Gå til innhold

Putin - en morder

Egenskap

Anbefalte innlegg

Det er merkverdig når politiske ledere ikke har reagert høyere når de har både drukket champagne og spist hummer med presidenten i landet. Men nå bør det ha våknet opp et lys, for nå skjønner alle at alle som har visst politisk motstand ovenfor presidenten i Russland har enten blitt satt i fengsel eller fått tilsatt gift i drikke for å bli drept-hvem som har regien. Det er presidenten som årsaken. Og er det ikke merkverdig at presidenten blir omtalt som verdens rikeste mann? 

Presidenten er i Russland er at avskum og en gal mann der ingen har reagert eller kunne gjøre noe. 

Tiden er inne at mannen blir avsatt fra sin rolle som president og plassert i sibirsk fengsel for evig og alltid.

Endret av Egenskap
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brødskalle

Tja, hva tenker du om Jens Stoltenberg som mente at å slippe bomber på menneske ville være bra trening for luftvåpenet? https://arkiv.klassekampen.no/article/20141015/ARTICLE/141019974

Å drepe mennesker ville være bra trening, der altså. 

Hva tenker du om at Norge var med på å massebombe og ødelegge et helt land?

Jeg må si jeg sliter litt med på å tro på fremstillingen av Putin i norske medier, når vi selv driver med krigsforbrytelser uten at noen blir straffet. Norge kan ikke tas seriøst som en fredsmegler eller moralsk aktør før vi annerkjenner egne grusomheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gang Putin var en "morder" iflg Biden - akkurat etter Biden hadde gitt ordre om å drepe 9 mer eller mindre skyldige i syria....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (6 timer siden):

Tja, hva tenker du om Jens Stoltenberg som mente at å slippe bomber på menneske ville være bra trening for luftvåpenet? https://arkiv.klassekampen.no/article/20141015/ARTICLE/141019974

Jeg må si jeg sliter litt med på å tro på fremstillingen av Putin i norske medier, når vi selv driver med krigsforbrytelser uten at noen blir straffet. Norge kan ikke tas seriøst som en fredsmegler eller moralsk aktør før vi annerkjenner egne grusomheter. 

Man kan ha et polarisert bilde av verden, men man kan også la være. Man kan vite at vesten har gjort ting som ikke er bra samtidig som man fordømmer det Russland gjør nå. Man trenger faktisk ikke å velge side mellom vest og øst, man kan fordømme krig, ondskap og uhyrligheter på generell basis og ønske at man skulle vært kommet lengre enn å "slå hverandre i hodet" i 2022. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi" har alle svin på skogen. 

Er oppvokst med at Amerika er de "snille" ,de redda oss under krigen ... Husker alt fra skole og hva en ble fortalt i oppveksten.

Vi vil jo alltid høre og tro på det våre nærmeste forteller oss og det vårt eget folk sier..

Sånn er det for alle. At Putin er en morder vil jeg selvfølgelig si meg enig i . Dette er galskap . Dessverre er ikke han den eneste ... Akkurat nå er det innbyggerne  i Ukraina som lider på grunn av et slikt menneske 😢

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (8 timer siden):

Alle innleggene dine går ut på å demonisere Putins motstandere, men glorifisere Putin og hans handlinger. Benekter du det Putin gjorde i steder som Tsjetsjenia? Benekter du at han bevisst har angrepet sivile for å brutalisere folk til å underkaste seg?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym1002 skrev (8 timer siden):

Husker første gang Putin var en "morder" iflg Biden - akkurat etter Biden hadde gitt ordre om å drepe 9 mer eller mindre skyldige i syria....

Men Putin ER en morder, og han går bevisst inn for å torturere og drepe uskyldige.

Det er mye man kan kritisere andre land for, men det er småtterier i forhold til det Putin har drevet (og driver) med.

Endret av jabx
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fulgt med i timen og tenkte ikke på at Putin var morder før 24.Februar, men nå har han avslørt seg så forferdelig at til og med jeg forstår hva han er for noe. 

Dette er ikke den første gangen Putin kriger, han har flere felttog på sin samvittighet.

Det finnes også masse konspirasjonsteorier om drap på politiske motstandere og bomber for å lage false flag terroraksjoner som en del av valgkampen. Konspirasjonsteorier som jeg tidligere ikke har trodd på, men som blir mer logisk etter at han fullstendig avslørte seg selv 24.Februar.

Det som er rart er hvor stor støtte han har i Russland. er det virkelig slik at fascismen er den ledende politiske mentalitet i Russland, både blant folket og i eliten? Mye forklares med propagandagrepet, men det er jo ikke helt vanntett og folk er jo ikke idioter heller.  

Endret av I Grosny
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brødskalle skrev (På 20.3.2022 den 8.06):

Norge ville helt klart ha styrket sin troverdighet om de ansvarlige for Libyabombingen hadde blitt stilt for retten og dømt, men det ville jo ha blitt en fullstendig politisk kollaps, med mer enn 150 stortingsrepresentanter i fengsel.

Jeg ser for meg noe lignende i Russland. Hele Dumaen bør jo fengsles.

Norske medier er preget av den vestlige verden, og troverdigheten er litt opp og ned. Jeg synes ikke dekningen av Kievkuppet i 2014 og hva som har skjedd etterpå er god. Og jeg lurer veldig på hva som har skjedd i Donbass. Hva slags regime? Hvem er i deres arme? Hvor sterkt er russiske militær-rådgivere og Wagners leiesoldater involvert? Hva tenker folk i Donbass? Hva får de vite?

Akkurat angående invasjone i Ukraina så tror jeg nesten på det meste jeg leser i norsk presse, rent bortsett fra overdrivelsene. Jeg legger nesten alt ansvar på Putin for invasjonen, men han må dele litt ansvar med sine støttespillere. Putin har bestemt at her skal det drepes, og han kan lett bestemme at dreping skal opphøre. Ukraina har ikke invadert Russland , og I Donbass hadde det  blitt så rolig at Putin måtte organisere false flag angrep for å få et startskuddd til invasjonen.

Dersom Putin hadde hatt ekte og humanistisk ønske om å nedskalere nazismen i Ukraina skulle han ha gjort det på riktig måte. Han skulle invitert Zelensky på en prat, uttrykt sin bekymring og gitt han en milliard dollar til å forsterke etikkundervisning på læreskolen og i skoleverket. At han kan avlive nazismen med bomber og granater har neppe støtte i vitenskaplig forskning, Min hypotese er at krigen legetimerer miitante nazister i Ukraina og gir dem mer status.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (30 minutter siden):

Norge ville helt klart ha styrket sin troverdighet om de ansvarlige for Libyabombingen hadde blitt stilt for retten og dømt, men det ville jo ha blitt en fullstendig politisk kollaps, med mer enn 150 stortingsrepresentanter i fengsel.

Norske medier er preget av den vestlige verden, og troverdigheten er litt opp og ned. Jeg synes ikke dekningen av Kievkuppet i 2014 og hva som har skjedd etterpå er god. Og jeg lurer veldig på hva som har skjedd i Donbass. Hva slags regime? Hvem er i deres arme? Hvor sterkt er russiske militær-rådgivere og Wagners leiesoldater involvert? Hva tenker folk i Donbass? Hva får de vite?

Akkurat angående invasjone i Ukraina så tror jeg nesten på det meste jeg leser i norsk presse, rent bortsett fra overdrivelsene. Jeg legger nesten alt ansvar på Putin for invasjonen, men han må dele litt ansvar med sine støttespillere. Putin har bestemt at her skal det drepes, og han kan lett bestemme at dreping skal opphøre. Ukraina har ikke invadert Russland , og I Donbass hadde det  blitt så rolig at Putin måtte organisere false flag angrep for å få et startskuddd til invasjonen.

Dersom Putin hadde hatt ekte og humanistisk ønske om å nedskalere nazismen i Ukraina skulle han ha gjort det på riktig måte. Han skulle invitert Zelensky på en prat, uttrykt sin bekymring og gitt han en milliard dollar til å forsterke etikkundervisning på læreskolen og i skoleverket. At han kan avlive nazismen med bomber og granater har neppe støtte i vitenskaplig forskning, Min hypotese er at krigen legetimerer miitante nazister i Ukraina og gir dem mer status.

Ja.

Jeg er sikker på at dette er et langtidsprosjekt som allerede var klart når han tok over som president. Det er det jeg har sittet inne med lenge og bare ventet til at han skulle fullføre gjerningen sin. Men det verste er jo at det er statsledere som har støtet på mannen og har ikke klart å fange signalene selv, iallfall ikke vågd å si det høyt. Det er nettopp det dem skulle gjort, sagt det høyt, for å varsle hva for en farlig mann landet er i besittelse ved. Men det skal da sies at det er veggene er tykt tapetsert med voldelige og morderiske handlinger og historie, og det er åpenbart man blir besatt til å gjøre det selv. 

Hvem i alle dager vil identifisere seg med Russland mer? hvem i alle dager vil dra på tur til Russland fremover? med et gjennomsyret samfunn av demoniserte tanker og med et overkontroller som er hinsides. Det finnes ikke sympati til landet eller menneskene lengre, og alle husker hvor fattig landet var på 50-tallet, 60-tallet, 70-tallet, 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. 

Finnes det noe tidspunkt Norge har sendt milliard beløp til Russland/Sovjetunionen? og til hvilke prosjekter og sammenhenger? iallfall så er det beklagelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle
On 3/22/2022 at 7:10 AM, I Grosny said:

Ja. Det er jo også ganske urovekkende at Norge enkelt kan slippe unna med krigsforbrytelser. Mens Russland sin befolkning og barn må lide når ledelsen deres gjør krigsforbrytelser. Det betyr at Norge kan fortsette gjøre disse tingene, uten konsekvenser. Det er urovekkende. 

Ja, konflikten som har foregått i Ukraina de siste 8 årene virker ikke ha eksistert om man bare følger norsk media. 

Det ble hevdet at det var falske flag. bl.a fra Bellingcat. Du kan jo lese litt om troverdigheten deres her: https://thegrayzone.com/2021/10/09/bellingcat-intelligence-contractors-extremists-syria

Du kan også se lederen av C14 (nazi) si at de startet krigen, her lenge før Russland invaderte:

Dette er folkene som kan ende opp med å få noe av pengene som blir sendt den veien, for øvrig. 

Zelensky har ikke makt i Ukraina, det er det nazistene som har. Og de vil alltid nekte samarbeide med Russland. Samt at de har blitt støttet av USA i sin forakt mot Russland. Så de har trodd at de ville få støtte når de gikk inn i denne krigen. Noe de har fått litt av, men langt fra den støtten de trodde de skulle få

https://thegrayzone.com/2022/03/04/nazis-ukrainian-war-russia/

On 3/22/2022 at 7:46 AM, Egenskap said:

Ja.

Jeg er sikker på at dette er et langtidsprosjekt som allerede var klart når han tok over som president. Det er det jeg har sittet inne med lenge og bare ventet til at han skulle fullføre gjerningen sin. Men det verste er jo at det er statsledere som har støtet på mannen og har ikke klart å fange signalene selv, iallfall ikke vågd å si det høyt. Det er nettopp det dem skulle gjort, sagt det høyt, for å varsle hva for en farlig mann landet er i besittelse ved. Men det skal da sies at det er veggene er tykt tapetsert med voldelige og morderiske handlinger og historie, og det er åpenbart man blir besatt til å gjøre det selv. 

Hvem i alle dager vil identifisere seg med Russland mer? hvem i alle dager vil dra på tur til Russland fremover? med et gjennomsyret samfunn av demoniserte tanker og med et overkontroller som er hinsides. Det finnes ikke sympati til landet eller menneskene lengre, og alle husker hvor fattig landet var på 50-tallet, 60-tallet, 70-tallet, 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. 

Finnes det noe tidspunkt Norge har sendt milliard beløp til Russland/Sovjetunionen? og til hvilke prosjekter og sammenhenger? iallfall så er det beklagelig. 

Majoriteten av verdens befolkning vil fortsette ha diplomatiske forhold med Russland. Det er i hovedsak vesten som reagerer med sanksjoner. Majoriteten av verden, mye av Afrika, Asia, India støtter ikke sanksjoner. I media får vi inntrykk av at "hele verden" reagerer, men dersom du slår opp hvem som faktisk har gjort noe med sanksjoner, så er vi i minoritet. 

(Blå er selvsagt Russland) https://en.wikipedia.org/wiki/International_sanctions_during_the_Russo-Ukrainian_War

350px-Sanctions_2014_Russia2.svg.png

Kina alene er over sånn 1/8 av verdens befolkning. 

Tvert imot kan forholdet med russland og asia styrkes. Dette kan på sikt styrke dem begge økonisk. I verste fall kan dollaren falle i verdi fordi flere land beveger seg over i å bytte med andre valuta. 

Samfunnet er demonisert? Hva? Russland er enormt og har mange grupper mennesker. Du har mennesker som lever på steder med -70 grader (interessant random fakta: Russland gir fordeler til mennesker som bor på ødere steder, for øvrig, litt som Norge har forsøkt å gjøre med Nord Norge), det er mennesker som lever urbane liv. Det er ikke som om du går inn i en dystopisk film om du reiser til Russland. Folk flest lever relativt normale liv. 

Skal sies at mange land ikke akkurat ser pent på oss i vesten heller. Vi som har ignorert USA og NATO sin kriging. Vi som har oversett sanksjoner som har ført til barnesult og død. Vi som ikke har brydd oss om alle bombing og lidelse i flere land. Nå plustelig bryr vi oss når det er "våre egne hvite" som blir rammet, av fienden vår Russland. Når våre venner og allierte bomber uskyldige, så er det ikke så viktig. Samtidig hevder vi at vi er siviliserte, moralske og at samfunnet vårt er den eneste riktige måten å leve på, og vi burde tvinge andre til å bli mer som oss. 

Du demoniserer Russland, du kan banne på at mange land ganske enkelt og med flere gode argumenter, demoniserer oss. Men hva er det du og jeg har gjort for å bidra til elendighet i verden? Like lite som den gjengse russer i Russland. Så hvorfor skal du dømme dem, om du ikke er villig til å dømme deg selv for å la den norske regjering bombe Libya til Helvete eller støtte USA i sine kriger?

Endret av brødskalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...