor viktig det er å legge merke til de små tingene. Du blir glad i karakterene, selv om de er idioter til tider. Eneste jeg misliker med den er at noen episoder blir litt "oppbrukt". Samme handling, men annen gjeng på en måte. It's okay to not be okay (Koreansk serie)❤️ Liker at den er litt alternativ, veldig koreansk, veldig drama. Den har alle aspektene jeg ønsker i en koreansk drama. Den kan være litt forvirrende, men de forklarer en god del mot midten og utover om hvorfor ting er som det er, og man skjønner mye selv også, Syns det er bra de drar opp psykiske lidelser og hvordan det er å ha dem, at det ikke skal tabu belegges. Lupin💰 Hvis du liker franske serier, hvor det handler om 1 mann som skal stjele en av verdens største skatter, da er dette serien for deg. Alt er godt icenesatt og planlagt. En av yndlingseriene mine så langt. Working moms🙃 Likte den til en viss grad. Handler basically om en gjeng med mødre som liker å være mamma men elsker jobben sin, og alle utfordringene som hører med. Artig til tider, men noen ganger blir ting bare for dumt. Love alarm (Koreansk drama)🚨 Se for deg en verden hvor alle innenfor en 10m radius får vite om du liker de eller ikke, og motsatt! Det er basically hele serien. En utrolig søt kjærlighets fortelling mellom en trio. Veldig trist til tider også. Never have I ever😅 Handler om en indisk jente som er lei av å være den perfekte indiske jenta, begynner å gjøre motsigelser mot moren. Elsker at de tar opp sånne kulturelle forskjeller. Den kan fort bli litt for kjedelig for en som ønsker fart og action ettersom den går litt treigt, men absolutt en fin serie. Squid game😎 Jeeeg var veldig glad i denne serien da! Og gleder meg til sesong 2. Bare synd den ble så hypa opp av alle en periode. Å mye av informasjonen i serien var altfor dårlig, men spennende med sånna human-games som jeg kaller det. Hey, bye mama❤️ Den absolutt tristeste serien jeg har sett. Vil ikke en gang forklare hvorfor jeg elsket denne serien, fordi det er bare så mye. Eneste negative er at de rushet slutten, ellers er serien helt fantastisk Også til de negative, Første og siste, fordi jeg gidder som regel ikke se serier lengre enn 1 episode eller 2 om jeg ikke liker det. All of us are dead⛔ Dette er desidert den dårligste, mest latterlige serien jeg har sett noen sinne. Den var så dum at jeg bare måtte kaste bort 12t av livet mitt for å se hva som skjedde på slutten. Den har dårlig plott, dårlige skuespillere, dårlig start, dårlig ending. Det er en wannabe zombieserie. Den skal visst være basert på en novelle ellerno, men virker mer som en dårlig live action av en Zombie-school anime jeg så for lenge siden. Har sett ganske mange fler, men husker ikke alle😅 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2022 #8 Skrevet 24. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for utfyllende svar🤗♥️Om du likte Carnivale serien så er jeg sikker på at du vil elske ‘American horror story’ sesong 1-4! Særlig sesong 1 og 2. Sesong 2 er bare fantastisk. Mystisk og creepy uten dødpunkt☺️ Anonymkode: 5764e...5c7 🙈Har vi diskutert serier her før? Jeg husker iallfall noen her for en god stund siden som likte Big Little Lies (jeg hater), men ikke Sex Education (jeg elsker), og som anbefalte meg de første sesongene av American Horror Story. Jeg har hatt AHS på lista mi siden, men har ikke fått somla meg til å se den, skal bumpe den opp nå. Hvis det ikke var deg, burde du bla deg lengre bak i forumet her, for da er det noen med lignende seriesmak som deg der. 😁 Tuppeluri skrev (1 time siden): All of us are dead⛔ Dette er desidert den dårligste, mest latterlige serien jeg har sett noen sinne. Den var så dum at jeg bare måtte kaste bort 12t av livet mitt for å se hva som skjedde på slutten. Den har dårlig plott, dårlige skuespillere, dårlig start, dårlig ending. Det er en wannabe zombieserie. Den skal visst være basert på en novelle ellerno, men virker mer som en dårlig live action av en Zombie-school anime jeg så for lenge siden. Tror det er noe galt med meg, for jeg fikk lyst til å se denne basert på beskrivelsen din. Og jeg liker ikke zombier en gang. Legger Lupin og Love Alarm til på lista mi, takk for tips. Anonymkode: 504ed...461 1
powerpuffen Skrevet 24. mars 2022 #9 Skrevet 24. mars 2022 The Good Doctor Kanskje en av mine favorittserier på lang tid. Hovedkarakteren har autisme og sliter med sitt, men serien viser så godt hvordan alle mennesker med sine utfordringer kan lykkes på det de ønsker. Har sett alle sesongene som ligger på netflix. Fantastisk serie. En av mine favorittserier til min samboer også. Jeg trodde ikke han skulle like den, men det gjør han. Tror det skyldes at han kjenner sin bror litt igjen som er på spekteret. Så det rører meg litt at samboer er så søt når det kommer til den serien Han som spiller hovedpersonen spiller helt ekstremt bra. Ser det er nevnt lengre opp her. Dette er en serie som gir mye til ettertanke for mange. Suits Dette er jo egentlig en litt gammel serie som startet opp i 2011, men jeg så alle sesongene i fjor Likte den fordi jeg interesserer meg for juss, så den er litt i min bane. Det handler om en som lurer seg inn i advokatyrket uten utdannelse, men er ekstremt dyktig. Så er jo det store målet å holde dette hemmelig, ettersom det selvsagt er ulovlig å utøve advokatyrket uten utdannelse. The Queens Gambit Også en veldig bra serie. Ei på et barnehjem som lærer å spille sjakk av vaktmesteren og ender opp i verdenstoppen. The Sinner Har bare sett første og andre sesong, men planlegger å se resten. Første sesongen handler om ei som tilsynelatende helt plutselig dreper en mann med kniv. Utover sesongen får vi et innblikk i hva som egentlig skjedde. Har selv begynt å se på Outlander, Sex Education, Riverdale og The Crown, men falt ut av alle. Riverdale ble nesten bare latterlig etter de første 2-3 sesongene. 1
Gjest Adobyen Skrevet 25. mars 2022 #10 Skrevet 25. mars 2022 (endret) Et par andre har nevnt the good doctor, den liker jeg også. Jeg ser også på Transplant på viaplay. En annen god sykehusserie er New Amsterdam. Endret 25. mars 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #11 Skrevet 25. mars 2022 Tuppeluri skrev (7 timer siden): Skal prøve å liste opp å forklare så godt jeg kan 😅 Grey's anatomy🩺 Mange spennende karakterer som endrer seg igjennom serien. Når en karakter blir skrivd ut så skjer det som regel ikke spontant, og man merker de har brukt tid til å gjenfortelle demmes historier seinere. Liker sykehus plottet, samt at jeg ofte kjenner meg igjen i mange av sykehushistoriene dems. Mye romanse, krangling og drama, men også masse komedie og skitten humor. Station 19🧯 En spinoff serie til Grey's , handler om brannmenn som gjør brannstuff, mye drama, mye kjærleik, mye action og absolutt en bra serie. The Good doctor:🩺 Interessant sykehusserie, veldig i samme gate som Grey's men her er hovedpersonen på spekteret. De drar frem at selv om du er på spekteret så kan du bli en god kirurg, kjæreste og venn, men at det også finnes utfordinger med det. Freddy Highmore som spiller Shaun (Han med autisme) spiller utrolig bra! Til og med veninnen min som har autisme kjenner seg godt igjen i hans følelser og tankesett. Chicago Med🩺 I samme gate som de to andre. Egentlig ikke noe spesielt med den utenom at den drar opp mange viktige temaer som angår oss i dagliglivet. Også er jeg i overkant interessert i sykehusserier 😅 Negativt: Den er litt kjedelig kontra de andre Chicago P.D💥 En av de bedre politiseriene jeg har sett. Drar opp mange viktige temaer om politivold, rasisme, om gjengene i USA, hvor viktig det er å legge merke til de små tingene. Du blir glad i karakterene, selv om de er idioter til tider. Eneste jeg misliker med den er at noen episoder blir litt "oppbrukt". Samme handling, men annen gjeng på en måte. It's okay to not be okay (Koreansk serie)❤️ Liker at den er litt alternativ, veldig koreansk, veldig drama. Den har alle aspektene jeg ønsker i en koreansk drama. Den kan være litt forvirrende, men de forklarer en god del mot midten og utover om hvorfor ting er som det er, og man skjønner mye selv også, Syns det er bra de drar opp psykiske lidelser og hvordan det er å ha dem, at det ikke skal tabu belegges. Lupin💰 Hvis du liker franske serier, hvor det handler om 1 mann som skal stjele en av verdens største skatter, da er dette serien for deg. Alt er godt icenesatt og planlagt. En av yndlingseriene mine så langt. Working moms🙃 Likte den til en viss grad. Handler basically om en gjeng med mødre som liker å være mamma men elsker jobben sin, og alle utfordringene som hører med. Artig til tider, men noen ganger blir ting bare for dumt. Love alarm (Koreansk drama)🚨 Se for deg en verden hvor alle innenfor en 10m radius får vite om du liker de eller ikke, og motsatt! Det er basically hele serien. En utrolig søt kjærlighets fortelling mellom en trio. Veldig trist til tider også. Never have I ever😅 Handler om en indisk jente som er lei av å være den perfekte indiske jenta, begynner å gjøre motsigelser mot moren. Elsker at de tar opp sånne kulturelle forskjeller. Den kan fort bli litt for kjedelig for en som ønsker fart og action ettersom den går litt treigt, men absolutt en fin serie. Squid game😎 Jeeeg var veldig glad i denne serien da! Og gleder meg til sesong 2. Bare synd den ble så hypa opp av alle en periode. Å mye av informasjonen i serien var altfor dårlig, men spennende med sånna human-games som jeg kaller det. Hey, bye mama❤️ Den absolutt tristeste serien jeg har sett. Vil ikke en gang forklare hvorfor jeg elsket denne serien, fordi det er bare så mye. Eneste negative er at de rushet slutten, ellers er serien helt fantastisk Også til de negative, Første og siste, fordi jeg gidder som regel ikke se serier lengre enn 1 episode eller 2 om jeg ikke liker det. All of us are dead⛔ Dette er desidert den dårligste, mest latterlige serien jeg har sett noen sinne. Den var så dum at jeg bare måtte kaste bort 12t av livet mitt for å se hva som skjedde på slutten. Den har dårlig plott, dårlige skuespillere, dårlig start, dårlig ending. Det er en wannabe zombieserie. Den skal visst være basert på en novelle ellerno, men virker mer som en dårlig live action av en Zombie-school anime jeg så for lenge siden. Har sett ganske mange fler, men husker ikke alle😅 Takk for super utfyllende serie liste🤗 Samtidige serier er notert☺️ Anonymkode: 5764e...5c7
missLynch Skrevet 25. mars 2022 #12 Skrevet 25. mars 2022 Netflix: Big Little Lies (fenomenal!) Dead Like Me (fin tidtrøyte) Inventing Anna (helt ny, spennende og basert på ekte person og hendelser) Anne with an E/ Jeg heter Anne (beste serie hittil i 2022 for min del, nydelig serie med herlige karakterer!) 1
Gjest AprilRyan Skrevet 25. mars 2022 #13 Skrevet 25. mars 2022 (endret) This is us - Oppdaget den for noen år siden, og det er en fantastisk serie synes jeg. Karakterene er veldig gode og interessante, og jeg liker hvordan de utvikler seg utover i serien. Den beveger seg både tilbake i tid, nåtid og i fremtid. Noe jeg synes fungerer godt her. Man får se mange aspekt ved denne familien og den tar opp ulike tema. Parenthood er en annen serie i samme kategori om man liker serier som dette. Locke & key - Den her liker jeg godt, men målgruppen er nok sikkert et yngre publikum. Jeg synes allikevel at den passer for voksne som har beholdt barnet i seg. Synes det er utrolig vellaget og synes det er gøy med alle nøklene og hva de kan brukes til. The sinner - Krimserie. Jeg likte godt de to første sesongene og synes de var utrolig bra, men på sesong 3 falt jeg av. Synes sesong 3 mangler noe. After life - Denne elsker jeg. Den er både trist og morsom, og jeg elsker flere av karakterene her. Virgin river - Dette er en klissete serie, men noen ganger trenger jeg det også. Jeg synes denne er god til å være en sånn serie. Atypical - Denne synes jeg er veldig fin. Elsker å få et innblikk i hvordan det kan være for noen som er på autismespekteret og de rundt han. Den blir både frivillig og ufrivillig morsom uten at det er ment å latterliggjøre. Little fires everywhere - Veldig god serie. Synes Reese witherspoon er veldig god her. A discovery of witches - Hvis man liker litt fantasyserier med hekser, vampyrer osv så er denne veldig bra. Ikke laget bare for tenåringer så den blir litt mer voksen. Noe jeg liker godt. Vår tid er nå - Svensk dramaserie. Begynner rett etter krigen og strekker seg flere år etter det. His dark materials - Fantasyserie. Veldig bra. Elsker universet. The Witcher - Enda en fantasyserie, men veldig bra. Sweet tooth - Også en fantasyserie. Den er ganske søt og koselig, men jeg liker kombinasjonen søt og morsom karakter sammen med en karakter som er litt gretten og har mistet litt troen på ting. Endret 25. mars 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #14 Skrevet 25. mars 2022 The Blacklist - Fantastisk serie. Reddington med den beste skuespillerkarakteren jeg noensinne har sett. Har sett den 3 ganger! 10/10 The Americans - Du blir hektet fra første sekund. Klarte ikke slå den av, måtte bare se en episode til... en til... en til... plutselig hadde jeg sett 10 episoder iløpet av kvelden. Dette skjedde flere ganger. Skal snart gå i gang med runde 2! 10/10 White Collar - Hvitsnippavdeling med humor, glimt i øyet og god historiefortelling. Har sett den to ganger! 9/10 Revenge - En "såpeserie" med twister og vrier. Overraskende fengende. 8/10 Hart of Dixie, Emily in Paris, Nashville og Virgin River - Feelgood- og kjærlighetsserier man kan hvile hodet til. 7/10 This Is Us og Million Little Things - Hverdagslivsserier som "alle" kan kjenne seg igjen i. Gode handlinger og skuespillere! 8/10 Greys Anatomy, The Good Doctor og New Amsterdam - Gode sykehusserier, kanskje særlig New Amsterdam 7/10 Bosch, Lethal Weapon og the Rookie - Meget god politiserier. De to siste med humor i seg. 8/10 The Good Wife og Burden of Truth - Gode og fengende advokatserier. 9/10 Family Law og Private Eyes - Ikke fullt så gode advokatserier 6/10 The Queens Gambit - Sjakkserie med en utrolig historie bak seg. 9/10 Billions og Nova Vita - Gode hi-tech-rikmannsserier med god historiefortelling. Kanskje særlig Billions. 8/10 Pørni, Exit og Lykkeland - Must-see norske serier. Overraskende gode. 8/10 Alias Grace, Peaky Blinders og The Handmaids Tale - Drar deg inn i et umoderne og suverent univers. Fantastiske alle 3. 9/10 Timeless - Drar deg inn i suverene verdenshendelser med en tidsmaskin. Utrolig kult og informerende. 9/10 Designated Survivor - Den beste presidentserien som er. En serie som fanger deg. 9/10 Chernobyl - Tar opp historien rundt Chernovyl, kanskje den mest fascinerende serien av de alle. 9/10 The 100 - Sci-Fi-serie. Jeg liker ikke Sci-Fi, men denne var ganske interessant. 8/10 Homeland - Kanskje den beste CIA-serien som er. 9/10 The Crown, Outlander, FBI, Beforeigners, Devils og Game of Thrones måtte jeg slå av underveis, for dette er tragisk underholdning. Tidenes overvurderinger! 2 - 4/10 Sånn, nå har jeg ramset opp de beste innenfor ulike kategorier. Så hva liker du? Advokatserie, sykehusserie, politiserie eller noe annet? Anonymkode: 94d34...bb8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå