AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Hei. Jeg trenger råd. Min forlovede gjorde det slutt med meg i dag. Han sier han elsker meg, men har over en stund vært usikker på om han har ønsket å bli i forholdet. Dette pga flere ting som jeg er usikker på om det er lurt å gå inn på. Men det innebærer en stor endring i han som har gjort meg usikker. Dermed har jeg vært mer krevende enn han har orket. Tar på meg min del der, men samtidig har jeg jobbet hardt for å endre meg og tilpasse meg den store endringen han har. Vi har nylig kjøpt oss hus, noe som gjør dette enda vanskeligere. Jeg er knust, elsker han så høyt. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette. Håper på svar på noen spørmål. Hva skjer hvis vi selger huset nå? Vi har eid det under et år. Hvordan bo sammen etter brudd? Det er sterke følelser i bilde, ihvertfall for meg. Så jo for meg at dette var mannen jeg skulle dele resten av livet med. Hvordan gå videre når man elsker noen? Hvordan i det hele tatt takle dette? Noen tips? Setter pris på all hjelp i denne grusomme tiden.. Anonymkode: 59635...1d2 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Føler sånn med deg, bortsett fra det med huset så har jeg vært gjennom det samme. Jeg måtte flytte fordi ingen av oss kunne ha leieboligen alene. Sender deg en klem, det viktige her er at du tar vare på deg selv, distanser deg fra ham, det er tøft å bo sammen når den ene har sterke følelser. Verste jeg har opplevd, så vanskelig å ikke ta alle hyggelige ord og smil fra ham som et tegn på at han savner meg og vil prøve igjen. Har du noen du kan bo hos en stund? Bare få det på avstand? Anonymkode: 0b71b...c84 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei. Jeg trenger råd. Min forlovede gjorde det slutt med meg i dag. Han sier han elsker meg, men har over en stund vært usikker på om han har ønsket å bli i forholdet. Dette pga flere ting som jeg er usikker på om det er lurt å gå inn på. Men det innebærer en stor endring i han som har gjort meg usikker. Dermed har jeg vært mer krevende enn han har orket. Tar på meg min del der, men samtidig har jeg jobbet hardt for å endre meg og tilpasse meg den store endringen han har. Vi har nylig kjøpt oss hus, noe som gjør dette enda vanskeligere. Jeg er knust, elsker han så høyt. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette. Håper på svar på noen spørmål. Hva skjer hvis vi selger huset nå? Vi har eid det under et år. Hvordan bo sammen etter brudd? Det er sterke følelser i bilde, ihvertfall for meg. Så jo for meg at dette var mannen jeg skulle dele resten av livet med. Hvordan gå videre når man elsker noen? Hvordan i det hele tatt takle dette? Noen tips? Setter pris på all hjelp i denne grusomme tiden.. Anonymkode: 59635...1d2 Dette er jo dårlig håndverk av dere. Hvorfor sutre når du må se realiteten. Bare du ser situasjonen, du er mitt ope i det. Har du kjeftet han huden full eller? Anonymkode: 2814e...c60
Gjest loveli Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Hva er det du har gjort? Kunne dere prøvd parterapi for å prøve å reparere skaden?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei. Jeg trenger råd. Min forlovede gjorde det slutt med meg i dag. Han sier han elsker meg, men har over en stund vært usikker på om han har ønsket å bli i forholdet. Dette pga flere ting som jeg er usikker på om det er lurt å gå inn på. Men det innebærer en stor endring i han som har gjort meg usikker. Dermed har jeg vært mer krevende enn han har orket. Tar på meg min del der, men samtidig har jeg jobbet hardt for å endre meg og tilpasse meg den store endringen han har. Vi har nylig kjøpt oss hus, noe som gjør dette enda vanskeligere. Jeg er knust, elsker han så høyt. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette. Anonymkode: 59635...1d2 Beklager, jeg forstår ikke noe av det du skriver. Anonymkode: 51366...ab7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 Det er ikke alle som er så heldig og får en enkel utvei til å kunne starte på nytt. Nyt det heller enn å sitte der og ha det grusomt. Du har en spennende tid for deg med masse nye mennesker! Anonymkode: d5fb0...a58 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Det med huset vet jeg ikke. Men jeg føler med deg! Det gjør kjempevondt, men det vil gå over. Kom deg ut av huset, prat med familie og venner, gråt, vær sint og gjør noe gøy. Bruk familie og venner til å distrahere deg selv litt og kjenn at du kan ha det bra, du kan le, om så bare ett minutt, så er det en start. Masse lykke til! ❤❤❤ Anonymkode: 130b8...a53 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Kjærlighet er ikke alltid lett. Det praktiske finnes det alltids løsninger for. Og det er ikke bare ditt ansvar å løse. I første omgang, prøv å ta inn over deg situasjonen. Sørg om du føler for det. Finn på noe gøy, få andre impulser. Vær med folk. Anonymkode: d3c1b...111 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Skrevet 20. mars 2022 Ang huset: Jeg er litt usikker på retningslinjene, men jeg tror det er sånn at dere må skatte sinnsykt på fortjenesten av salget. Hadde jeg vært dere (en situasjon jeg kanskje står i selv snart ), hadde jeg enten prøvd med en deling av huset hvis det ikke er lenge til dere har bodd der i et år. Hvis ikke tror jeg at vi ville prøvd å finne en løsning der en flyttet ut, også hadde vi delt regninga på den andre leiligheten og lånet frem til det hadde gått et år, og dere kan selge med fortjeneste. Da må man jo være på talefot da og ha råd til å spleise på leie til en bolig ekstra. Anonymkode: 25882...f4a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Beklager, jeg forstår ikke noe av det du skriver. Anonymkode: 51366...ab7 Hva e det du ikke forstår? At hun ikke kan gå inn i detaljer om hva som forårsaket bruddet mht anonymitet? Det viktigste her er at hun har sterk kjærlighetssorg og ønsker råd og tips for å håndtere den livskrisen som et samlivsbrudd er. Anonymkode: 6328f...ca0 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #11 Skrevet 20. mars 2022 TS: Er det helt uaktuelt med parterapi? Høres jo ut som årsaken til bruddet er og dere begge kan jobbe med og finne løsninger eller kompromisser på. Han sier jo han elsker deg fortsatt. Ig du elsker ham fortsatt. Er der derimot slik at han har mistet følelser for deg og ikke ser noen framtid i det hele tatt blir det noe annet. Da er han heller ikke helt ærlig med deg når han sier han fortsatt elsker deg. Da mener han ‘glad i deg’. Det er ikke helt det samme. Om parterapi ikke er aktuelt og bruddet endelig, ville jeg tatt tak så fort som mulig. Fått i gang salg av huset og kommet meg bort. Jo før jo bedre. Jo lengre du vanker rundt ham jo tøffere vil det bli. Særlig for psyken. Kjærlighetssorg er tøft, men jeg lover deg at det går over. Du skal være glad for at du ikke fikk barn med denne mannen. Nå skal du heller konsentrere deg om å finne deg selv, og etterhvert vil du garantert finne den rette også. De aller fleste mennesker prøver og feiler i kjærligheten. Noen ender med hardere erfaringer enn andre. Men det er en del av livet. Og livet er som kjent ikke så lett alltid. Tvert i mot. Lykke til❤️ Anonymkode: 6328f...ca0 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #12 Skrevet 20. mars 2022 Takk for svar ❤️ Jeg har det helt jævlig akkurat nå og klarer ikke forstå hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette. Klarer ikke å se hvordan disse vonde følelsene kan bli bedre. Eneste jeg vil er å ha han. Nå har jeg mistet det. Som noen skrev over her så elsker vi hverandre (tror jeg?), i hvert fall så elsker jeg han. Og jeg vil jobbe med forholdet. Men en hendelse kommet ikke han over, derfor har han vært usikker på oss over tid. Derfor mener han at det ikke er noe vits lengre. Jeg må bare akseptere det, men er kjempevanskelig. Jeg har prøvd å distansere meg, sovet et annet sted i natt. Men må jo hjem etterhvert. Det eneste jeg vil er å dra hjem til han der alt er bra. Men det går jo ikke. Føler at dette er en helt håpløs situasjon. Det med huset vet jeg ikke. Noe vi må snakke om etterhvert. Hater dette. Beklager surveinnlegg. Ts Anonymkode: 59635...1d2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #13 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Takk for svar ❤️ Jeg har det helt jævlig akkurat nå og klarer ikke forstå hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette. Klarer ikke å se hvordan disse vonde følelsene kan bli bedre. Eneste jeg vil er å ha han. Nå har jeg mistet det. Som noen skrev over her så elsker vi hverandre (tror jeg?), i hvert fall så elsker jeg han. Og jeg vil jobbe med forholdet. Men en hendelse kommet ikke han over, derfor har han vært usikker på oss over tid. Derfor mener han at det ikke er noe vits lengre. Jeg må bare akseptere det, men er kjempevanskelig. Jeg har prøvd å distansere meg, sovet et annet sted i natt. Men må jo hjem etterhvert. Det eneste jeg vil er å dra hjem til han der alt er bra. Men det går jo ikke. Føler at dette er en helt håpløs situasjon. Det med huset vet jeg ikke. Noe vi må snakke om etterhvert. Hater dette. Beklager surveinnlegg. Ts Anonymkode: 59635...1d2 Hei TS. Slik jeg tolker det (at han ikke kommer over en ting som har du har gjort) går for meg direkte inn på utroskap. Vet jo selvfølgelig ikke om dette er tilfellet, men om det var, så er det noe som er utrolig vanskelig å komme over. Ekskona mi var utro og jeg jobbet med meg selv over lang tid, men til slutt måtte jeg bare droppe hele greia da jeg ikke stolte på henne igjen. Var nok at hun var litt for sein hjem fra jobb liksom. Kan forklare min egen situasjon nå. Før jeg og hun jeg er sammen med nå ble sammen, så varslet jeg henne tidlig om at jeg ikke er interessert i å være i et forhold hvis dama f. eks drar ofte på byen. Nå har hun drukket 3 helger på rad og jeg kjenner at jeg distanserer meg mer og mer fra henne. Har sagt til mine nærmeste at jeg gir forholdet sommeren, så får jeg da se an om jeg går videre eller ikke. Kan du fortelle oss hva det er han ikke kommer over, eller er det for privat? 🙂 Anonymkode: f20bf...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #14 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.3.2022 den 5.24): Ang huset: Jeg er litt usikker på retningslinjene, men jeg tror det er sånn at dere må skatte sinnsykt på fortjenesten av salget. Anonymkode: 25882...f4a Det tar 8 sekunder å Google seg frem til svaret, i stedet for å «tro» at det er sånn og sånn. Man må skatte 22% av en eventuell fortjeneste ved salg av bolig der man har bodd mindre enn ett år. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bolig-og-eiendeler/bolig-eiendom-tomt/salg/salg-av-egen-bolig/hvor-mye-skatt-skal-du-betale/ Anonymkode: fe13f...83d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #15 Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei TS. Slik jeg tolker det (at han ikke kommer over en ting som har du har gjort) går for meg direkte inn på utroskap. Vet jo selvfølgelig ikke om dette er tilfellet, men om det var, så er det noe som er utrolig vanskelig å komme over. Ekskona mi var utro og jeg jobbet med meg selv over lang tid, men til slutt måtte jeg bare droppe hele greia da jeg ikke stolte på henne igjen. Var nok at hun var litt for sein hjem fra jobb liksom. Kan forklare min egen situasjon nå. Før jeg og hun jeg er sammen med nå ble sammen, så varslet jeg henne tidlig om at jeg ikke er interessert i å være i et forhold hvis dama f. eks drar ofte på byen. Nå har hun drukket 3 helger på rad og jeg kjenner at jeg distanserer meg mer og mer fra henne. Har sagt til mine nærmeste at jeg gir forholdet sommeren, så får jeg da se an om jeg går videre eller ikke. Kan du fortelle oss hva det er han ikke kommer over, eller er det for privat? 🙂 Anonymkode: f20bf...e0f Hei. Det handler ikke om utroskap. Det handler om en reaksjon jeg hadde når han hadde det vanskelig. Han trakk seg unna og jeg forstod ikke hvor alvorlig dette var. Dermed kom reaksjonen etter ei stund, der jeg var lei meg og frustrert over alle endringer. At forholdet hadde gått fra full kjærlighet til nesten ingenting. Dette har satt seg i han, er redd det skal skje igjen ved en annen anledning. Dette er ei stund sia. Han kommer ikke over det, og da er det ikke noe vits mener han. Jeg har selvsagt jobbet hardt for å venne meg til den "nye hverdagen" og takle at det er sånn nå. Men det har vært veldig hardt, og jeg har blitt så usikker og redd, dermed har det selvfølgelig påvirket forholdet. Men det har ikke så mye å si, for han har bestemt seg og jeg på akseptere det. Men vet ikke hvordan jeg skal klare det. Aldri kjent på en så fæl smerte, vil egentlig bare dø. Trenger hjelp og råd til hva andre har gjort i lignende situasjon og hvordan man kom seg videre. Jeg slutter jo å fungere og er helt ødelagt. Ts Anonymkode: 59635...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå