AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Har sendt mail til barnehagen om en ansatt som oppfører seg dårlig. Fikk svar tilbake fra avdelingsleder med et "stikk". Mao. Useriøs og føler meg ikke hørt. Dette bekymrer meg, og ettersom dette er en kommunal barnehage føles det hele håpløst. Hva blir neste steg? Anonymkode: 3472f...bff
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har sendt mail til barnehagen om en ansatt som oppfører seg dårlig. Fikk svar tilbake fra avdelingsleder med et "stikk". Mao. Useriøs og føler meg ikke hørt. Dette bekymrer meg, og ettersom dette er en kommunal barnehage føles det hele håpløst. Hva blir neste steg? Anonymkode: 3472f...bff Med et stikk - hva i all verden betyr det, og hvordan skal vi kunne si noe om avdelingslederen ut fra dette... 24
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 2 minutter siden, Teatrica said: Med et stikk - hva i all verden betyr det, og hvordan skal vi kunne si noe om avdelingslederen ut fra dette... Jeg måtte høre med veninna hvordan man skal forklare et stikk, jaggu vanskelig. Noen som er flinke å forklare? 😄 Anonymkode: 3472f...bff
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg måtte høre med veninna hvordan man skal forklare et stikk, jaggu vanskelig. Noen som er flinke å forklare? 😄 Anonymkode: 3472f...bff Jeg tror hun skjønner hva et stikk er. Men vi kan ikke bedømme «et stikk» og avdelingsleder uten å vite mer om situasjonen. Anonymkode: 18221...f9a 16
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg måtte høre med veninna hvordan man skal forklare et stikk, jaggu vanskelig. Noen som er flinke å forklare? 😄 Anonymkode: 3472f...bff Nei, altså jeg skjønner betydningen av "å gi et stikk"🙂 Det er bare at for å kunne gi noen vurdering av situasjonen du beskriver, så trenger vi nesten å hvite hva dette stikket gikk ut på - kanskje også hva du klaget på også... 11 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 Et stikk, som om kommentaren føltes ut som et nålestikk da du leste den? Spørs jo om det var intensjonelt eller du tolket svaret feil. Nå vet ikke vi her noen ting av hva som ble skrevet, ikke i nærheten engsng, men om avdelingslederen faktisk er useriøs og du ikke får løst problemet, ville jeg kanskje tatt det opp med styreren, men kun om det påvirket barnet direkte. Anonymkode: b45fa...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Du må fortelle hva du skrev og hva lederen skrev, for at vi skulle kunne gi deg vår mening ❤️ Anonymkode: b0d06...af4 11
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 1 minutt siden, Teatrica said: Nei, altså jeg skjønner betydningen av "å gi et stikk"🙂 Det er bare at for å kunne gi noen vurdering av situasjonen du beskriver, så trenger vi nesten å hvite hva dette stikket gikk ut på - kanskje også hva du klaget på også... Nei, vil ikke gi mer detaljer enn nødvendig pga gjenkjenning. Norge er et lite land. Anonymkode: 3472f...bff 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Et stikk, som om kommentaren føltes ut som et nålestikk da du leste den? Spørs jo om det var intensjonelt eller du tolket svaret feil. Nå vet ikke vi her noen ting av hva som ble skrevet, ikke i nærheten engsng, men om avdelingslederen faktisk er useriøs og du ikke får løst problemet, ville jeg kanskje tatt det opp med styreren, men kun om det påvirket barnet direkte. Anonymkode: b45fa...eb7 Styrer ja, okei takk, skal sjekke det ut! Anonymkode: 3472f...bff
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, vil ikke gi mer detaljer enn nødvendig pga gjenkjenning. Norge er et lite land. Anonymkode: 3472f...bff Det kan jeg forstå, men jeg tenker også at din oppfatning av at en ansatt oppfører seg dårlig kan skyldes noe spesifikt og at avdelingsleder derfor er enig i det denne ansatte må ha sagt eller gjort, 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 2 minutter siden, Teatrica said: Det kan jeg forstå, men jeg tenker også at din oppfatning av at en ansatt oppfører seg dårlig kan skyldes noe spesifikt og at avdelingsleder derfor er enig i det denne ansatte må ha sagt eller gjort, Saken er vanskelig. Og det er dette med å da møte en avdelingsleder som kanskje synes at jeg er nok en plagsom forelder som bare er teit og vanskelig. Jeg har sjekket private barnehager i nærområdet i to år, men de er stadig fulle. Nå vurderer jeg å bite i det sure eplet å bruke ekstra reisetid på barnehage lengre vekke. Anonymkode: 3472f...bff
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Høres ut som styrer i vår bhg. Tar du opp noe så tar styrer det personlig og stiller deg til veggs så det holder. Er flere som ikke tør å si noe nå, og har vært flere som har byttet barnehage pga dårlig miljø blant de ansatte og dårlig behandling/negativ dialog med styrer. Anonymkode: 4963e...931 4 1
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): forelder som bare er teit og vanskelig. Anonymkode: 3472f...bff Er du det da? 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 Just now, Teatrica said: Er du det da? Jeg har prøvd å se på meg selv objektivt, nei jeg er nok ikke perfekt. Men slikt som denne ene ansatte har oppført seg, er ikke greit allikevel. Faktisk ganske stygg oppførsel. Anonymkode: 3472f...bff
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som styrer i vår bhg. Tar du opp noe så tar styrer det personlig og stiller deg til veggs så det holder. Er flere som ikke tør å si noe nå, og har vært flere som har byttet barnehage pga dårlig miljø blant de ansatte og dårlig behandling/negativ dialog med styrer. Anonymkode: 4963e...931 Hva gjør man da, hvem skal man rapportere styrer til? Anonymkode: 3472f...bff
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Teatrica skrev (27 minutter siden): Med et stikk - hva i all verden betyr det, og hvordan skal vi kunne si noe om avdelingslederen ut fra dette... AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du må fortelle hva du skrev og hva lederen skrev, for at vi skulle kunne gi deg vår mening ❤️ Anonymkode: b0d06...af4 Dette er SÅ typisk KG-svar, og jeg er helt uenig. TS spør ikke om h*n utsatt for noe urimelig eller ikke, men hva h*n skal gjøre i en gitt situasjon. Vi skal svare TS på hvordan h*n kan gå videre. Det vi skal ta stilling til er følgende scenario: TS har tatt opp en problemstilling med en avdelingsleder i barnehagen. Svaret TS fikk var ment å ramme personlig, og var dermed ikke saklig. Hva gjør man i en slik situasjon? Til det TS spør etter: du går videre oppover i organisasjonen. Først til barnehagens styrer og hvis ikke det hjelper går du til neste nivå i organisasjonen. Neste nivå er avhengig av hvordan kommunen er organisert, men det blir som regel til en del av administrasjonen. Enten et barnehagekontor, en skoleetat eller en enhet for oppvekst etc. Anonymkode: cf7d6...530 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Avdelingsleder? Aldri hørt om den stillingstittelen i barnehage.Men hvis det er styrer du mener er neste led kommunen. Bare å ringe å forhøre deg om hvem som har ansvaret der.. Anonymkode: cba29...518 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 Hvorfor lager du ett innlegg med så lite info? Ingen her som kan si noe da Anonymkode: 0a0d5...f8d 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 Vanskelig å vite hva og hvem du mener. Jeg har jobbet i barnehage i over 20 år og vanlig personalkabal er: Styrer (barnehagens leder med ansvar for personal, økonomi og pedagogikk) Barnegruppene/ avdelinger som ledes av Pedagogisk leder med ansvar for to eller tre fagarbeidere som står for det daglige arbeidet med barn og foreldresamarbeid. Jeg har jobbet med ulike personligheter: engasjerte, sløve, mye fravær mm. Men ingen jeg vil kalle «useriøse»; hva legger du i det? Anonymkode: 1362a...2d5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som styrer i vår bhg. Tar du opp noe så tar styrer det personlig og stiller deg til veggs så det holder. Er flere som ikke tør å si noe nå, og har vært flere som har byttet barnehage pga dårlig miljø blant de ansatte og dårlig behandling/negativ dialog med styrer. Anonymkode: 4963e...931 Skremmende at foreldre ikke tørr stå opp mot en slik person som kan påvirke hverdagen til barna deres i stor grad. Anonymkode: 1a032...ad8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå