Gå til innhold

Svorske barn

Furstina

Anbefalte innlegg

ååå, Trosa er bare så koselig sommer sted!! *Misunner deg litt!* Men om to uker skal jeg til Stockholm og det gleder jeg meg til. Vi skal på Grindø og feire mannen sin 30 års dag- er det fint der eller?? Ellers er jeg en person som eeelsker Gamla Stan.....

Du er flink og nyter svangerskapet, godt å høre!!

Ha en fin dag!

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grindö om två veckor, det låter fint. Jag tror jag har varit på Grindö men minns inte helt. Hur som helst är alla öar i skärgården vackra, det blir lite speciellt med så många öar, en liten butik, skärgårdsbåtar, vattnet nära, husen, lugnet och möjligheten att ta ett tidigt dopp i vattnet i en avskild vik.

Gamla stan är också fint, jag gillar min stad och det är härligt att ha släkt i Norge som kommer på besök - då får man ett extra bra tillfälle att upptäcka och guida i stan. Tyvärr var det riktigt dåligt väder när min mans föräldrar var här men de säger att de kommer tillbaka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Furstina!! :D

GRATTIS GRATTIS GRATTIS med spiren i magen!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Så gøy!!! Det går til slutt!! :D

Lykke til videre i svangerskapet, og KOS deg!

Kram från (ei som også vil ha svorske barn :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack Angel, jag hoppas ni också lyckas snart och att du kommer få må så bra som jag gör!

Jag mår faktiskt bra! Lite tröttare emellanåt, lite hungrigare och lite mättare men inget illamående/kvalme. Så skönt. Jag känner mig lite mindre gravid nu när jag börjat vänja mig med tanken. Magen är kanske lite större men jag kommer fortfarande i alla byxor.

På 17:e Maj firade vi motorcykelns dag i Stockholm. Åkte i kortege in till kungsträdgården i city och parkerade. Gick runt och tittade på alla cyklar en stund innan jag var för hungrig/trött/less och ville åka hem.

Det gick ett riktigt 17:e maj tåg samtidigt. Det hade varit kul att vara med i, eller att se på, men vi får ta det ett annat år. Det är tydligen rätt så stort 17:e maj firande i Stockholm. Säkert bättre firande än vad vi själva klarar av på 6:e juni! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har lyckats dra ner på kaffet! :hoppe:

Jag skrev i dagboken för några månader sedan att jag var orolig för mitt kaffedrickande. Flera stora muggar med svenskt kaffe om dagen.... Har läst att det ökar missfallsrisken (SA) med för höga doser av koffein. En eller två koppar om dagen är ingen fara, snarare är det bättre än att helt låta bli.

Jag har kämpat (nåja) hela våren med att dra ner på kaffet men tyckt att det varit lite jobbigt. Och så... nu kan jag konstatera att jag inte ens tycker det är särskilt gott med kaffe :o Jag tar min kopp på morgonen på jobbet (men inte direkt, utan efter en liten stund) och lyckas inte ens dricka ur den! Tar kanske en kopp till efter lunchen men det är inte ens säkert att det alls blir något kaffe efter lunch.

Vad har hänt! Har kaffet på jobbet blivit sämre eller är det min kropp som själv justerar behoven vad den vill ha och inte vill ha. Dricker mer vatten än tidigare och är duktig med frukt. Tar hellre ett glas vatten och en frukt än lite kaffe.... så trevligt egentligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Furstina!

Slang bare tilfeldigvis innom for å se hvordan det gikk med spiren din. Måtte bare svare på dette med kaffe. Mistet totalt lysten på kaffe og te tidlig i svangerskapet (var veeeldig kvalm), og det har ikke gitt seg. Er nå 26 uker på vei, og orker fremdeles ikke tanken på kaffe og te (jeg som var DEN tedrikkeren). Det er ganske vanlig tror jeg. Men det er i hvertfall ikke noe negativt i å miste lysten på kaffe, for særlig store mengder skal man vel ikke drikke når man er gravid.

Lykke til fremover. Du har en fin tid foran deg der det skjer MYE med kroppen din!!!!

Stoor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Furstina.

Har jo ikke vært så aktiv her i det siste, jeg, men i dag så jeg innlegget ditt om mage på graviditet og da skjønte jeg at her hadde det skjedd noe siden sist. Så gøy!!!

Gratulerer så masse med den begynnende magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjemper også med kaffen..... Kuttet ned til 2 små kopper da jeg fant ut jeg var gravid, men det var vanskelig. Jeg syns fremdeles kaffe er godt, men det plager meg ikke lenger å måtte begrense inntaket. Det er jo for en god grunn...

Verre for meg er det at jeg ikke kan velge å slutte å røyke lenger (sluttet noen uker før jeg fikk positiv GT). DEN tenker jeg mer på. Men det er jo helt uaktuelt - kommer til å være kvalmende sunn de neste månedene...

*Venter også på magen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härligt med hälsningar. Tack.

Jag ska vara glad att jag inte haft större problem med kaffet, att jag inte röker och att det här med alkohol inte alls är nåt problem. Jag är glad över att jag inte äter mycket godis, potatischips eller dricker en massa läsk och att jag äter mycket frukt och grönsaker. Jag ska försöka vara duktig och orka träna i samma takt som tidigare, har varit rätt så trött men träning hjälper mig både att må bra och bli pigg.

Jo då, jag är ett hälsofreak :ler:

men jag mår bra och är lycklig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅ MASSE KJEMPEKOZ Å LESE :sjarmor::sjarmor:

Lenge siden jeg har vært innom dagbøkene så dette var kjekt å lese.

Tenk termin på nyttårsaften blir jo kansje verdens nytttårsbarn da hi,hi

Lykke til med svanger skapet !!!!

klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så moro å lese i dagboken din, du er så optimistisk, full av godt humør!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg og din mann, jeg er helt sikker på at dere kooser dere og nyter hverandre! :D

- fortatt ingen plager ser det ut til, det er jo sååå bra!

Nyt graviditeten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fredags skickade jag ett mail till svärmor med uppdatering om hur jag mår och vad som händer. Hon blev jätteglad och tycker det ska bli spännande. De gleder seg :D

I söndags så ringde min ena svägerska och undrade hur det går, hur det känns, om jag är kvalm än, om vi funderat på namn osv... Hon skulle skicka över en namnbok med norska namn.

Precis när jag lagt på luren så plingade det in en mail från min andra svägerska som bland annat undrar hur det är med mig, om jag mår illa (kvalm) och så...

:D

Det är härligt att de bryr sig! Jag är ovan vid systrar - har inga själv. Nu är de lite extra nyfikna tror jag; storebror och hans fru ska få barn. Och är flera 100 mil bort - i Sverige.

I helgen har vi annars tagit det lugnt. Tränade i lördags och sen behövde jag sova middag... Var på middag hemma hos mamma på lördagkvällen.

Ägnade söndagen åt tvätt och takrenovering (lite, bara lite... men i alla fall lite). Tog en promenad runt fågelsjön i närheten. Kanonbra väder :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er først nå jeg la merke til url'en din...

Moro å se på bilder! For det første var du en nydelig brud, for det andre - med tanke på bildetråden - du var nesten slik jeg hadde sett for meg. Litt høyere, litt lysere og litt slankere. Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tack coda.

jag hade glömt att jag lagt ut den sidan på www-länken. Nu blev jag riktigt glad. :D

Det är jag på avartaren min också. Det är en bild som är tagen i Norge när vi varit ute och fiskat. Solen är på väg att gå ner, jag står och rensar torsk med mc-scarfen runt håret. Åh vilka minnen.... :hjerte: mmmm Fisketur i viken och ut på fjorden. Två timmar i en båt, bara jag och mannen, prata och fiska, naturen, napp, hem och rensa. Jag tror vi äter fisk en gång om dagen när vi är i Norge :ler:

Minns att vi skulle äta nåt annat en dag, åkte in till byn för snabbmat - åt fish and chips :ler:

Jag längtar till Norge nu! Vet att vi kommer ha det så bra när vi kommer dit i sommar. Romantik, familj, släktträff, bröllopsdag, fiske, jag med mage (jag lär vara i v.20 då), lite arbete i hagen, lite kaffe, lite shopping på Cubus och bara semester tillsammans....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hade vi KM (klubbmästerskap) i bowlingklubben med fest efteråt. En härlig heldag med bussresa till Uppsala (10 mil bort) för spel och tillbaka hem. Middag på en restaurang två hus från där jag och min man bor. Vi var 22 st som spelade och över 40 till middagen. Jag drack lättöl. Gott och jättetrevligt.

