Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 år og har fått slapp og hengende hud i ansiktet. Noen som har erfaring med behandling, kremer, kosthold etc som hjelper? Skjønner jeg må tåle å bli eldre, men vil allikevel gjøre det jeg kan for at det skal synes minst mulig. 

Anonymkode: e6d68...7f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elisabeth Arden serumkapsler med ceramider og retinol hjalp meg. 

Anonymkode: 6b878...834

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Link pretty please?

Anonymkode: 4e73d...325

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk for tips!

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er 40 år og har fått slapp og hengende hud i ansiktet. Noen som har erfaring med behandling, kremer, kosthold etc som hjelper? Skjønner jeg må tåle å bli eldre, men vil allikevel gjøre det jeg kan for at det skal synes minst mulig. 

Ta kontakt med en hudklinikk, LED lysbehandling kan ha god effekt. Tror ingen kremer kan fikse problemet ditt. 

Anonymkode: a74c9...36a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/19/2022 den 20.42):

Elizabeth arden ceramide kapsler er helt fantastiske❤

Ellers bruker jeg nattserum som forebygger rynker,billigmerke.

Masserer kremer og serum forsiktig inn i huden,med oppadbevegelser.

AnonymBruker
Skrevet

Ansiktsyoga, bare å Google, mange gode videoer 😊

Anonymkode: b96c6...4b4

Skrevet

Dermapen, skinbooster og retinol er mine triks ☺️ Men bruk retinol bare et par ganger i uken. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 år og har følgende hudpleieregime: minst faktor 30 i ansiktet hver dag hele året (50 på sommeren), gode fuktighetskremer morgen og kveld, tretinoin krem 0,5% 2-3 ganger i uken. 

Overskuddshud eller volumtap i ansiktet med alderen er det nok ingen kremer som vil hjelpe mot. 

Men det finnes som nevnt mange enkle tiltak som _kan_ virke hudforbedrende over tid, bl.a retinoider.

Hvis du tenker å begynne med retinoider bør du også vurdere tretinoin, som er mer potent enn retinol (sistnevnte kjøpes uten resept).

Retinoider gir en økt turnover av hudens celler og kan hjelpe mot fine rynker, acnearr og pigmentforandringer i huden. Tretinoinkremer (airol etc) kan fås på resept på denne indikasjonen f.eks. hos hudlege. Nesten alle opplever flassing og hudirritasjon et par uker etter oppstart, så man bør begynne veldig forsiktig og titrere opp ettersom huden blir vant til produktet. God solbeskyttelse er også veldig viktig når man bruker retinoider:)

Husk at dette heller ikke er en mirakelmedisin, og at kremen ofte må brukes en stund før man ser effekt.

Anonymkode: 7d7ce...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...