Gå til innhold

Ny sofa, skinn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener folk om skinnsofa?
Vurderer å kjøpe en i fargen «warm cognac», men blir så usikker på om det er noe folk ser på som harry. Har inntrykk av at fargen har vært populær en stund, men at det er i ecohud, ikke skinn. Vil ha noe som er tidløst og som kan vare i mange år, da den tross alt koster over 100k. 

Jeg har ikke så stor peiling på interiør og trender, men jeg vil likevel ikke framstå som harry eller helt avleggs 🤷🏼‍♀️ Har hatt lyst på skinnsofa fordi jeg har hund, og ser for meg at det blir enklere renhold enn med stoffsofa. 

Innspill?

Anonymkode: d3452...b47

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns den hørtes veldig dyr ut. Hvor stor er den?

Anonymkode: 28d54...026

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enklere med renhold med skinnsofa, men skinnsofaer blir fort ripete og stygge av hundeklør

Anonymkode: e8ec4...a40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du skal drite i hva andre syns. So what om noen syns noe du liker er harry?

Men jeg hadde aldri i livet brukt over 100K på en jævla sofa.

Anonymkode: 449fa...8ef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Syns den hørtes veldig dyr ut. Hvor stor er den?

Det er en fireseter hjørnesofa. I stoff koster den bare 40000, men skinn er mye dyrere. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enklere med renhold med skinnsofa, men skinnsofaer blir fort ripete og stygge av hundeklør

Anonymkode: e8ec4...a40

Hunden sitter ikke oppi sofaen, men går forbi/lener seg inntil den, så det blir masse hår på sidene. Ser for meg at hår sitter dårligere fast på skinnsofa. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns du skal drite i hva andre syns. So what om noen syns noe du liker er harry?

Men jeg hadde aldri i livet brukt over 100K på en jævla sofa.

Anonymkode: 449fa...8ef

Jeg bryr meg om hva andre synes 🤷🏼‍♀️ Leste en annen tråd her, og da var skinnsofa noe som ungkarer hadde i sin harry mancave. 
Finner ikke noen sofa i skinn som jeg liker som er billigere enn det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om et møbel er harry eller ikke er avhengig av resten av stilen din! 🤗

Jeg har sofa i skinn, fargen cognac. Den er bare lekker, alle synes den er kul. Slike sofaer er i utgangspunktet tidløse, avhengig av form. Hjørnesofa er fra før ganske massiv, tror du at fargen vil bli veldig dominerende i rommet? Jeg har en 3-seter på 2,5 m. Den er akkurat dominerende "nok" 😅

Har du bilde av sofaen?

Min er sånn:

lomi-sofa-pouf-latch-shore-calice-podium-vira_01.jpg.c0389331d989f3501aa5ea7155ab8436.jpg

Anonymkode: 7126d...351

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PS  den er på salg til 61 000 ish. Bolia :)

Skrevet

Den fargen er ikke så verst, men kunne aldri ha tenkt meg en sånn en. Bohus har både to, tre og hjørne sofa i cognac. Ikke akkurat kosesofa. Vond å ligge rett ut i også.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Om et møbel er harry eller ikke er avhengig av resten av stilen din! 🤗

Jeg har sofa i skinn, fargen cognac. Den er bare lekker, alle synes den er kul. Slike sofaer er i utgangspunktet tidløse, avhengig av form. Hjørnesofa er fra før ganske massiv, tror du at fargen vil bli veldig dominerende i rommet? Jeg har en 3-seter på 2,5 m. Den er akkurat dominerende "nok" 😅

Har du bilde av sofaen?

Min er sånn:

lomi-sofa-pouf-latch-shore-calice-podium-vira_01.jpg.c0389331d989f3501aa5ea7155ab8436.jpg

Å, den var veldig fin 🤩 Jeg har hjørnesofa fra før av, derfor har jeg bare automatisk sett på det, men den vil kanskje bli for stor 🧐 Har en ganske stor stue (43 kvadrat) med store vinduer, lyse farger på veggene og lys eikeparkett på gulvet, så sofaen vil bli veldig mørk i forhold til resten. Her er den jeg har sett på
F7BEA62E-F1B4-40E6-960E-FD8F9ED56E10.thumb.png.3621ae3dad4b2915b09cb9511da4549a.png

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Å, den var veldig fin 🤩 Jeg har hjørnesofa fra før av, derfor har jeg bare automatisk sett på det, men den vil kanskje bli for stor 🧐 Har en ganske stor stue (43 kvadrat) med store vinduer, lyse farger på veggene og lys eikeparkett på gulvet, så sofaen vil bli veldig mørk i forhold til resten. Her er den jeg har sett på
F7BEA62E-F1B4-40E6-960E-FD8F9ED56E10.thumb.png.3621ae3dad4b2915b09cb9511da4549a.png

Jeg synes den er fin! 🤗 Som du sier er stua stor, så den kan nok takle en stor sofa. Men jeg ser at flere og flere går for 3-seter, flere 2-setere eller lignende istedet for hjørnesofa. Det er enklere å ommøblere med det (men det er ikke sikkert du har behov for det). Det går på preferanse, uansett synes jeg ikke den du ser på er i kategorien bachelorpad 😉

Vi fant ut at cognac er utrolig fint sammen med fargen elegant fra jotun. Så vi malte én vegg (veggen bak sofaen) i den fargen i forrige leiligheten. Nå står sofaen nært vegger med fargen Iron blue, som også ble veldig pent. Det roer ned inntrykket av sofaen 👌

Skrevet

Skinnsofa? Klamt, glatt og ubehagelig. Skal aldri ha, selv om vi har hund som tidvis oppholder seg i sofaen. 

Foretrekker stoffseter i bilen også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns fremdeles den var dyr. Har firbente selv, og her har jeg gått for sofa fra Ikea, for jeg orker ikke møbler jeg må være redd for med tanke på klør og hår. Har en landskrona i den ene stua, og en stoffsofa med vaskbart trekk i den andre.

• Liker 1
Skrevet

Enklere renhold. Harry. Fort slite. Nei for min del.

Til den prisen - 100% nei for min del.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du velger jo selv.

Men jeg ville ikke gått for skinn, det er harry og klamt og ubehagelig å sitte i, lett slitt blir de også. Hadde heller ikke kjøpt en så dyr sofa, ikke om jeg var mange millionær engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Godt og dyrt skinn er ikke harry eller klamt eller ekkelt. 

Anonymkode: 77216...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes skinnsofa i cognac er skikkelig kult, men ville også holdt det til en treseter. Hjørnesofa blir litt i overkant. Synes også 100k for en sofa er dyrt, særlig når du har hund. Slitesterkt ja, men det får bruksmerker og riper.

Her drømmer jeg om en treseter i cognac og så et par lenestoler (babette) fra Sofacompany på andre siden av sofabordet 😍 Dette er dog ikke i tv-stua, for der har vi flytesofa.

Anonymkode: 9bad0...a3e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode tips, jeg tror faktisk jeg bli å gå for en treseter i stedet for hjørnesofa, men har lyst på en eller to stoler i tillegg da. Hva synes dere om disse?

283A3182-D840-452E-8A8B-8C27EBEA446B.thumb.png.01f2abc4756f72f218c72a078d5abd02.pngC28E53FB-EEF5-4D77-8843-A245B87FAEB1.thumb.png.699bf2fb77045886f399fa672d965a1b.png

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri betalt 100k for en Bolia sofa 😅 Hadde selv en Scandianavia sofa i 2010, ble nedsittet og knirkete etter kort tid. Ikke noe god kvalitet. Godt den bare kostet rundt 5000 på halv pris salg.

Anonymkode: d633f...43b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 +2 + stressless fra Hellegjerde. Tror den er lys cocnac. 15 år gammel, og ser ut som ny. Fantastisk kvalitet. Impregnerer skinnet 2 ganger årlig, og har aldri slurvet med det. Møblene er verken kalde eller klamme, og har deilig sittekvalitet. Vil tro at det er viktig med veldig bra kvalitet på skinnet, så ikke lurt å kjøpe noe billig dritt. Du bør heller ikke være en sånn som bytter ut møbler hvert 5. år om du velger denne kvaliteten. Disse møblene er lagd for å vare i åresvis. 

Anonymkode: c1f05...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skinn er for meg dyremishandling, så nei, hadde aldri kjøpt det.

Anonymkode: e3c8b...654

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...