En av mina vänninor fick veta om graviditeten redan i vecka 5 och stressad och lite förvirrad som hon kan vara så råkade hon försäga sig på styrelsemöte i bowlingklubben redan samma kväll! :murvegg: Hon ringde mig och sa förlåt en himla massa gånger... lite snopet var det.

I går fick jag en försiktig fråga från en av tjejerna. Hon tog mig åt sidan och frågade om jag visste att "A" försagt sig... Jo då, det visste jag ju. Sen undrade hon hur det var med mig, hur det går å så. Jag sa som det var; jag är i 10:e veckan och allt verkar bra så här långt. Jag fick flera jättekramar från henne, hon var så glad och rörd, hon hade tårar i ögonen och bara gratulerade så... :P Jag är glad och rörd bara jag tänker på det. Hon hade inte velat och inte vågat fråga något tidigare men hade tänkt mycket på mig. Hon fick hade en ovetandes graviditet och födde sitt barn förtidigt, redan i 25:e veckan, och har även haft ett missfall efter det.

Det visade sig också att de som råkade få veta hemligheten förtidigt har lyckats hålla tyst. Det var flera som nästan blev arga på "A" för hon försa sig men de kom alla med en överenskommelse att inte berätta för nån annan innan jag sa nåt. Härligt att höra att folk faktiskt kan hålla tyst också!

I dag har jag köpt ett gravidbälte till bilen. BeSafe heter den och kommer från ett norskt företag http://www.bts.no Det känns som en bra försäkring för vårt lilla foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har precis kommit till jobbet. Har varit hos mödravården på förmiddagen och blivit inskriven hos dem. Pratade med jordmor i en dryg timme, hon frågade om min sjukdomshistoria och sjukdomar i släkten, tog urinprov (ingen äggvita, inget socker) och skickade mig på blodtypning och provtagning. Eftersom jag är så frisk så slipper jag träffa läkare. Jag får om jag vill men jag låter gärna bli.

Jag kommer träffa samma jordmor hela tiden.

Nu händer ingenting på ett tag... vi ska få kallelse till UL antingen i mitten av juli eller andra veckan i augusti. Vi åker ju till Norge där emellan.

Jag har fått två nya tider också. En tjejträff för gravida med termin ungefär samtidigt. Den är i mitten på augusti.

Och så en ny tid till jordmor i mitten på september.

Eftersom jag är A- kommer de ta lite extra blodprover under graviditeten, annars var det väl inget särskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg med mitt riktige navn i boken din for første gang. Kan gratulere deg som meg selv også da!! Gratulerer!!!

Har sett på bildene dine (ble tipset litt lenger over her), og må si at dere var et vakkert brudepar. Nydelig brud i nydelig kjole og stilig mann ved din side.

Kunne ikke unngå å se at du hadde tatovering!

Kom til å tenke på at det har jeg også... 2 stykker. Har ikke tenkt så mye over det før. Gjett hvor en av dem sitter?

På MAGEN :hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Den kommer sikkert til å bli dødslekker!!!! :hoho:

(skjønte ikke noe av linken din til bilbeltet? Er jeg dum?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh... :hoho: Jag har lagt ut fel länk! Måste ha missat tangenterna.

http://www.hts.no/besafe/norsk/main_split.html ska det vara. Sök på produkter så ska du hitta gravidbältet.

Tack för gratulationer Sissan.

Jag blir så glad när vi får kommentarer om bröllopet och bilderna :D Det är så härliga minnen.

En tatuering på magen... :ler: Det kan bli intressant... jag har bara min på överarmen men är sugen på två till. En liten stiliserad ödla i svart som jag inte vet var jag ska placera. Och så har mannen och jag pratat om att göra likadana tatueringar nere vid ankeln. Han har tre på överkroppen sen tidigare men vill "dela" en med mig. :hjerte:

Undrar hur det är med att tatuera sig när man är gravid? Jag har fått för mig att det inte är någon bra idé. Tänker på blodet, eventuella infektioner och moderkakan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått oppdatert meg litt med å lese dagboken din :D

Godt å høre at alt går bra fortsatt. Det bilbeltet er en fornuftig oppfinnelse. Merker det veldig godt nå når magen vokser. Er ikke behagelig for meg heller med et bilbelte som strammer.

Skal love å komme oftere innom deg fremover for å hilse på :briller:

Klem fra Wit 18+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...