Gå til innhold

Flyttet ut av byen med samboer og er misunnelig på vennene mine som fester i Oslo. Redd jeg går glipp av ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke råd til å bli boende så flyttet med samboer ut av byen. Ser vennene mine feste hver helg nå mens jeg sjeldent har tid. Føler meg utenfor alt

Anonymkode: aa649...46b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikking er ikke så mye å gå glipp av. Du sparer både kroppen og penger på å ikke feste såpass ofte. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var lurt å flytte ut av byen. Du går ikke glipp av noe, må du tro. 

Anonymkode: 29a4f...0a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som akutt fomominose, snakke med legen din snarligst!

Anonymkode: daf9f...c2d

• Liker 2
Skrevet

Glipp av hva da? Særlig mtp at du har samboer. Og du/dere kan vel uansett dra ut eller være med på hjemmefester nå og da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan forstå deg. Du får vurdere hva som er viktigst eller om du kan bli med av og til. Har en søster som fant seg type da hun var 20 og det ble raskt veldig seriøst. Hun dro ikke på noen studentfester eller noe som helst på grunn av han og følte at hun gikk glipp av mye. Nå er de gift og har to barn sammen så noe godt har kommet ut av det, men tror nok hun føler hun har gått glipp av en del. Jeg selv elsker å bo i byen men skjønner det kan være fint å bo litt utenfor også. Det er ikke noe fasitsvar. For meg er kulturliv viktig, men for andre kanskje familie er viktigere. 

Anonymkode: 7fcad...c47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

har du ikke andre venner der du flyttet?

Anonymkode: b6e51...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette hørest ut til å være den største krisen i livet.

Anonymkode: 868de...4c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har tid til å feste, så har du jo ikke tid.
Du får heller feste der du bor nå - når du en gang får tid til det, da.

Anonymkode: 56ae5...dba

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg veldig godt.

Anonymkode: bfef5...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så veldig hypp på samboeren din sånn egentlig?

Anonymkode: 3b6da...946

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 0.05):

Jeg hadde ikke råd til å bli boende så flyttet med samboer ut av byen. Ser vennene mine feste hver helg nå mens jeg sjeldent har tid. Føler meg utenfor alt

Sånn er livet. Man går alltid glipp av noe. Bor du i byen går du glipp av landlige omgivelser, mer plass, billigere bosted og større muligheter for å spare opp egenkapital. Men bor du utenfor byen går du glipp av det sosiale i byen. 

Hva med å finne middelgrunn? Har du gode venner i byen vil jeg tro du kan overnatte med en av dem en gang i måneden. Så kan heller samboeren finne på noe annet den helga. Og med det du sparer på å bo billig kan du vel overnatte på hostel e.l. innimellom?

norw skrev (På 20.3.2022 den 1.11):

Glipp av hva da? Særlig mtp at du har samboer. Og du/dere kan vel uansett dra ut eller være med på hjemmefester nå og da. 

Glipp av sitt sosiale liv? :klo: 

når to personer bestemmer seg for å bli samboere så bestemmer de seg for det - å bo sammen. Verken mer eller mindre. De har fortsatt venner utenfor forholdet. Familie utenfor forholdet. Behov for egentid, utenfor forholdet. Hobbyer og interesser som person. Enkelte tror visst at man som del av et par er mer som to seter i en sofa - man er bare hele sammen, og skal forkaste alle sine venner og alle sine interesser. Likte ts å dra ut og ha det moro med venner før forholdet så liker hen det nå, og bør prioritere det. En samboer som krever at venner nedprioriteres og vaner endres er ikke en ålreit partner. Da kan ts heller få seg en romkamerat i byen og leve livet som hen ønsker.

Anonymkode: e0722...1e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kan ikke få med seg alt uansett.

Anonymkode: 83635...e72

AnonymBruker
Skrevet

Oslo er et høl, nyt å ha kommet deg bort og jobb med deg selv :) du kommer ikke til å føle at du har gått glipp av noe om 5 år (hilsen en som hadde fomo i 20-årene uten at festingen egentlig ga meg noe glede som helst) 

Anonymkode: 5de89...bec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 0.05):

Kan du ikkje reise innover ei helg og bu hos nokre venner, då? Ta ei "storbyhelg"? 

Anonymkode: 82a9e...f14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...