AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Hei. Jeg jobber som vikar på en dagavdeling for eldre mennesker. Torsdagsmorgen så våknet jeg plutselig og oppdaget at sjefen hadde ringt meg 7- 8 ganger. Ringte selvfølgelig opp igjen og da sa hun at det var sykdom og at hun trengte vikar. Jeg forklarte at jeg ikke hadde mulighet og at jeg hadde andre planer i dag. Da svarte hun "Vi måtte faktisk stenge hele dagavdelingen i dag! Sånn går det når du ikke tar telefonen!", med en sur tone. Ble overrasket og litt sur etter på, selv om jeg ikke sa noe til henne. Hva tenker dere? Skal jeg virkelig få dårlig samvittighet over at jeg ikke tar tlf på en fridag?? Anonymkode: 85e1e...57f
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Tenker det var fler enn deg som ikke kunne stille opp, så hun var vel generelt sur for at ingen kunne det. Det er nok ikke din skyld aleine. Anonymkode: 3e341...fce 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Hvis det er sånn at man kun har én person i bakhånd før man må stenge en avdeling så har man et stort problem. Det er overhodet ikke din feil alene, men et resultat av at flere ikke kunne stille og du var dessverre den som begeret rent over på. Anonymkode: eaf76...d7d 13
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Tenker sjefen kanskje va stresset og oppgitt, innimellom glipper en kjipe kommentarer Anonymkode: 316bb...48f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 sjefen høres inkompetent ut. hadde slutta, jeg Anonymkode: 504c7...d02 5
Silva Pluvialis Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 (endret) Utrolig dårlig gjort å legge det over på deg. Man bør alltid ha flere vikarer til rådighet, ikke belage seg på at den ene kan stille opp på sekundet. Plutselig sover du når det ringer, eller er opptatt med noe annet. Det er ikke alltid man merker at telefonen ringer eller at man har mulighet til å ta den. Ikke din skyld. Endret 19. mars 2022 av Tvillingsjel 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Dårlig sjef som ikke klarer å plassere skylden det den hører hjemme: hos ham. Anonymkode: 2a4d1...e3d 10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg jobber som vikar på en dagavdeling for eldre mennesker. Torsdagsmorgen så våknet jeg plutselig og oppdaget at sjefen hadde ringt meg 7- 8 ganger. Ringte selvfølgelig opp igjen og da sa hun at det var sykdom og at hun trengte vikar. Jeg forklarte at jeg ikke hadde mulighet og at jeg hadde andre planer i dag. Da svarte hun "Vi måtte faktisk stenge hele dagavdelingen i dag! Sånn går det når du ikke tar telefonen!", med en sur tone. Anonymkode: 85e1e...57f Uproft av sjefen din. Du hadde jo ikke trengt å ringe tilbake i det hele tatt. "Sånn går det når du ikke tar telefonen", liksom, det hadde jo ikke gjort noen forskjell så lenge du uansett ikke hadde anledning til å jobbe den dagen. Ganske utrolig å ringe 7-8 ganger også. Noen tar bare ikke hint. Anonymkode: 1a8e7...7f8 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 1. En sjef der begeret rant litt over for, sikkert veldig frustrert og tok det utover deg- beklageligvis. 2. Dette spørs litt på hvilken stilling du har. Hvis du er vikar for en ekstra-vakt stilling der du «teknisk sett» har fri hver dag men er forventet å være tilgjengelig for tilkalling, så forstår jeg sjefen mer. Anonymkode: e8ea0...8ad 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 Får du betalt for å «være på vakt»? Om du ikke blir det, så kan du skri av telefonen når du sover med god samvittighet. Det er ikke ene og alene ditt ansvar. Eller om du er eneste som kan stille opp ved sykdom, da har jobben ditt et problem, for det er ikke godt nok. Det er ikke din feil at de måtte stenge avdelingen. Man kan selvsagt strekke seg i en vanskelig situasjon, men er man opptatt så er man det. Anonymkode: 5c3f0...d1a 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenker sjefen kanskje va stresset og oppgitt, innimellom glipper en kjipe kommentarer Anonymkode: 316bb...48f Men da må man si unnskyld etterpå Anonymkode: 209da...c32 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uproft av sjefen din. Du hadde jo ikke trengt å ringe tilbake i det hele tatt. "Sånn går det når du ikke tar telefonen", liksom, det hadde jo ikke gjort noen forskjell så lenge du uansett ikke hadde anledning til å jobbe den dagen. Ganske utrolig å ringe 7-8 ganger også. Noen tar bare ikke hint. Anonymkode: 1a8e7...7f8 Noen sjefer er sånn. Vår sjef kan finne på å ringe kl.20 om kvelden eller i helgen. Hvis man ikke svarer, blir sjefen sur. Anonymkode: 209da...c32
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Hallo! En tilkallingsvikar har en fordel, og det er muligheten til å takke ja/ nei til akkurat så mange vakter som hun ønsker. Jeg jobber med å få på plass vikarer, og klarer ikke helt å se at dette skulle får vikarene til å ville strekke seg ekstra. Vi har også vært nære å måtte legge ned drift, men har så langt sluppet det. Har en veldig god tone med alle på tilkalling, de er en viktig del av driften. Anonymkode: 74b0e...790 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 Sykefraværet er skyhøyt pga pandemien. Synes du kan prioritere jobb og stå på litt i denne fasen du også. Det er fortsatt en dugnad på gang, særlig innen helse. Hva egoistisk er det mulig å bli? Anonymkode: e3e59...11f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Sykefraværet er skyhøyt pga pandemien. Synes du kan prioritere jobb og stå på litt i denne fasen du også. Det er fortsatt en dugnad på gang, særlig innen helse. Hva egoistisk er det mulig å bli? Anonymkode: e3e59...11f Fjott Anonymkode: 7ef7e...572 14
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Høres ut som sjefen min. Ekspert på å gi folk dårlig samvittighet. «Hvis du ikke kan jobbe, mister vi anbudet». Anonymkode: 4ff96...4c8
Gjest theTitanic Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei. Jeg jobber som vikar på en dagavdeling for eldre mennesker. Torsdagsmorgen så våknet jeg plutselig og oppdaget at sjefen hadde ringt meg 7- 8 ganger. Ringte selvfølgelig opp igjen og da sa hun at det var sykdom og at hun trengte vikar. Jeg forklarte at jeg ikke hadde mulighet og at jeg hadde andre planer i dag. Da svarte hun "Vi måtte faktisk stenge hele dagavdelingen i dag! Sånn går det når du ikke tar telefonen!", med en sur tone. Ble overrasket og litt sur etter på, selv om jeg ikke sa noe til henne. Hva tenker dere? Skal jeg virkelig få dårlig samvittighet over at jeg ikke tar tlf på en fridag?? Anonymkode: 85e1e...57f Det å være vikar.. Hva du var pliktig å sette av all tiden din til at hun kanskje ringer og du må løpe dit så er du i praksis en hvilende vakt og burde ha betalt deretter. Hvis du kun får betalt for timene du jobber så må de godta at du har andre jobber, andre aktiviteter og gjøremål. Å kreve noen for tid de ikke får en krone for er bare frekt. Det er derfor man må ha flere vikarer på hånden. Din sjef var frekk.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 Enkelte steder har man egne datasystem hvor man melder seg/legger inn beskjed, om at man kan bli tilkalt ved behov. Hvis du hadde gjort dette men likevel ikke var tilgjengelig, kan jeg skjønne at sjefen blir irritert. Men: kommentaren om at det er «din feil» er uansett ikke riktig, og sjefen burde beklage. Kanskje ble du dessverre målskiva fordi du «kun» er en tilkallingsvikar og det var lettere å spy ut irritasjon mot deg for eksempel enn en fast ansatt sykepleier ? Uansett virkelig ikke grei kommentar.. Anonymkode: 6e0a1...4bc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Enkelte steder har man egne datasystem hvor man melder seg/legger inn beskjed, om at man kan bli tilkalt ved behov. Hvis du hadde gjort dette men likevel ikke var tilgjengelig, kan jeg skjønne at sjefen blir irritert. Men: kommentaren om at det er «din feil» er uansett ikke riktig, og sjefen burde beklage. Kanskje ble du dessverre målskiva fordi du «kun» er en tilkallingsvikar og det var lettere å spy ut irritasjon mot deg for eksempel enn en fast ansatt sykepleier ? Uansett virkelig ikke grei kommentar.. Anonymkode: 6e0a1...4bc Nei jeg hadde satt meg selv som utilgjengelig, men det hadde hun ikke sett og kommenterte det etter på. Takk for svar, da er jeg ikke helt på jordet. Anonymkode: 85e1e...57f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå