AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #1 Skrevet 20. mars 2022 Nå er det sjette gangen jeg opplever dette i løpet av 2 år. Jeg har symptomer ved eggløsning og pms hver måned. Men noen ganger er symptomene altså ekstra sterke. Det starter ved tiden rundt eggløsning og varer frem til menstruasjonen. Jeg har vært gravid 3 ganger tidligere, så kjenner symptomene godt igjen . Jeg får murringer og økt blodstrøm i underlivet, tisser oftere, har morgenkvalme, økt halsbrann, ømme bryster/brystvorter og er trøttere enn ellers. Har vært hos legen to ganger tidligere fordi jeg har vært overbevist om at jeg er gravid. Og blir paff når blodprøver viser at jeg ikke er det. Nå har det skjedd igjen. Hatt en uke med sterke svangerskapssymtomer. Regner med mensen kommer i løpet av de neste 7 dagene, men før den tid må jeg slite med dette. Samtidig som jeg jo ikke kan vite 100% om jeg ikke har blitt gravid. Da er jeg såfall bare 3 uker på vei og det er vel ikke mulig å kjenne symptomer så tidlig? Sist jeg var gravid kom derimot svangerskapssymptomene rundt uke 3-4. Denne gang har jeg jo kjent på dem i en uke allerede. Har lest om fenomenet ‘falsk graviditet’. Det er sjeldent, men lurer på om jeg kan ha en mild form for dette. Det er helt klart en hormonell forstyrrelse. Men er åpen for at det kan sitte mentalt også. Kanskje litt psykosomatisk. Lurer på om det er noen som har erfaringer på området? Andre som er veldig hormonelle i løpet av syklusen og som noen gang har svangerskapsliknende symptomer? Eller noen som vil dele kunnskaper om tema? Anonymkode: 69824...4f2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #2 Skrevet 20. mars 2022 Progesteron øker fra eggløsning til mensen, og det kan gi sånne symptomer. Det er normalt, og derfor prøvere kjenner på alt mulig av symptomer denne tiden av hver syklus uten å nødvendigvis være gravid. Noen har mer/sterkere pms enn andre. Eneste som kan hjelpe er nok hormonprevensjon. Anonymkode: e4d3f...877 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #3 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Progesteron øker fra eggløsning til mensen, og det kan gi sånne symptomer. Det er normalt, og derfor prøvere kjenner på alt mulig av symptomer denne tiden av hver syklus uten å nødvendigvis være gravid. Noen har mer/sterkere pms enn andre. Eneste som kan hjelpe er nok hormonprevensjon. Anonymkode: e4d3f...877 Lettet over st du sier at symptomene er normale ved økt progesteron. Har bare ikke hørt om andre som kjenner slike sterke symptomer og rart det bare skjer av og til. Jeg har ingen tanker om svangerskap for symptomene kommer. Er ikke en ‘prøver’. Er 43 år. Anonymkode: 69824...4f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå