Gå til innhold

Svorske barn

Furstina

Anbefalte innlegg

dette er jo såå spennende!!! :lol:

Vi skal på ringenes herre i morgen vi..jeg vil se den på kino, og tipper det skal gå bra...jeg har jo dager igjen til termin, du derimot går jo på overtid.. :o tøffa!! :wink:

Lykkelykketil når ting skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blev bio i dag ja...fast det var nära att det INTE blev det.

Vi hade bokat biljetter längst fram trodde vi - så jag kunde sträcka ut mig och om nåt hände kanske smita i väg. Men så var det på andra raden, längst in vid väggen. Det gick ju inte.

Men vi lyckades boka biljetter på Internet till en ANNAN biosalong :) Fick platser på 6:e rad, ute vid gången, ingen framför.

Bokade biljetterna 11:20 till 12:00 föreställningen. Filmen var bra men... först var det 30 minuter reklam och filmtrailers... *suck*... och så är jag missnöjd med "the never ending story". Filmen tog ju aaaaldrig slut när det väl var slut. Däremellan var det bra.

Malvin, han har hållit sig lugn. Jag hade några sammandragningar i salongen men han håller sig kvar i magen.

I natt var det lite värre, jag vaknade med sammandragningar några gånger och undrade om det kanske skulle ske något... men näe, vi får vänta lite till tror jag.

T+2 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det närmar sig nyår och ja... kanske Malvin blir en nyttårsbaby?

Jag kom på att jag glömt att skriva nåt här i dag... jag var ute och surfade en sväng i morse men så gick strömmen. Visserligen bara i två kortare omgångar men tillräckligt för att stänga av datorn - så då gav jag upp nätet.

Det har varit en lugn natt, kanske vilar kroppen sig inför en förlossning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille før stormen........... :wink:

Hoppas på det.

Jag har pratat med några kollegor i dag, både i telefon och elektroniskt, och de hade visst pratat om mig i går och undrade om det hade hänt nåt.

Det är många som är intresserade. Jag ska kanske ta och skriva en lista med folk och forum som måste underrättas via telefon, SMS, email eller inlägg. Kanske lika bra så vi inte glömmer någon.

Mannen var på gymmet i dag, han har blivit riktigt duktig och jag är så avundsjuk på att inte kunna följa med och träna. Nästa år (låter som ett dåligt nyårslöfte va?) ska jag gå ordentligt med turer med barnvagnen, och träna med hantlar hemma innan jag kan börja träna ordentligt igen.

Mannen gick förbi systembolaget på vägen hem och tänkte köpa sig en liten Sambubca eller lite öl... men så var det ju FULLT med folk där :o

Det är ju nyårsafton i morgon! Det har inte vi tänkt på.

Vi hoppas ju få fira nyårsafton på sjukhuset nu då... kanske ta hissen upp (med Malvin eller värkar) till högsta våningen och leta reda på ett bra fönster med utsikt över stan för att titta på allt fyrverkeri. I annat fall blir det nog bara en liten tur till kullen med vattentornet runt kvarteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det hadde vært såå morsomt om Malvin ble Sveriges nyttårsbarn...da kommer dere jo i avisen også, så får vi alle se på lille vidunderet ditt... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk før alle koslige hilsner jenter.

I dag har mannen och jag shoppat!

Vår scanner har slutat fungera nån gång under höstens renoveringar, vi behövde nya färgpatroner till skrivaren och skulle äntligen försöka få tag på en billig digitalkamera.

De digitalkameror vi tittade på var slut i billigaste varianten (vi hade tänkt oss en på ca 2000 SEK) och färgpatron till skrivaren kostade hela 400:-!

Fast så hittade vi en kombinerad scanner och skrivare/kopiator för 1290:- HP psc 1210. Så nu har vi en apparat i stället för två = mer utrymme för annat.

Vi hittade en digitalkamera också, liten och oavancerad, för 1295:-. Vi vill ju ha riktiga bilder och har en bra APS kamera vi fick i bröllopspresent så denna ska bara ha för elektroniskt bruk. Det vill säga skicka maila till Norge (svärmor) och Kanada (pappa).

Ja och så blev det en vanlig telefon också. En riktigt billig liten sak som ska vara i hallen. 149 kr.

Jag vaggade omkring i köpcentrumet, stor och lite mer orörlig än i går. Det trycker lite "nedåt" och spände lite "bak". Kankse kanske lite mer än tidigare... eller så är det bara inbillning. Det ser tufft ut om Malvin ska hinna bli först nästa år... men man vet ju aldrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyårsafton och Malvin vill inte titta ut - trots försök att locka fram honom. Svigerfar ringde till och med och tipsade om bröstmassage för att sätta i gång födseln (han hade fått tipset av sin syster...) :oops:

Vi har lekt lite med digitalkameran och jag har äntligen laddat upp några bilder. Se ultraljudsbilder på Malvin och magebild från i dag i Kvinneguidens galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh!!! Så søøøøt!!! :D

Godt nyttår til deg, verdens herligste nordmann og vesle Malvin i magen!

Lykke til, Furstina!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack Væren, gott nytt år till dig också. Och Gott nytt år till alla andra. jag har inte orkat surfa runt i de andra dagböckerna och hälsa men jag tänker på er.

Vi är kvar hemma idag också som ni ser. Har haft en natt med rätt så mycket sammandragningar så vid sextiden hoppades jag att det var på gång... men inte då.

Mannen vill att jag föder i dag - så slipper han åka till jobbet i morgon. Fredagar är jobbiga dagar för honom och han kommer säkert att tänka på mig och Malvin och oroa sig för att jag ska ringa när han är ute och kör någonstanns långt från sjukhuset. Han har ju haft ledigt sedan veckan innan jul för att vänta med mig.

I går gick vi upp till vattentornet på kullen - det ligger bara runt hörnet från där vi bor - och tittade på fyrverkerier. Det var massor med folk där och vi hade en jättefin utsikt över norra och västra Stockholm. Himlen var full med fyrverkerier (och rök).

Det är både vackert och tragiskt på en gång. Så mycket metaller och föroreningar som släpps ut i luften under en timme, och så mycket pengar som går upp i rök. Tänk om de bara hade gett hälften av den summan till hemlösa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt År Furstina!

Nå er det jo blitt skikkelig spennende her. Lykke til med nært (forhåpentligvis) forestående fødsel, og håp om at det nye året bringer masse gledere til dere alle tre.

Nyttårs :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Godt Nyttår, Furstina!

Skjønner godt at du begynner å bli utålmodig... Spennende!!!

For øvrig må jeg si meg fullstendig enig med tankegangen din mht. nyttårsfyrverkeri; det er med skam å melde at jeg kjøpte for nesten 300 kroner i fyrverkeri i år - ja, jeg er klar over at det er en nokså "beskjeden" sum i den sammenheng (vi har naboer som sender opp tusenvis av kroner hver nyttårsaften), men jeg synes det er som å sette fyr på pengene. Men så har man tre store gutter som synes det er veeeeldig stas med fyrverkeri, da... :roll:

Håper det skjer noe ganske snart!!!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ÄR ju spännande att skjuta upp raketer, det tycker även jag. Det ÄR kul att spränga saker med smällare/kinapuffar. Kort sagt det är kul med sånt som smäller (papperspåse bakom mannens huvud eller raketer). Det är synd att folk inte kan begränsa sig vad det gäller berusning eller bortkastade pengar.

Vi (mest mannen) har lekt med den nya digitalkameran och tagit massor med bilder. Han har tagit bilder på sånt man normalt sett inte fotograferar men som är kul att se om några år; skafferiet, köksskåpen, innehållet i garderober, bokhyllan, vintrinskåp med glas, stereo/TV hyllan osv

Nå ja. I dag är vi 40+6 och snart en vecka på övertid. I går kände jag lite mens-molande värk och tryck nedåt. Men det försvann mot kvällen.

Jag fick mannen att hjälpa till att försöka få igång födseln... en klänning i stället för hans joggingbyxor gjorde tricket :oops: Men trots sammandragningar och lite värk i natt har inget hänt.

I dag åt jag frukost med mannen som motvilligt gick till jobbet efter lång ledighet, sen gick jag och la mig i sängen igen. Har sovit dåligt men är pigg nu.

Ska snart gå ut och gå en liten tur. Ska möta mamma halvvägs hem till henne, och sen kommer hon hit på lite kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg et godt nyttår!!

-Og så håper jeg snart Malvin finner ut at han vil hilse på mamma'n og pappa'n sin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det en JM sa til meg ; Ut å gå!!!!! :ler:

Håper lille nurket har vett på å komme ut snart. Jeg sa det til Marius mange ganger - det er mye koseligere her ute enn der inne. Mye bedre plass og boltre seg på........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...