Angel Skrevet 18. januar 2004 #441 Del Skrevet 18. januar 2004 Grattis med den flotte gutten!!! Malvin var jammen en skjønn og stooor gutt!! 57 cm!!! var en del det ja!!! Kjempefin hjemmeside har dere laget også!!! Kos dere videre hjemme med poiken!! :D klem fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 21. januar 2004 #442 Del Skrevet 21. januar 2004 Håper det ordner seg med jobben din.. Koselig hjemmeside Malvin har :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 21. januar 2004 #443 Del Skrevet 21. januar 2004 Utrolig søt hjemmeside Må bare spørre jeg - foregriper begivenhetene litt kanskje.. Men skal dere kjøre sykkel med Malvin på? Sidevogn og sånn? Da MÅ jeg få se bilde! :D Jada, ingen problemer med å vente noen år :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 25. januar 2004 #444 Del Skrevet 25. januar 2004 har vært inne og sett på bilder på hjemmesiden, så flott han er!!! Håper dere koser dere. Tusen takk for motivasjon og gratulasjoner!! Klem fra Kipa- mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 26. januar 2004 Forfatter #445 Del Skrevet 26. januar 2004 Utrolig søt hjemmeside Må bare spørre jeg - foregriper begivenhetene litt kanskje.. Men skal dere kjøre sykkel med Malvin på? Sidevogn og sånn? Da MÅ jeg få se bilde! :D Jada, ingen problemer med å vente noen år :blunke: Tack jolie och alla ni andra för hälsningar både här och i Malvins gästbok. Jag blir glad av alla hälsningar! Malvins hemsida var en riktigt bra idé -särskilt när vi har familj och vänner på så massa olika platser runt om i världen. I år blir det nog ingen MC-tur för Malvin... men sen kanske. Mannen har åkt en del med sin far som hade sidovagn när han var liten. Då måste vi nog köpa ny MC. Måste fundera på det... Jag tror dock att husköp kommer först. Jag har lovat mannen att vi ska titta på hus (kanske utanför Stockholm, Östersund kanske?) om ett år eller så. Vår lägenhet är lite för liten för tre personer men det går ju bra så länge Malvin är riktigt liten. Mamma är i Thailand och jag går tur varje dag hem till henne, matar hennes katt och går sen tillbaka. Det är en bra morot för att komma ut och börja röra på sig. På lördag kommer (förhoppningsvis) svigermor och svigerfar. De har inte köpt biljetter ännu men allt är planerat. De ska åka tåg, bo i min mammas lägenhet och stanna i 5-6 dagar. Det ska bli kul att se dem igen, och att se dem vara stolta över Malvin. I morgon har vi inget vatten hemma. Vi håller på att byta värmepanna i huset och de ska stänga av allt vatten för att byta ventilerna på elementen. Jag måste komma ihåg att tappa upp massa vatten i hinkar och byttor så vi kan torka babyrumpa :blunke: Jo, i morgon ska jag och Malvin på återkontroll på sjukhuset för hans snabba andning. Han andas oftast lugnt nu men har sina snabba perioder. Det är skönt att de följer upp så bra. Det var en snabb uppdatering - det är fullt upp med en liten Malvin som kräver mat, närhet, blöjbyten och tröst... Jag ska se om jag lyckas göra färdig middagen tills mannen kommer hem - eller om Malvin har andra planer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. januar 2004 #446 Del Skrevet 27. januar 2004 For en fin hjemmeside!!! Og Malvin er jo en jättegullig liten gosse!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. januar 2004 #447 Del Skrevet 27. januar 2004 Kjempefin hjemmeside for lille Malvin. Helt utrolig at den store krabaten faktisk har vært inni magen din :o Håper dere koser dere masse i tiden som kommer alle tre :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 27. januar 2004 #448 Del Skrevet 27. januar 2004 For en nydelig sønn dere har fått!! Kjempe koselig hjemme side! Det var lurt det,når famillien er spred sånn rundt! Klemmer fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. januar 2004 Forfatter #449 Del Skrevet 28. januar 2004 Ännu mera hälsningar... Tack så mycket. I går natt ville inte Malvin sova... vi var vakna mellan halv tre och sju... zzzz... I går var vi på läkarbesök på andningsenheten, läkaren som tittade på honom tyckte att det lät bra men han ville skicka en remiss för mätning av andningen. Det kommer en tid i brevlådan snart. Vi ska också få en kallelse till kardiologen för kontroll av hjärtat. De säger fortfarande att han ser stor, fin och frisk ut och att kontrollerna bara är för säkerhets skull. De kanske hittar en anledning/orsak till att han andas snabbt - men det kan lika gärna gå över av sig själv. I natt sov han gott. Vaknade två gånger för att äta, klockan tre och klockan sex, men somnade snällt om när han ätit klart. Åh så skönt. Jag håller på att limma in foton i album mellan amningspassen - det går bra... ibland... Vissa gånger hinner jag bara plocka fram fotona så vaknar Malvin. Så är det visst att ha en baby i huset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. januar 2004 Forfatter #450 Del Skrevet 29. januar 2004 Malvin och jag tvättar i dag. Vi har varit nere i tvättstugan i källaren med Malvin i bärsele. Denna gång var han lite gnällig och när jag såg att maskinen inte riktigt var klar fick han amma lite. Det var gott. Jag känner mig som en "riktig" mamma nu... Nere i tvättstugan och en baby vid bröstet... lyckades även flytta blöt tvätt från maskinen till torktumlaren medan Malvin ammade. När vi var klara (med tvätt och amning) flyttade jag över honom i bärselen igen - han somnade innan vi var uppe i lägenheten (på en trappa) Nu ligger han i bärselen och sover - och jag har två händer fria att skriva med ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 29. januar 2004 #451 Del Skrevet 29. januar 2004 Så kjempekoselig det høres ut Furstina!!!! Følger med har og koser meg med å lese om dere!! Malvin er bare helt nydelig, og dere har en ordentlig koselig hjemmeside! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #452 Del Skrevet 4. februar 2004 Tack Bizzy, Malvin är verkligen nydelig :D Vi har besök av Svigermor och Svigerfar från Norge. Malvins besteföräldrer! De bor i min mammas lägenhet, mamma är ju på semester i Thailand och har det gott i värmen (har fått mail). Malvin har naturligtvis charmat dem och de säger att de bara på några dagar kan se hur han växer. Han är stadigare i nacken och börjar kunna följa med med blicken. Svigermor verkar imponerad (kanske inte rätt ord) över hur vi tar med oss Malvin över allt. Vi har åkt tunnelbana, varit på shopping, ammat honom i en Second Handbutik där svigermor hittade en päls, och varit ute på restaurang och ätit. Det är ju så lätt att ha honom med - han är snäll, sover gott i vagnen och äter snällt från bröstet. Blir han lite gnällig är det bara att plocka upp honom i famnen så blir han nöjd. I går kväll fick jag feber men det verkar vara över i dag. Bra. Mannen har varit snäll och tagit hand om mig och Malvin. Kanske är det dags att stänga graviditetsdagboken och öppna en vanlig? Hmmm... några dagar till... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. februar 2004 Forfatter #453 Del Skrevet 4. februar 2004 I fredags var vi på kontroll med Malvin. Nästan fyra veckor gammal och 60 cm lång, 6 kg tung! Det är en stor och fin pojke vi har :D I morgon ska vi på hjärt-undersökning på kardiologen på Astrid Lindgrens barnsjukhus (Karolinska sjukhuset). De vill göra lite extra undersökningar för att se varför Malvin andas så snabbt. Han är fortfarande ganska snabbandad, men det går i perioder. Ingen av läkarna eller sjuksköterskorna verkar oroliga för honom men de vill undersöka i alla fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 4. februar 2004 #454 Del Skrevet 4. februar 2004 Det er kjempebra at det blir tatt på alvor og sjekket ut! Forhåpentligvis er det heller ingen grunn til engstelse, men da kan dere i alle fall slappe bedre av etterpå! Så herlig å høre hvordan dere koser dere som foreldre og sammen med vesle godgutten, Furstina! :D Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 7. februar 2004 #455 Del Skrevet 7. februar 2004 Håper alt gikk bra på torsdag ?! Jammen er Malvin stor ja God helg !! Klem Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 8. februar 2004 Forfatter #456 Del Skrevet 8. februar 2004 Tack för hälsningar Væren och Jinx. Det gick bra på hjärtundersökningen - ja nästan i alla fall. Malvin och jag gick till sjukhuset, det tog 45 minuter och jag var riktigt varm och svettig när vi kom fram. Malvin ammade i 20 minuter och var mätt och nöjd när vi kom in för undersökning... men det gick över... Han låg på en kudde på britsen och läkaren skulle göra ultraljud på hjärtat, då ville inte Malvin vara tyst och lugn längre. Äääeeehhh... äääeeehhhh... och sprattlade med armar och ben. Jag fick ge honom lite mer bröst och han somnade i min famn. jag la upp honom på kudden igen och han verkade lugn - tills läkaren klev in igen, det räckte... och nu var det gallskrik som gällde. Han skrek som jag aldrig har hört honom skrika, det kom tårar i lilla ögat och han skrek så han satte i halsen och började hosta... så somnade han tvärt. Lillkillen var visst trött. Undersökningen av hjärtat vidade att det är ett normalstort och friskt hjärta som pumpar som det ska. Denna läkare såg ett millimeterstort hål mellan förmaken i hjärtat men det växer troligen ihop och är så litet att det missats vid två undersökningar tidigare. Hjärtat är inte orsak till att han andas fort. Han andas fortfarande fort ibland men han växer som bara den... Livet lunkar på för oss, i fredags var vi hemma hos mamma hela eftermiddagen. Mamma kom hem från Thailand och ville gärna ha besök av sitt barnbarn (och barn). I dag har Malvin och jag varit på promenad till Solna Centrum en bit bort, jag köpte ett fast guldarmband till mig själv - en del av det var födelsedagspresent från mamma (i morgon är det en månad sen jag fyllde år men Malvin har fått mesta uppmärksamheten senaste tiden) Det snöar vackert ute och är precis under noll - jätteskönt. Mannen och jag har sorterat babykläder - Malvin har vuxit ur en del och vi har fått så mycket, både nytt och begagnat. Vi kommer nog inte att hinna använda allt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 9. februar 2004 #457 Del Skrevet 9. februar 2004 Godt å få en oppdatering og høre at alt står bra til. Høres ut som om dere takler den nye tilværelsen forbilledlig! Jeg mener det - håper at dersom vi kommer i samme situasjon kan være like mobile og avslappede. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 9. februar 2004 #458 Del Skrevet 9. februar 2004 Åh så godt å lese at alt står bra til Lo godt av Malvin under undersøkelsen ja.. Syns jeg ser (hører) han Ønsker deg en flott ny uke med masse gurglelyder og babysmil :D Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 9. februar 2004 #459 Del Skrevet 9. februar 2004 Kjempe koselig lesning!!! Det er så godt å høre at alt er bra!! Klem fra Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. februar 2004 #460 Del Skrevet 10. februar 2004 Godt å høre at det går fint med hjertet til lille Malvin! Han høres ut som en kjempegod gutt... Og hjemmesiden deres er veldig koselig! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg