AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg savner eks-kjæresten min så fælt, til tross for at han var voldelig og manipulerende. Det eneste som er sterkere en savnet er skammen over å savne han. Vi var kjærester i flere år, stadig preget av enorme opp- og nedturer. Han ruset seg, hadde sinneproblemer og var til tider regelrett slem. Men når han gikk inn for det var han den mest fantastiske mannen jeg noensinne har møtt. Det var først da jeg kom meg ut av det at jeg innså hvor dårlig han hadde behandlet meg (lå med at hav av andre kvinner, sparket meg i magen da jeg var gravid slik at jeg mistet barnet, spyttet på meg osv.) Har slitt mye mentalt etter dette forholdet. Når jeg er i området hvor han bor kjennes det ut som at jeg får fysiske abstinenser etter han. Savner han noe helt grusomt! Jeg husker at han kunne være kjip og at jeg til stadighet heller ønsket å dø enn å måtte fortsette forholdet med ham. Men den delen er ganske utydelig for tiden, husker bare det gode - hvor himmelsk fantastisk og intens det kunne være. Jeg har by samboer som er helt super! Vi elsker hverandre og behandler hverandre med respekt og omsorg. Alt det jeg lengtet etter da jeg var med eksen. Likevel dras jeg hele tiden tilbake til eksen. Er i ferd med å spolere mitt nåværende forhold pga dette. Hater meg selv for dette. Jeg vet jo at eksen er syk og at jeg aldri hadde det bra sammen med han. Likevel ønsker jeg ingenting mer enn å kose med han, ligge sammen, sove sammen.. Hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: 40d81...693
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Det er traumebånd. Tid og behandling hjelper. Anonymkode: 445fa...0c4 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 https://www.worldsbest.rehab/no/hva-er-traumebinding/ Anonymkode: 8af39...5b3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Skrevet 20. mars 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.worldsbest.rehab/no/hva-er-traumebinding/ Anonymkode: 8af39...5b3 Ekstremt dårlig oversatt side. Anonymkode: 445fa...0c4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Skrevet 20. mars 2022 Jeg føler et enormt behov for å ha en samtale med han. Har i lang tid vurdert å ringe han i et forsøk på å få snakket ut, men har ikke gjort det. Hva tror dere - kan det hjelpe å få snakket med han en gang for alle, eller lurer jeg bare meg selv? Anonymkode: 40d81...693
Duska Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Det er noe som heter traumebånd, og jeg tror det er viktig du søker deg opp på det så du vet hva det innebærer for at du kan bryte det båndet. Det kommer til å ta lang tid, og jeg er i et traumebånd selv som jeg ikke klarer å bryte. Jeg har det akkurat sånn som deg. Jeg er sammen med en som er manipulerende, ruser seg på alkohol og som er voldelig. Det er så sinnsykt vondt, fordi alt jeg vil er å ha han uansett han behandler meg som dritt. En del av meg hater han, men en annen del av meg føles ut som om livet er meningsløst uten han. Forholdet mellom meg og han er som en Berg og dalbane, akkurat om du sier. Når vi har det bra har vi det jævlig bra, når vi krangler har vi det helt jævlig. Når man har det bra kanskje én dag veier det opp mot alle de 100 dagene som var dårlige. Blir på en måte som en «drug» for deg, du blir avhengig. Sånt forhold er ikke sunt, og jeg går på behandling på dps mye pga dette forholdet. Jeg tror du burde være glad for at du er ute av det forholdet, uansett jeg er i et sånt forhold selv. Kjærlighetssorg er helt jævlig, men det kommer til å bli bedre. Sånt forhold ødelegger, og det har ødelagt meg. Vær glad for at du ikke er i et sånt forhold mer, men at du er med noen du kan føle deg avslappet med uansett du kanskje savner den spenningen som du hadde med eksen din. Det er ikke sunt. 1
Duska Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler et enormt behov for å ha en samtale med han. Har i lang tid vurdert å ringe han i et forsøk på å få snakket ut, men har ikke gjort det. Hva tror dere - kan det hjelpe å få snakket med han en gang for alle, eller lurer jeg bare meg selv? Anonymkode: 40d81...693 Du lurer bare deg selv, du kommer bare til å bli mer ødelagt. Vær sterk. Tenk på det han har fått deg til å gå igjennom, tenk på alle de jævlige tingene han har gjort mot deg. Han fortjener ikke å høre stemmen din engang. Du fortjener noen som behandler deg bra hele tiden, ikke bare noen ganger her og der. Når du først stopper å sammenligne andre med eksen din, det er da du er klar til å være i et nytt forhold. Hvis det spiser deg opp innvendig og du sammenligner din nåværende kjæreste med eksen, burde du kanskje tenke deg om - om det kanskje er best at du fokuserer på deg selv til du har brutt traumebåndet. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg føler et enormt behov for å ha en samtale med han. Har i lang tid vurdert å ringe han i et forsøk på å få snakket ut, men har ikke gjort det. Hva tror dere - kan det hjelpe å få snakket med han en gang for alle, eller lurer jeg bare meg selv? Anonymkode: 40d81...693 Nei, nei, nei, det må du ikke finne på å gjøre!!!!! Oppsøk psykolog Anonymkode: 52639...fcb 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Ville snakket med noen du kan betro deg til og stole på - om ikke, kanskje en psykolog?🤷♀️ Selv om det ikke er for alle. Kontakte han burde du kanskje ikke gjøre? Du skriver jo selv at han er syk. Og hvem vet hva han kan finne på? Kanskje du ikke er «like heldig» neste gang. Det virker jo som han har en del problemer ut fra det du skriver.🤷♀️ Anonymkode: 18380...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg føler et enormt behov for å ha en samtale med han. Har i lang tid vurdert å ringe han i et forsøk på å få snakket ut, men har ikke gjort det. Hva tror dere - kan det hjelpe å få snakket med han... Anonymkode: 40d81...693 Du får ikke closure gjennom det. Anonymkode: 8af39...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg føler et enormt behov for å ha en samtale med han. Har i lang tid vurdert å ringe han i et forsøk på å få snakket ut, men har ikke gjort det. Hva tror dere - kan det hjelpe å få snakket med han en gang for alle, eller lurer jeg bare meg selv? Anonymkode: 40d81...693 Du lurer bare deg selv, jeg er lei for det, har vært der du er, det eneste rette er å kutte kontakten og ta vare på seg selv. Jeg begynte med å finne ut hvorfor jeg var avhengig og bundet til en som slo meg, viste seg at jeg hadde masse traumer fra barndommen å bearbeide. Anonymkode: 918e8...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 Sparket deg i magen når du var gravid ,så du mistet barnet/ når han gikk inn for det var han den mest fantastiske mannen du har møtt ..??? Dette henger jo ikke på greip og er syk oppførsel -ikke bare fra hans side ,men også fra din.Du må gå til psykolog og få hjelp. At du i det hele tatt tenker tanken på å ønske å kontakte han, en alvorlig forstyrret og potensiell farlig mann - og klarer å romantisere relasjonen med han etter hva du har opplevd ,er uten tvil en svært skadelig oppførsel mot deg selv. Ikke kontakt han, kontakt terapeut/ psykolog. Anonymkode: 67e06...2d4 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 Kontakt psykolog. Det er ikke noe galt med deg. Men det er noe galt med det han har gjort mot deg. Og det trenger du hjelp til å reparere ❤️ Closure får du hos psykologen som vil deg vel. Eksen vil deg ikke vel, og en samtale med han vil bare gjøre enda mer vondt. Anonymkode: fc26b...4d6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #14 Skrevet 21. mars 2022 Men kjære deg, slå opp med kjæresten og gå tilbake til det fantastiske dophuet asap. Han vil garantert behandle deg minst like dårlig som sist, noe du også ønsker. Håper han ikke dreper deg før du finner ut hva du egentlig vil. Anonymkode: 04ae0...bc0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #15 Skrevet 21. mars 2022 Jeg skjønner at det kan føles sånn ut. Men grunnen til at det var fantastisk når han var snill er de store kontrastene du opplevde i det forholdet. Da virket det gode bedre enn det egentlig var. Og også fordi hjernen vår responderer bedre på uventet belønning. Belønningen kan være den samme, men hvis man ikke forventer å få den (du forventet ikke at eksen din kom til å være snill) så føles den bedre ut enn når du forventer det (ny samboer). Jeg har opplevd ganske mye av det samme. Min eks var ikke så ekstrem som deg, men det var mye psykisk vold. Nå 7 år senere så ser jeg at det positive egentlig ikke var noe annet enn hva man normalt forventer i et forhold. Og jeg skjønner overhodet ikke hva jeg har holdt på med. Men jeg gikk i behandling i flere år for å komme dit. Psyken min ble helt ødelagt etter dette forholdet. Jeg har ny mann i dag og forholdet vårt er ikke så intenst. Det er ganske normalt og stabilt og den tryggheten og jevne kjærligheten ville jeg aldri byttet ut mot å ha det for det meste dårlig og innimellom en intens følelse av kjærlighet. Det siste er rett og slett ikke verdt det. Anonymkode: 0c0ad...81e 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #16 Skrevet 21. mars 2022 Hvor mange slike tråder som dette opprettes det i måneden på KG? Først opprettes det tråder om hvor gal og slem den narsissistiske kjæresten er, så opprettes det tråd om hvor vanskelig det er å komme seg ut av forholdet med denne kjæresten, disse to temaene opprettes av samme person over flere år, for deretter hvor deilig det endelig er å være ute av forholdet.. Tråder om hvor herlig livet er som singel, usikkerhet rundt nye kjærester, noe galt med den nye snille kjæresten for detter å opprette tråder at de savner den gale narsissistiske kjæresten. Savnet etter den ville sexen bla bla bla. Anonymkode: d13bf...13e 1
ClausSaus Skrevet 21. mars 2022 #17 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 0.46): Jeg savner eks-kjæresten min så fælt, til tross for at han var voldelig og manipulerende. Det eneste som er sterkere en savnet er skammen over å savne han. Vi var kjærester i flere år, stadig preget av enorme opp- og nedturer. Han ruset seg, hadde sinneproblemer og var til tider regelrett slem. Men når han gikk inn for det var han den mest fantastiske mannen jeg noensinne har møtt. Det var først da jeg kom meg ut av det at jeg innså hvor dårlig han hadde behandlet meg (lå med at hav av andre kvinner, sparket meg i magen da jeg var gravid slik at jeg mistet barnet, spyttet på meg osv.) Har slitt mye mentalt etter dette forholdet. Når jeg er i området hvor han bor kjennes det ut som at jeg får fysiske abstinenser etter han. Savner han noe helt grusomt! Jeg husker at han kunne være kjip og at jeg til stadighet heller ønsket å dø enn å måtte fortsette forholdet med ham. Men den delen er ganske utydelig for tiden, husker bare det gode - hvor himmelsk fantastisk og intens det kunne være. Jeg har by samboer som er helt super! Vi elsker hverandre og behandler hverandre med respekt og omsorg. Alt det jeg lengtet etter da jeg var med eksen. Likevel dras jeg hele tiden tilbake til eksen. Er i ferd med å spolere mitt nåværende forhold pga dette. Hater meg selv for dette. Jeg vet jo at eksen er syk og at jeg aldri hadde det bra sammen med han. Likevel ønsker jeg ingenting mer enn å kose med han, ligge sammen, sove sammen.. Hvordan kommer man seg videre? Anonymkode: 40d81...693 Du har en super samboer som behandler deg med respekt og omsorg, men lengter så du blir dårlig tilbake til eksen som ruset seg, lå med andre og fysisk mishandlet deg… Du trenger hjelp. Og samboeren din trenger å finne en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #18 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor mange slike tråder som dette opprettes det i måneden på KG? Først opprettes det tråder om hvor gal og slem den narsissistiske kjæresten er, så opprettes det tråd om hvor vanskelig det er å komme seg ut av forholdet med denne kjæresten, disse to temaene opprettes av samme person over flere år, for deretter hvor deilig det endelig er å være ute av forholdet.. Tråder om hvor herlig livet er som singel, usikkerhet rundt nye kjærester, noe galt med den nye snille kjæresten for detter å opprette tråder at de savner den gale narsissistiske kjæresten. Savnet etter den ville sexen bla bla bla. Anonymkode: d13bf...13e Hadde du noe å bidra med her? Anonymkode: 8af39...5b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå