Kipa Skrevet 8. januar 2004 #401 Del Skrevet 8. januar 2004 Han var helt skjønn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 8. januar 2004 #402 Del Skrevet 8. januar 2004 Gratulerer med en kjempeherlig gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 8. januar 2004 Forfatter #403 Del Skrevet 8. januar 2004 ///// Mannen inne igjen //// Takk fra Furstina til alle, det er jo utrolig hvor mange det er som er inne og hilser !! Seneste er at de begge blir der en ekstra natt for sikkerhets skyld. De vil helst ta litt pröver og observere litt mere, pga litt pusteproblem og gulsot. Altså hjemme lördag mitt på dagen, og jeg regner med at det blir info her samme kveld. (det er torsdag i dag hva -det går litt i surr med dager) Det er en hjemmeside på gang, der det bla blir info fra denne dagboken og bilder av gravid Furstina og barn og det hele. Jeg kunne lagt ut noe i dag, men venter til det hele er ferdig så den kommer vel også på ut Lördag/söndag // Kåre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. januar 2004 #404 Del Skrevet 8. januar 2004 GRATULERER MED DEN FLOTTE GUTTEN! Blir spennende å se flere bilder etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. januar 2004 #405 Del Skrevet 8. januar 2004 Såå nydelig babis. Gratulerer til begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. januar 2004 #406 Del Skrevet 8. januar 2004 Hihi "hello world" - så morsomt. Gratulerer så mye, håper dere får en herlig tid sammen fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 8. januar 2004 #407 Del Skrevet 8. januar 2004 Han er nyyydelig :D Gratulerer og velkommen til verden Malvin. :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 8. januar 2004 #408 Del Skrevet 8. januar 2004 Gratulerer så masse til dere begge to! Gutten din er helskjønn! Blir veldig spennende å høre om fødselen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 8. januar 2004 #409 Del Skrevet 8. januar 2004 Gratulerer så masse. Nydelig - massevis med hår på prinsen din... *sukk* Klem fra Mayamor :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 9. januar 2004 #410 Del Skrevet 9. januar 2004 Gratulerer så mye! Har vært uten nett et par dager, måtte inn for å se hva som hadde skjedd. Lykke til fremover, gleder meg til å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 9. januar 2004 #411 Del Skrevet 9. januar 2004 GRATULERER MED DEN FLOTTE PRINSEN :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. januar 2004 #412 Del Skrevet 9. januar 2004 GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henrikke Skrevet 10. januar 2004 #413 Del Skrevet 10. januar 2004 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 11. januar 2004 #414 Del Skrevet 11. januar 2004 Gratulerer så masse til dere begge to!!! :D Nyt tiden som kommer! Klemmer fra Smurfa- 14+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 12. januar 2004 #415 Del Skrevet 12. januar 2004 Gratulerer gratulerer, også så skjønn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 12. januar 2004 #416 Del Skrevet 12. januar 2004 Gratulerer med en nydelig gutt Furstina! Håper alt gikk bra under fødselen. Blir spennende å høre! Kos deg masse med dine to gutter nå!! Stor klem fra Eowyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 12. januar 2004 Forfatter #417 Del Skrevet 12. januar 2004 Äntligen hemma! Tack, tack, tack, tack för alla gratulationer. Jag sitter och läser igenom flera sidor och bara ler! Malvin ligger på sängen och sover. Han är en stor och snäll pojke som äter duktigt, bajsar rejält och sover i långa stunder. Emellanåt kläcker han ur sig några "ääh äääh ääh" (eller är det "ææh æææh ææh"?) Förlossningen gick bra men det tog tid och jag var trött. Mannen var också rysligt trött efteråt - och lycklig. 5 januari 03:40 Vattnet går, vi ringer in till sjukhuset och de ber oss komma in till 8-tiden 07:45 Inne på på förlossningen, de mäter och kontrollerar hjärtljud och värkar. Vi får åka hem igen och vänta tills värkarna tilltar i styrka och frekvens. 20:30 Vi går och handlar lite godis på butiken. Värkarna börjar tillta. 21:30 Vi försöker titta på en film, jag har nu värkar var fjärde minut så vi ringer till sjukhuset och säger att vi kommer in. 6 januari 00:00 Inne på sjukhuset igen. Allt ser bra ut, jat är öppen 3-4 cm. vi får ett förlossningsrum och det är bara att vänta på krystvärkar. 01:00 Jag får akupunktur men slappnar av lite för mycket, värkarna avtar. 01:35 Får värkstimulerande dropp. 04:00 Det har inte hänt så mycket, jag är bara öppen 4 cm och de ökar mängden värkstimulerande. 05:30 Mannen sover lite på golvet mellan värkarna, jag tror jag nästan sover jag också... 06:00 Öppen 9 cm, jag säger visst att det känns annorlunda och mannen säger att jag börjar låta mer. 07:00 Supertrötta (båda två). Jag skriker. Nu kommer barnmorska och undersköterska in för att hjälpa till. Jag får glukos i droppen eftersom jag är så trött. 09:15 NU drar det igång på riktigt. Jag är "bara med", andas syrgas och vilar mellan värkarna. 09:40 Huvudet och axlkar ute och vi får vänta på nästa omgång värkar för att få ut resten av kroppen. 09:41 UTE! "ynk-ynk" från Malvin och upp på min mage och bröst. Mannen har skrivit i ett block: Ligger på Furstinas bröst under handduk Vita skrynkliga fötter Ögonen öppna, letar/tittar Avlångt, kantigt huvud Svart hår Ut med moderkaka och så lite "sömnad" där nere. De (jordmor och sköterska) säger jag har varit jätteduktig som har klarat mig utan smärtlindring - bara med lustgas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. januar 2004 #418 Del Skrevet 12. januar 2004 Så herlig lesning, Furstina. Du har vært kjempeflink. Må være deilig å endelig få holde gullet du har lengtet så lenge etter? Gleder meg til å følge dere nå som gutten er ute. Håper dere koser dere sammen alle tre - og sikkert noen besteforeldre også Ha en fortsatt fin kveld! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 12. januar 2004 Forfatter #419 Del Skrevet 12. januar 2004 Vi blev kvar på sjukhuset en tid... Eftersom vattnet gick så långt innan Malvin föddes (30 timmar innan) så var de oroliga för den ökade infektionsrisken. Han var också lite gul och fick ligga en stund i solsäng för att bli av med sin nyföddsgulsot. Det var också viktigt att han åt ordentligt så vi fick lite tillägg (Babysemp) för säkerhets skull. Så noterade en sköterska att han andades fort. Över 100 andetag i minuten och då misstänkte de en infektion. De röntgade hans lungor och såg att det var fostervatten kvar. Vi fick byta avdelning. Mannen åkte hem för att hämta lite mer kläder till både mig och Malvin (han var ju så stor så vi behövde lite större kläder). Precis när han åkt säger de att Malvin ska flytta ner på Neonatalavdelningen. (avdelning för för tidigt födda, och sjuka nyfödda). De tar blodprover på honom och kopplar syremätning för att se hur han syresätter blodet. Jag gråter och känner mig ensam utan mannen och med Malvin kopplad till apparater. Gulsoten går över på 2 dagar, Malvin äter duktigt och blodproven visar bara något höjda halter men inget som säger att han har en infektion. De avvaktar lite. Vi får ultraljud på hjärtat och det ser bra ut men han andas fortfarande snabbt. Alla säger dock att han ser stor, fin och frisk ut - och att det inte ska vara någon fara. Han andades fortfarande för snabbt och i fredags bestämde de sig för att ge honom antibiotika intravenöst via foten. Så då blev vi kvar i tre dagar till för observation och medicinering. Lördag och söndag har vi fått eget rum på samma avdelning som Malvin, och fått ha honom i en säng brevid oss. I dag fick vi gå hem. Malvin är frisk. Han andas fortfarande aningen snabbt (50-60-70 i minuten) och vi ska tillbaka på kontroll om en vecka. Han är bara sååå härlig. Snäll, äter ordentligt, otroligt vacker och det är bara så mysigt. Jag blir riktigt stolt när jag ser honom i mannens armar, och jag ser hur mannen ler. Han är stolt, glad och lycklig - även när han är rysligt trött... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 12. januar 2004 #420 Del Skrevet 12. januar 2004 Grattis, lilla mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg