Jegervis Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Har fundert litt over det siden det er så vanlig idag å tenke på sånt, jeg ble litt fornærmet i starten at jeg liksom bare er en hjerne uten sjel og sånt, så jeg kom plutselig på det med latter, noen ganger når man ler så føles det ut som at hodet skal eksplodere, men det er jo ikke i selve hjernen utvidelsen skjer, men i hjernestammen og siden latter i seg selv ikke kan være et instinkt bare, så må det jo være en slags "overall" skapelse av sjelen din, noen unger er jo født uten hele hjernen også men likevel er de folk som smiler og ler og snakker litt og sånt, hva hjernen egentlig er for da vet jeg ikke, men det er ikke der sjelen sitter ihvertfall
Ginny Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Tror du må lese deg litt opp på hva som er bevis for noe 😊 3
Jegervis Skrevet 19. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2022 Ginny skrev (10 minutter siden): Tror du må lese deg litt opp på hva som er bevis for noe 😊 Så du mener latter er et instinkt bare da og man fortsatt er en hjerne? 😛
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Man er ikke en hjerne, man har en hjerne Anonymkode: aac63...2ab 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Skrevet 20. mars 2022 Adobyen skrev (5 minutter siden): Hva med de som blir hjernedøde? De er ikke mer. Anonymkode: c024b...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #7 Skrevet 20. mars 2022 Jegervis skrev (3 timer siden): Har fundert litt over det siden det er så vanlig idag å tenke på sånt, jeg ble litt fornærmet i starten at jeg liksom bare er en hjerne uten sjel og sånt, så jeg kom plutselig på det med latter, noen ganger når man ler så føles det ut som at hodet skal eksplodere, men det er jo ikke i selve hjernen utvidelsen skjer, men i hjernestammen og siden latter i seg selv ikke kan være et instinkt bare, så må det jo være en slags "overall" skapelse av sjelen din, noen unger er jo født uten hele hjernen også men likevel er de folk som smiler og ler og snakker litt og sånt, hva hjernen egentlig er for da vet jeg ikke, men det er ikke der sjelen sitter ihvertfall Nei, det er ingen unger som er født uten hjerne og gjør det du beskriver. Vi kan ikke leve uten en hjerne, da livsviktige funksjoner som fela. det å kunne puste blir styrt av hjernen, av hjernestammen faktisk som du av en eller annen uforståelig grunn tror ikke er en del av hjernen til tross for at det heter HJERNEstammen. Hjernen har mange deler med ulike navn, og ulike funksjoner. Det å le, smile og snakke blir styrt av hjernen. Det du beskriver er ikke bevis for noe som helst, bortsett fra at du mer eller mindre er blottet for kunnskap om hvordan hjernen fungerer. Og dersom personligheten vår er sjelen vår og helt uavhengig av hjernen, hvorfor medfører alvorlig hjerneskade til at personligheten blir forandret da ? Anonymkode: 67435...af7 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Skrevet 20. mars 2022 Dette er tull og tøys, TS. Anonymkode: 9012b...c71 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Du er din kropp, inkludert hjernen. Anonymkode: 9599b...149 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 Hva mener du med sjel? Jeg har aldri sett noe bevis for at noe slikt eksisterer i det hele tatt. Du får nesten starte der. Anonymkode: a6291...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva mener du med sjel? Jeg har aldri sett noe bevis for at noe slikt eksisterer i det hele tatt. Du får nesten starte der. Anonymkode: a6291...6ef Har du sett din hjerne? Anonymkode: c024b...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #13 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du sett din hjerne? Anonymkode: c024b...5f3 Jeg har sett andres hjerner. Uansett er det irrelevant hva vi anekdotisk har sett. Forskning har vist at alt vi er av tanker og personlighet, kommer fra hjernen. Det er null bevis for konseptet "sjel". Anonymkode: 9012b...c71 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #14 Skrevet 20. mars 2022 Jegern Puahate skrev (1 minutt siden): Åh, du skjønte poenget mitt. Bravo, Jegern! 😄 Anonymkode: c024b...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #15 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sett andres hjerner. Uansett er det irrelevant hva vi anekdotisk har sett. Forskning har vist at alt vi er av tanker og personlighet, kommer fra hjernen. Det er null bevis for konseptet "sjel". Anonymkode: 9012b...c71 Men du har ikke sett din egen hjerne. Altså har du ingen beviser for at du har en hjerne. Anonymkode: c024b...5f3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #16 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du har ikke sett din egen hjerne. Altså har du ingen beviser for at du har en hjerne. Anonymkode: c024b...5f3 Noen ganger lurer jeg på hvorfor noen skriver som de gjør. Er det fordi de synes de er morsomme, eller finnes det faktisk folk som oppriktig har slike absurde meninger og så lite forståelse for hva som er bevis? Anonymkode: 9012b...c71 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen ganger lurer jeg på hvorfor noen skriver som de gjør. Er det fordi de synes de er morsomme, eller finnes det faktisk folk som oppriktig har slike absurde meninger og så lite forståelse for hva som er bevis? Anonymkode: 9012b...c71 Den jeg svarte først kom med et dårlig argument. Poenget er ikke haha, poenget er, dårlig argument, se her, argumenter er dårlig. Det var ikke bevis som ble etterspurt, det var: AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva mener du med sjel? Jeg har aldri sett noe bevis for at noe slikt eksisterer i det hele tatt. Du får nesten starte der. Anonymkode: a6291...6ef "Jeg har aldri sett". Vedkommende har heller aldri sett sin egen hjerne. Dårlig argument. Anonymkode: c024b...5f3
Jegern Puahate Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Åh, du skjønte poenget mitt. Bravo, Jegern! 😄 Anonymkode: c024b...5f3 Jepp, derfor postet jeg en video som går mer i dybden på din påstand som egentlig koker ned til essensiell virkelighet vs fysisk materie. Har ingen meninger om temaet utover at det er en interessant beskrivelse. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du har ikke sett din egen hjerne. Altså har du ingen beviser for at du har en hjerne. Anonymkode: c024b...5f3 Har du sett din egen sjel ? Altså har du ingen bevis for at du ha Anonymkode: 67435...af7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du sett din egen sjel ? Altså har du ingen bevis for at du ha Anonymkode: 67435...af7 Har en sjel. Anonymkode: 67435...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå