Gjest Poirot Skrevet 12. januar 2004 #421 Skrevet 12. januar 2004 Så koselig å lese Furstina!! Har en kollega som fødte 9. januar, og jeg er så glad på hennes vegne også!!
Væren Skrevet 12. januar 2004 #422 Skrevet 12. januar 2004 Blir helt rørt her jeg sitter, jeg... Vel, Furstina, jeg kjenner meg veldig godt igjen i den ensomhetsfølelsen du beskriver fra da Malvin måtte ligge i lys! Alle våre tre gutter har ligget i lys, de to første ett eller to døgn, mens yngstemann måtte ligge tre døgn i lys. Jeg følte meg fullstendig "lost" og bare gråt! Enda jeg visste det ikke var farlig eller noe. Men barselstårene sitter løst i disse dagene, og man ønsker bare å få holde barnet sitt... Så godt at alt er vel og at dere er hjemme og bare koser dere! Jeg gleder meg også til å få høre hvordan det går videre med dere alle tre! Nyt det vesle nurket! Er det ikke en fantastisk duft av nyfødte? *sukk* God klem fra meg til deg!
nirvana Skrevet 12. januar 2004 #423 Skrevet 12. januar 2004 Så godt at dere er hjemme og at alt er bra! :D Koselig å lese om da Malvin ble født.
Salamandra Skrevet 13. januar 2004 #424 Skrevet 13. januar 2004 Koselig å se at det går bra med dere.. :D Jeg kjenner meg også vedlig godt igjen i det dere skriver om hvor vondt det er å ha ungen i lyskasse, jeg gråt masse på barsel, og fikk til og med noen av de andre mødrene til å sympatigråte med meg også.. Det er litt frustrerende fordi man vet at det ikke er noe farlig for ungen, og at maaange babyer må en tur innom den lyskassen, men de ser så små og stusselige ut der de ligger uten mamma'n sin.. Tenker med gru på hvordan det må være å få et alvorlig sykt barn eller et for tidlig født som må ligge i kuvøse... Sporer litt av her jeg... Kos deg masse med Malvin'en din, Furstina (og mannen..) :D
Kaktus Skrevet 13. januar 2004 #425 Skrevet 13. januar 2004 Så koselig at dere er hjemme igjen og kan nyte denne tiden sammen med Malvin - etter en litt tøff tørn på sykehuset! Må være deilig å ha gullgutten hjemme hos dere! Grattis!
Kipa Skrevet 13. januar 2004 #426 Skrevet 13. januar 2004 Koselig lesning, og du var like tøff som jeg hadde trodd!! Nå må dere bare kose dere og nyte denne tiden! Klem fra Kipa, som venter og venter....
Eliza Skrevet 13. januar 2004 #427 Skrevet 13. januar 2004 Gratulerer Furstina og mannen, og velkommen hjem! :D Håper dere koser dere sammen med det nye familiemedlemmet!
Ruby Skrevet 13. januar 2004 #428 Skrevet 13. januar 2004 Godt å se at alt er bra med dere! Må være herlig å få komme hjem med den herlige gutten! Gratulerer igjen, og lykke til videre i fremtiden!!!
Furstina Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #429 Skrevet 13. januar 2004 Det är alldeles jättehärligt att ha honom hemma. Han är snäll, sover gott och gnäller bara lite sådär ibland. Just nu ligger han på mitt bröst och sover - jag sitter långt tillbakalutad i stolen och skriver nu. Jag måste ju hinna uppdatera mig lite på nätet. I dag har vi varit ute en tur med Malvin i vagn. Lämnat in film på framkallning, beställt kopior till svigermor och mannens systrar, köpt lite kläder och kört vagn upp och ner för trappor och i hiss. I kväll var jag också ner på bowlinghallen med honom. Jag måste ju visa upp nurket Massor med gratulationer och beröm till lillkillen. Han var vaken när vi kom dit men somnade snabbt till bowlingljud och surr. Tenker med gru på hvordan det må være å få et alvorlig sykt barn eller et for tidlig født som må ligge i kuvøse... Jag har en vännina som fick barn i 25+5 (ca 890 gr), det var en jobbig tid. Han kämpade gott och är i dag drygt två år, aningen liten till växten och med lungproblem - i övrigt frisk. Det var tufft att höra vad de gick igenom och jag tänkte mycket på dem när vi var på sjukhuset. Han låg flera månader på samma avdelning som Malvin och personalen visste mycket väl vilka de var.
HMSP Skrevet 14. januar 2004 #430 Skrevet 14. januar 2004 Gratulerer. Har vært gøy å følge deg selv om jeg ikke har skrevet noe. Kos dere!! Klem
Furstina Skrevet 15. januar 2004 Forfatter #431 Skrevet 15. januar 2004 Heaven and hell... I går kom det dåliga nyheter och jag har det jättejobbigt. Företaget jag jobbar för har hamnat i akut likviditetskris. Banken har ändrat våra villkor och helt plötsligt har företaget 2 miljoner mindre att röra sig med. Detta samtidigt som december blev en sämre intäktsmånad än förväntat gör att det inte finns några pengar till löner. Vi har nu två alternativ. 1. Stå över lön i januari (alla måste gå med på det) för att företaget ska klara krisen. Till nästa månad ser det bättre ut. 2. Företaget går i konkurs. Det är såna nyheter man absolut inte vill ha, och definitivt inte när man är nybliven mamma med massor med hormoner, tankar och oro i kroppen. Jag gråter för nästan ingenting, är orolig för framtiden, för Malvin och för vår ekonomi. All planering som vi har gjort vad det gäller pengar och ledighet måsta antagligen göras om. Jag orkar inte prata i telefon med någon men måste ta mig samman till i morgon senast, då ska jag ner och prata med min chef direkt för att se vad som gäller och vad som händer. Worst case... jag är utan jobb... Nu har Malvin hicka, han ligger på en filt på golvet i vardagsrummet/stua och har sovit gott i några timmar. Jag tror vi ska amma, gråta och titta på TV en stund... Malvin är annars snäll. I går kväll ville han inte somna, det var amning, vyssning, blöjbyte och gå omkring med honom i två timmar. Han somnade sedan vid elvatiden. Vid ett-två var han och jag uppe för en halvtimmes lång amning. Sen sov han till klockan sex, och då var det lite gnäll fram till han somnade igen vid halv åtta. Det är väl rätt så snällt?
VesleBråka Skrevet 15. januar 2004 #432 Skrevet 15. januar 2004 Gratulerer med babyen, Furstina. Det har vært veldig koselig å følge graviditeten din, og fint å høre historier om hvor fint dere tre har det, glade og lykkelige sammen med ny baby i hus. Klem, VB
bizzy Skrevet 16. januar 2004 #434 Skrevet 16. januar 2004 Håper allt ordner seg til det beste for deg, og at du på tross av usikkerheten klarer å kose deg med Malvin og mannen! Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min :D :klem2:
Lilletrollet Skrevet 16. januar 2004 #435 Skrevet 16. januar 2004 Så koselig å lese om dere!! (ikke om jobben da,men vi får håpe ting løser seg der...) Han virker jo super skjønn han lille Melvin!!! Kos dere masse i tiden frem over!!! Klemmer fra Lilletrollet
Furstina Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #436 Skrevet 16. januar 2004 I dag känns det lite bättre. Jag är lugnare och har inte gråtit en enda gång i dag (man ÄR ju lite gråtmild efter en förlossning). Mannen var i väg mitt på dan och för att lägga in/upp skivor på en webbradiostation. Faktiskt där vi möttes, på nätet, i hårdrocksrummet Krakow... Jag var hemma, plockade lite med tvätt, diskade och ordnade med lite mat åt oss till eftermiddagen. Mötte mannen vid tunnelbanan med Malvin i vagnen. Malvin sover så gott i vagnen att jag blir rikigt avundsjuk. Vi hämtade ut lite foton - ska skicka kopior till svigermor och svigerinner i Norge så de har riktiga bilder, inte bara digitalt. Sen var vi upp på mitt jobb och sa hej. Alla gratulerade så mycket och flockades runt underverket i vagnen. *stolt* Jag ska ringa min chef och så ska han och jag ta ett samtal i nästa vecka. Hemma hos mig över en kopp kaffe. Jag hoppas det går bra. Vid tretiden fick vi besök av "vår" barnmorska (eller är hon sköterska?) på barnavårdscentralen. Det är hon som ska väga och mäta Malvin och se att han mår bra - ge honom vaccinationer och allt sånt. Hon tyckte han var en stilig och fin pojke - och det är han ju!
Furstina Skrevet 16. januar 2004 Forfatter #437 Skrevet 16. januar 2004 Åh ja... Malvin pruttar/promper mycket. Malvin låg i mannens knä, med rumpan mot magen och fötterna upp - det riktigt vibrerade i hela magen sa mannen. Nu ligger Malvin i mitt knä på en kudde - och pruttar/promper. På nätterna sover han gott - utom just en timme när han "måste" hicka och bli runtburen för att bli nöjd. Glömde tacka för nya hälsningar. Tack tack - det är så härligt med hälsningar och gratulationer. (Rem: skriv hälsningar i andras dagböcker)
Furstina Skrevet 18. januar 2004 Forfatter #438 Skrevet 18. januar 2004 Malvin ligger och sover på mitt bröst med huvudet på axeln... I går tog vi en promenad till min mamma, med Malvin i vagn. Det tar ca 30 min att gå - det är bra motion. Malvin somnar nästan med en gång i vagnen... härligt. Min mamma åker till Thailand på fredag, hon ska vara borta i två veckor och under tiden ska jag mata hennes katt så jag får en daglig promenad med Malvin. Det är ett bra trick för att komma i gång igen. Svigermor och svigerfar kommer troligen också på besök inom kort. Troligen första veckan i februari - då kan de nämligen låna min mammas lägenhet för övernattning. Praktiskt. Jo, Malvins hemsida är klar! Mannen och jag har jobbat så gått vi kan mellan matning och blöjbyten för att bli klara...
Gjest Poirot Skrevet 18. januar 2004 #439 Skrevet 18. januar 2004 Så fin hjemmeside! På bildet av deg og han på sykehuset er han så stor at jeg ikke forstår hvordan du har klart å ha han inne i deg!!!
Gjest Diddl Skrevet 18. januar 2004 #440 Skrevet 18. januar 2004 Heisann! For en flott hjemmeside! Malvin var rett å slett nyyydelig! Kos deg mye i tiden som kommer...
Fremhevede innlegg