AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Del Skrevet 19. mars 2022 Hvordan oppbevarer dere parmesan etter åpning? Det står den bør lagres i emballasje som puster. Jeg legger den alltid i en plastpose, men det er vel ikke det beste da😆 Anonymkode: 437be...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Del Skrevet 19. mars 2022 Kjøper gjerne stick. Da skjærer jeg emballasjen i to, og så trer jeg den ene delen utenpå den andre. Kjøper jeg en trekant legges den i boks. Anonymkode: 81db7...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 19. mars 2022 #3 Del Skrevet 19. mars 2022 Bretter pakken rundt å putter det hele i fryseren😬🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Del Skrevet 19. mars 2022 Legger den i en Tupperware-boks sammen med litt tørkepapir. Har aldri fått mugg på parmesanen etter at jeg begynte med det 👍 Anonymkode: 8f397...534 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 20. mars 2022 #5 Del Skrevet 20. mars 2022 Pakker emballasjen rundt, har den i en liten plastpose, setter klype på. Brukes sjelden så hender det blir mugg på skorpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 20. mars 2022 #6 Del Skrevet 20. mars 2022 Pakker inn i plastfolie. Tar av originalemballasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 20. mars 2022 #7 Del Skrevet 20. mars 2022 Pakker den tett inn i plast eller aluminiumsfolie. Men så varer ikke parmesan spesielt lenge her i huset, så det er ingen risiko for mugg 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 20. mars 2022 #8 Del Skrevet 20. mars 2022 Så langt det lar seg gjøre kjøper jeg en liten pakke. Jeg setter bare en klype over pakken etter bruk 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 21. mars 2022 #9 Del Skrevet 21. mars 2022 Jeg kjøper også en liten pakke, men du kan pakke inn i matpapir og så ha i plast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 21. mars 2022 #10 Del Skrevet 21. mars 2022 Passer på å ikke ta på innsiden av emballasjen pakker den rundt osten og i en pose. Kjøper stort sett de trekantene. Som oftes rekker vi å bruke den opp før den blir muggen. Hvis jeg vet osten kan bli liggende mer enn en uke, river jeg den og fryser ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 21. mars 2022 #11 Del Skrevet 21. mars 2022 pulverheksa skrev (10 timer siden): Passer på å ikke ta på innsiden av emballasjen pakker den rundt osten og i en pose. Kjøper stort sett de trekantene. Som oftes rekker vi å bruke den opp før den blir muggen. Hvis jeg vet osten kan bli liggende mer enn en uke, river jeg den og fryser ned. Smart 👍 Vi er flinke til å rive vanlig ost og fryse ned, men ikke med parmesan 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #12 Del Skrevet 21. mars 2022 Har den i en plastpose. Bruker den opp fort så har aldri opplevd mugg. Anonymkode: 28c21...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fabienne Skrevet 21. mars 2022 #13 Del Skrevet 21. mars 2022 Jeg tar bare en plastpose rundt emballasjen. Den varer aldri lenge her uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 21. mars 2022 #14 Del Skrevet 21. mars 2022 (endret) Aldri i plast. Jeg oppbevarer parmesan slik: pakker biten inn i matpapir og så tar jeg et kjøkkenhåndkle rundt dette igjen og legger den i kjøleskapet. Har aldri opplevd at osten har blitt dårlig etter at jeg begynte å oppbevare parmesanen på denne måten. Jeg kjøper som regel 1 kg om gangen, så jeg kan gjerne ha en bit liggende lenge før den er oppbrukt. Endret 21. mars 2022 av The Kavorka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 21. mars 2022 #15 Del Skrevet 21. mars 2022 1 minutt siden, The Kavorka said: Aldri i plast. Jeg oppbevarer parmesan slik: pakker biten inn i matpapir og så tar jeg et kjøkkenhåndkle rundt dette igjen og legger den i kjøleskapet. Har aldri opplevd at osten har blitt dårlig etter at jeg begynte å oppbevare parmesanen på denne måten. Jeg kjøper gjerne 1 kg om gangen, så jeg kan gjerne ha en bit liggende lenge før den er oppbrukt. Vi gjør det samme, og har ikke opplevd dårlig ost, selv når vi har reist på ferie og osten blir liggende igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #16 Del Skrevet 21. mars 2022 Jeg forstår ikke problemstillingen. Oppbevarer i plastpose, blir ikke muggen før det har gått minst en måned, kanskje to. Anonymkode: ec3a0...78c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #17 Del Skrevet 22. mars 2022 Pakker den i plastfolie Anonymkode: f8e36...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå