Gå til innhold

Jeg kommer aldri til å kjøpe sex, men jeg forstår ikke hvorfor det blir sett på som mer tragisk enn å dra ut på byen i håp om å ha sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risikoen for kjønnssykdommer kan være like stor med en tilfeldig person og det er da mer desperat å bruke mange timer hver uke i håp om å ligge med noen enn å betale tre timeslønner. Det moralske aspektet ved å finne en full jente er også verre enn å møte en edru person uten bakmenn. Jeg ser ikke logikken i hvorfor han som kjøper sex blir sett på som en taper mens han som er desperat ikke blir det🤔

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Majer skrev (5 minutter siden):

Risikoen for kjønnssykdommer kan være like stor med en tilfeldig person og det er da mer desperat å bruke mange timer hver uke i håp om å ligge med noen enn å betale tre timeslønner. Det moralske aspektet ved å finne en full jente er også verre enn å møte en edru person uten bakmenn. Jeg ser ikke logikken i hvorfor han som kjøper sex blir sett på som en taper mens han som er desperat ikke blir det🤔

Forvent en haug med bortforklaringer.. Men den enkle å simple forklaringen er at feministene eier seksualiteten til den norske mannen. Det er ingen grunn til at 2 voksnene mennesker ikke kan inngå en egen avtale av fri vilje. 

Anonymkode: 4822a...3b2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Risikoen for at det faktisk ikke er av fri vilje er så altfor høy. Det er også risiko for at selger tar skade av det. 

Dessuten er det ikke flest av han desperate som kjøper, men vanlige menn med kone og barn hjemme. 

Anonymkode: 5793c...904

• Liker 39
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er tragisk for kvinnen vil enkeligt ikke ha sex med deg, hun gjør det for å tjene penger. Derfor synest jeg det er lavmål for man utnytter noen som er i en sårbar situasjon. Sånn som i Amsterdam mange av de er unge jenter som trenger penger til skole og gjør det for de sårt trenger pengene. Også kommer det en feit 60 åring, forstår ikke hvorfor menn klarer dette.

Anonymkode: 7ebb4...727

• Liker 28
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå kjøper jeg hverken sex eller har tilfeldige ligg på byen, MEN jeg må si at hvis jeg måtte betale noen for å ha sex med meg, nei da hadde jeg heller latt det være. Det hadde blitt så tragisk at jeg tror ikke jeg hadde klart å se meg i speilet etterpå. Hadde føltes tomt og trist. Hadde ikke klart å gjennomføre det. Hadde jo tenkt at den personen måtte tvinge seg til å være med meg. Som en robot.

Nei det er definisjonen av å ha nådd bunnen. Da har man satt liten verdi på seg selv. Og ikke minst det stakkars mennesket som lever av å ligge med totalt fremmede. Stakkars folk. Forskning viser jo at svært mange som selger sex er incest-ofre. Andre utnyttes i grove kriminelle nettverk. 

Anonymkode: 527ef...454

• Liker 35
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du ligger med en person som ikke vil ha sex med seg uten betaling. Altså en person som ikke er kåt på deg eller har lyst på sex av egen vilje, men er i økonomisk trøbbel. Og du tenker at det er helt ok? Det er en grunn til at det er ulovlig å kjøpe, fordi de som selger seg selv har eller får et rævva liv, med dop selvskading og det som verre er. Men du synes det er ett fett om du har sex med en sånn person eller en person som faktisk er kåt og vil ha sex med deg? Det er veldig interessant..

og dersom du mener desperat på byen som om at man voldtar noen fordi man er kåt, så viser det hvor dårlige holdninger du har generelt! 🤒

Anonymkode: 84f90...21c

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er tragisk for kvinnen vil enkeligt ikke ha sex med deg, hun gjør det for å tjene penger. Derfor synest jeg det er lavmål for man utnytter noen som er i en sårbar situasjon. Sånn som i Amsterdam mange av de er unge jenter som trenger penger til skole og gjør det for de sårt trenger pengene. Også kommer det en feit 60 åring, forstår ikke hvorfor menn klarer dette.

Anonymkode: 7ebb4...727

Veldig mange i Amsterdam har halliker som har lovet dem et helt annet liv enn hva de har endt opp med. De kommer fra utlandet og blir fratatt passer sitt så de er stuck og ender opp som slaver. Dette tjener Nederland gode penger på fordi det tiltrekker seg turisme. Det er helt sykt! 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noe av problematikken handler om at sexkjøp ikke alltid er en frivillig avtale. Jeg har ikke på stående fot oversikten over omfanget av dette i Norge, Skandinavia og den vestlige verden forøvrig, men på global basis er jenter og kvinner som er tvunget ut i prostitusjon, ganske omfattende. Og selv om akkurat den personen du kjøper sex av, selger sex frivillig, så støtter du likevel opp om en "industri" der mennesker - både kvinner, barn og menn - får misbrukt og utnyttet kroppen sin og kjønnsorganenene sine mot sin vilje.

Han som kjøper sex av en norsk studine som selger sex frivillig for å spe på studielånet, er ikke bedre enn han som kjøper sex på gata i Thailand eller et Afrikansk land. Begge har et menneskesyn som tilsier at (kvinne)kroppen er et objekt og sex en vare som kan kjøpes. Det handler om dehumanisering, der kvinnen (objektet) ikke lenger er et menneske, et individ, men en ting som sexkjøperen kjøper for sin egen nytelses skyld. 

Anonymkode: 1d282...f91

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt for dårlige argumenter. På nivå med å bannlyse bilen da flere dør i bil ulykker hver dag. Kan ikke straffe voksne mennesker som ønsker dette ut av fri vilje.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du ligger med en person som ikke vil ha sex med seg uten betaling. Altså en person som ikke er kåt på deg eller har lyst på sex av egen vilje, men er i økonomisk trøbbel. Og du tenker at det er helt ok? Det er en grunn til at det er ulovlig å kjøpe, fordi de som selger seg selv har eller får et rævva liv, med dop selvskading og det som verre er. Men du synes det er ett fett om du har sex med en sånn person eller en person som faktisk er kåt og vil ha sex med deg? Det er veldig interessant..

og dersom du mener desperat på byen som om at man voldtar noen fordi man er kåt, så viser det hvor dårlige holdninger du har generelt! 🤒

Jeg har ikke skrevet at jeg synes det er ok. Les om igjen... Mange av jentene som drikker seg fulle på byen bedriver en form for selvskading de og. Med desperat på byen mener jeg menn som prøver seg på damer seint på kvelden når sjansen for at de er fulle er på sitt største.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig mange i Amsterdam har halliker som har lovet dem et helt annet liv enn hva de har endt opp med. De kommer fra utlandet og blir fratatt passer sitt så de er stuck og ender opp som slaver. Dette tjener Nederland gode penger på fordi det tiltrekker seg turisme. Det er helt sykt! 

Jeg er enig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe av problematikken handler om at sexkjøp ikke alltid er en frivillig avtale. Jeg har ikke på stående fot oversikten over omfanget av dette i Norge, Skandinavia og den vestlige verden forøvrig, men på global basis er jenter og kvinner som er tvunget ut i prostitusjon, ganske omfattende. Og selv om akkurat den personen du kjøper sex av, selger sex frivillig, så støtter du likevel opp om en "industri" der mennesker - både kvinner, barn og menn - får misbrukt og utnyttet kroppen sin og kjønnsorganenene sine mot sin vilje.

Han som kjøper sex av en norsk studine som selger sex frivillig for å spe på studielånet, er ikke bedre enn han som kjøper sex på gata i Thailand eller et Afrikansk land. Begge har et menneskesyn som tilsier at (kvinne)kroppen er et objekt og sex en vare som kan kjøpes. Det handler om dehumanisering, der kvinnen (objektet) ikke lenger er et menneske, et individ, men en ting som sexkjøperen kjøper for sin egen nytelses skyld. 

Anonymkode: 1d282...f91

Han som finner fulle jenter på byen han ikke engang husker navnet til kan ha like dårlig kvinnesyn. Jeg er enig i at menn som kjøper sex finansierer et system som objektiviserer kvinner, men det gjør også han som spanderer drinker på damene i håp om at de skal bli fulle nok til å bli med hjem. Hvorfor dømmes ikke han mer? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir for dumt å si at fordi noen jenter drikker seg overstadig beruset og driver seksuell selvskading på byen så er det ikke noe problem å kjøpe sex. Det blir som å si at mord er værre enn å rane en bank derfor burde det å rane en bank bli lovlig. En kan ikke alltid sidestille noe som ikke er bra med noe som er værre for å gjøre en av disse handlingene bedre i seg selv. Ja desverre er det mange kvinner som blir utnyttet i alkoholpåvirket tilstand ute på byen, mangen kvinner ønsker et lett ons også på lik linje med menn, det er ikke noe galt med det siste der overhode. Men selv om mangen kvinner blir med noen hjem sent på en lørdagskveld blir det for banalt å bruke dette som en ynnskyldning for å åpne opp moralen om at byttehandelen kropp/penger bør være godtatt.

Kvinner skal ha 100% sjangse for å si nei, det er ikke mulig viss kvinnen er for full, og nettopp derfor er det ulovlig å ha sex med overstadig beruset mennesker, det er også ulovlig å kjøpe sex fordi det da er pengene som snakker, ikke lyst, ikke et ønske eller, opphisselse, kåtskap men summen på en kropp. Det er feil uansett hvordan det snues og vendes på.

Anonymkode: bdf38...4cc

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

1. Fordi dama har ligget med kanskje 18 stk før deg den sagen. 

2. Dama liker deg ikke, men pengene dine.

3. Dama kan ha blitt misbrukt hele livet og du skader henne psykisk og fysisk.

4. Hun liker ikke det dere gjør.

Sjekker du på byen så kan dama i det minste like deg, hun er med på det og kanskje blir det noe mer etterpå. Du kjøper ikke en kropp DU kan gjøre hva du vil med. Du får litt mer nærhet av full dame på byen enn å kjøpe ei iskald og mannehatende prostituerte. 

Følg fornuften og ha empati!!

Anonymkode: 72258...f2b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe sex er i de aller fleste tilfeller voldtekt.  Helt forkastelig.

Anonymkode: 5b278...0a6

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

For det første så er to voksne på byen likestilte… Flere  argumenter trenger vi ikke.

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forvent en haug med bortforklaringer.. Men den enkle å simple forklaringen er at feministene eier seksualiteten til den norske mannen. Det er ingen grunn til at 2 voksnene mennesker ikke kan inngå en egen avtale av fri vilje. 

Poenget er vel at de som selger sex sjeldent gjør det av fri vilje. Som oftes er det ikke den yrkesretninger de ville tatt, om de hadde hatt et realt valg. Dessuten går deler av summen de tjener til bakmenn, såkalte halliker, som mange av disse kvinnene (og mennene) som selger sex er mer eller mindre tvunget til å ha. Enten fordi hallikene tvinger dem, eller fordi det er en måte de kan oppleve litt trygghet i yrket de har. 

Går man på byen og finner noen å ha sex med der, er det stort sett av fri vilje. Noe begge parter ønsker, og ikke gjør fordi de blir tvunget eller må gjøre det for å tjene penger. Bortsett fra tilfeller hvor det ender i voldtekt, selvsagt. Da vil jeg kalle den som voldtar en større taper enn de som kjøper sex.

Anonymkode: 6dd74...81f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ikke til å stikke under en stol at prostitusjon har en tendens til å tiltrekke seg endel lugubre mennesker med lugubre hensikter. At en god andel prostituerte gjør det som en "siste utvei" er heller ikke noe man skal glemme. Synes jeg dermed det skal være forbudt? Da må jeg nok være prinsipiell og si nei. Det er mange gutter/menn som selger sex, men la oss holde det til kvinner akkurat nå, siden det er det som oftest forbindes med trafficking/tvang osv. Apropos det...Det har vært forbudt i uminnelige tider, så diskusjonen må jo gå på det enkle spørsmålet om det skal være greit å bytte seksuelle handlinger mot penger/tjenester eller andre goder. Hvordan skal man egentlig definere det? Mange kvinner vil ikke ha et forhold til en mann uten at han oppfyller et visst krav om økonomi. Fair enough. Man kan si at det er noe som ligger dypt inne i en kvinnes natur. Man ser etter noen som kan forsørge seg og eventuelle barn osv osv. Men å selv sørge for dette ved å ta betalt for sex blir uglesett. Bare ved å lese i forumet her, ser man at synet på sex, hva det betyr følelsesmessig, antall partnere og ikke minst hva man er komfortabel med på soverommet, varierer stort og spriker til alle kanter. Premisset for "ok" prostitusjon må selvfølgelig være at to voksne mennesker, som selv aksepterer hverandre og situasjonen, inngår en avtale seg imellom, som ingen andre skal påvirke eller dra nytte av. At dette skal være en rett enhver person bør ha uten å bli sett ned på, er for meg helt naturlig å tenke. Jeg tenker mitt når jeg ser paroler i 8. Mars togene om at "kvinner skal bestemme over egen kropp", men spør man de samme personene om prostitusjon, så er det "helt forkastelig, uansett". Retten til egen kropp skal altså begrenses til at den bare gjelder på de områdene de som krever denne retten synes er greit. Man skal som kvinne kunne bestemme å fjerne et spirende liv, der det også kanskje er en far som ønsker barnet mer enn noe annet. Men å gå til sengs med noen (som man selv "godkjenner") mot vederlag, det skal man ikke. For ordens skyld, jeg er for både fri abort og retten til å bestemme hvem og på hvilke premisser man har sex med andre.

En annen ting å nevne er at det alltid blir fremstilt som purunge tenåringer som blir besudlet av feite (alltid feite) 60-åringer. Sannheten (forteller sexselgerene selv) er at kundene er like varierende som de du ser en tilfeldig dag på butikken. Alt fra den nervøse 18 år gamle jomfruen til den kjekke politimannen, og den gamle grisen. Er det snakk om en 19-årig pike som har sex med en "ekkel klædd" på 60 hun ikke tåler trynet på, så er noe galt. Da gjør hun (og han) det av feil grunn og hun, eventuelt begge, bør/skal kunne hjelpes på en annen måte. Ihvertfall her i Norge. Men jeg er ganske overbevist om at det er veldig mange 40-åringer som kjøper sex av andre 40-åringer også.  

Om jeg skal veie for eller imot å kjøpe seksuelle tjenester for min egen del, havner jeg på mot. Jeg vil aldri kunne være sikker på bakgrunnen hennes, og det ville nok vært avtennende å vite at vi sannsynligvis aldri hadde hatt sex, eller engang møtt hverandre om det ikke var penger involvert. Men to menneskers rett til å inngå en sånn avtale, den vil jeg forsvare, samtidig som jeg vil fordømme alle former for press/tvang/utnyttelse av "svake" mennesker.

Som sagt, det er nok mye snusk innenfor denne bransjen, og sexarbeid generelt, men forbud og fordømmelse går imot mine prinsipper. Jeg kan ikke se én eneste grunn til at mennesker som synes det er greit å selge sex ikke skal kunne få gjøre det, og betale skatt på en ryddig måte med de fordeler det gir i samfunnet. Sykepenger, pensjonspoeng, osv. 

Det er helt vilt mye dødsfall, moderne slaveri, barnearbeid og HMS rutiner vi hadde fått hjerteinfarkt bare av å tenke på innen kobolt, gull og diamantindustrien (gruvene), men Det er vel ingen som ønsker å forby disse råvarene? Det vi ønsker er å fjerne de umenneskelige forholdene som florerer. Industrien vil fortsette, man må bare renske opp så godt man kan. Det samme gjelder for sexarbeid.

• Liker 6
Skrevet

Kommer aldri til å gjøre det, uansett hvor frustrert jeg måtte bli. Rett og slett fordi det er jækla ekkelt å skulle ta på noen som hundrevis av menn har vært borti.. 🤮

Så viktig er faktisk ikke sex.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ser ingen forskjell på å ha sex med noen som vil ha sex med deg, og noen som ikke vil ha sex med deg? 
🚩

Anonymkode: 24661...726

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

å kjøpe sex er organisert virksomhet, hun har personer rundt seg som tilrettelegger for henne til å bruke stoppeklokken. Dermed kan vi like gjerne si at det er kriminalitet. De betaler ikke skatt heller. 

Dermed tror jeg du heller bør flørte fremover i livet med kvinner du lærer og kjenne. Kjærlighet er alltid ekte. 

Til dem som er på byen for å ha sex, de er som regel rotløse uten en godt tilknytning. 

Anonymkode: 01343...0d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...