Gå til innhold

Samvær og barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ut i jobb fra 1 April, sønnen vår er straks 2 år og har vært i bhg siden Januar i år.

Samvær med far hat gått greit da jeg bare har holdt han hjemme så samvær skal fungere.

Nå har jeg en arbeidstid fra 8-16, ingen flex. Far jobber skift og kan av den grunn ikke ha barnet på natten. Enten jobber han til 23 på kvelden eller så begynner han 5-6 om morgenen. Eneste er fri i helgene, annenhver fredag jobber han sent.

Nå som jeg skal ut i full jobb, så ønsker jeg ikke at barnet skal tas ut sv bhg for noen timer så far kan ha samvær. Jeg ønsker st barnet skal ha kontinuitet i bhg og være med på det som skal gjøres på dagen. Det jeg mener er at han skal ikke leveres 7.30 av meg. Hentes 9.00 av far for så å levere tilbake igjen klokken 12 og være der til jeg slutter på jobb.

Har dere tips til hvordan vi kan ordne dette?

Anonymkode: 5e895...9d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Far henter kl 14 og leverer til deg kl 17 når han jobber tidlig, evt far overtar fra deg kl 07 og leverer 09 når han jobber sent. 

Anonymkode: f1f61...848

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han får hente kl 14 og ha sønnen til leggetid da, pluss annenhver helg eller noe.

Anonymkode: cfa06...821

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Far henter kl 14 og leverer til deg kl 17 når han jobber tidlig, evt far overtar fra deg kl 07 og leverer 09 når han jobber sent. 

Anonymkode: f1f61...848

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han får hente kl 14 og ha sønnen til leggetid da, pluss annenhver helg eller noe.

Anonymkode: cfa06...821

Nå bor vi ca 45 min fra hverandre, så spørs om det er av interesse å kjøre så langt for å ha barnet fra klokka 7 på morgenen. Han slutter 14-14.30 og bruker 30 min til barnehagen. Da er han i bhg senest 15.00. Det blir for langt å dra hjem til han for ett par timer samvær og siden jeg har ny samboer er ikke hjemme hos meg ett alternativ heller. Jeg bor 10 min unna bhg.

Har mye med hans reisevei og arbeidstider som ødelegger for han.

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke endre tidene på noe vis? Om han har barnet en ettermiddag + overnatting og leverer i barnehagen dagen etter, eller annenhver helg på dagtid evt overnatting?

Anonymkode: 5a5b1...e97

AnonymBruker
Skrevet

Her burde far flytte nærmere, for dette kommer til å bli styrete. Det er bedre at han overtar barnet 07:30 og leverer når det passer. Det er flere som leverer 11-12 i barnehagen vår. Når de er så små at de sover på dagen, kan de leveres til lunsj og dupp. Det er ikke en god situasjon for barnet å ha to hentinger og to leveringer i barnehagen på én dag. 

Hvorfor kan ikke han ha samvær hjemme hos dere? Står ny samboer i veien for dette? Her bør dere voksne legge følelsene til side og tenke på barnet først og fremst. 

Anonymkode: e0207...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her burde far flytte nærmere, for dette kommer til å bli styrete. Det er bedre at han overtar barnet 07:30 og leverer når det passer. Det er flere som leverer 11-12 i barnehagen vår. Når de er så små at de sover på dagen, kan de leveres til lunsj og dupp. Det er ikke en god situasjon for barnet å ha to hentinger og to leveringer i barnehagen på én dag. 

Hvorfor kan ikke han ha samvær hjemme hos dere? Står ny samboer i veien for dette? Her bør dere voksne legge følelsene til side og tenke på barnet først og fremst. 

Anonymkode: e0207...cfe

Samvær hjemme hos meg er ikke en mulighet fordi JEG ikke vil ha han hjemme hos meg. Dessuten så har samboer ofte hjemmekontor, han driver eget firma. Det er ting ved min eks jeg ikke vil utbrodere, men de tingene er med på å avgjøre at han ikke under noen omstendighet skal innenfor mine 4 vegger.

Far har ikke råd til å flytte nærmere. Han leier ekstremt billig av ett vennepar sv faren hans. Skal han flytte og leie rundt her vi bor så må han ut med minst 10k i mnd og det klarer han ikke med det forbruket han har.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barnehagen kjernetid? :klo: 

I vår barnehage må barna leveres før kl. 09.30 og kan ikke hentes før 14.30 (annet enn etter avtale i spesielle tilfeller, selvsagt) Dette fordi de ofte går tur eller har andre aktiviteter som ikke bør forstyrres.

Her ville jeg tatt en tur på familievernkontoret for hjelp til å finne løsninger. Det er far som har valgt en jobb med arbeidstider som ikke er forenelige med omsorg for barn, så da er det også far som får komme med forslag til løsninger som ikke er forstyrrende for barnets barnehagehverdag.

For min del høres det ut som om far burde ha barnet på overnatting i helg når han ikke jobber, og dersom han ønsker mer samvær så kan han hente barnet i barnehagen kl. 15 en fast dag i uka og leke med barnet i nærområdet for å unngå at samværet hovedsakelig går bort i reisetid. Det finnes jo sikkert lekeplasser og aktiviteter i nærheten hvor barn og far kan leke på ettermiddagene, og far kan ha med matpakke som de kan spise til middag eller ta en tur på kafé i blant eller lignende. Er det kaldt ute så finnes det jo bibliotek og lekerom osv. 

Anonymkode: ef2e3...ffc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...