Gjest Adobyen Skrevet 19. mars 2022 #1 Del Skrevet 19. mars 2022 Det gjorde han i en tale til Sveits. Jeg visste ikke hva produktene hadde med Russland å gjøre, men googlet og oversatte og skjønte at de fortsetter å selge produktene sine der. Det eneste Nestléprodukt jeg bruker, er kaffekapsler. Jeg ser ingen vits i å boikotte produktene, men interessant å følge med. Vi holder oss unna politikk! Det er credoet til vestlige selskaper, og det er grunnen til at globale merkevarer som Coca-Cola, Google og Rolex selger produktene sine i land som bryter menneskerettighetene og er styrt av despoter. De inngår ofte tvilsomme avtaler for markedstilgang. Selv i normale tider gjør bedrifter det for enkelt for seg selv. I krigen fungerer deres credo definitivt ikke lenger. For selskaper som fortsatt driver virksomhet i Russland holder seg på ingen måte utenfor politikken – tvert imot utsetter de seg selv for mistanke om å drive med politikk. Politikk til fordel for krigshangeren Vladimir Putin. Nestlé er et slikt selskap. I motsetning til de fleste andre selskaper har den ikke gjenkjent tidens tegn og lider nå skade på omdømmet som kan koste det Vevey-baserte selskapet dyrere enn en russisk boikott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 29. mars 2022 #2 Del Skrevet 29. mars 2022 Ryddet for avsporing og brukerdebatt, og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå