pia1006 Skrevet 21. desember 2003 #281 Del Skrevet 21. desember 2003 JØSS nå nærmer jammen terminene seg med stormskritt Ville bare innom og ønske deg lykke til med fødselen og EN GOD JUL OG ET RIKTIG GODT NYTTÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 21. desember 2003 #282 Del Skrevet 21. desember 2003 Ønsker dere alle tre en riktig god jul og et godt nyttår, håper du får feiret julaften i fred for rier og fødsel da.............Eller at du er ferdig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 21. desember 2003 Forfatter #283 Del Skrevet 21. desember 2003 Takk, takk før koselige julehilsner allesammen! I dag är det 21 december I kalendern var det ett paket med babysockar Mannen och jag firar förlovningsdag i dag, två år. Vi firar den mest med att ordna inför julen och vänta på Malvin. Jag tänkte laga lasagne åt oss i kväll. Så blir det väl lite tända ljus och lite kos I dag har vi köpt sidfläsk, det närmaste Ribbe vi kunde komma i Stockholm utan att gå till en riktig slaktare. Ribben är skuren, kryddad och ligger i folie i kylen. Vi har också köpt gran/juletre, den är lite blöt eftersom det SNÖAR massor här. Det doftar så gott hemma, julgran mmm... Vi ska nog göra i ordning några apelsiner med nejlikor så luktar det riktigt juligt. Malvin bökar mest omkring i magen och jag känner inte något mer än i går. Jag har en känsla att det händer om två dagar... fast de där två dagarna flyttas framåt hela tiden. Kanske blir det julafton då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 21. desember 2003 #284 Del Skrevet 21. desember 2003 :D Heisann, Furstina! Ville bare ønske deg lykke til med den forestående lykkelige begivenhet! Det blir nok en stor opplevelse å ønske vesle Malvin En riktig GOD JUL til deg og verdens herligste nordmann! Klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 22. desember 2003 #285 Del Skrevet 22. desember 2003 Bare kjapt innom for å ønske deg lykke til med fødselen og så håper jeg at dere alle får en GOD JUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. desember 2003 Forfatter #286 Del Skrevet 22. desember 2003 Så mysigt med ännu fler julhälsningar, tack Meta och Væren (och Cilla, pia1006 och Kipa ockås så klart... och alla ni andra med før den delen). I dag är det 22 december. Två dagar till julafton och fem till termin! I kalendern i dag var det en skalare/skreller. Fin i blank metall. Den ska nog sitta på magnet-listen med knivarna. I morse, strax efter det mannen gått upp gick strömmen här. Allt blev svart och mannen tände en massa stearinljus. Jättemysigt. Fast så kom han på att det nog var problem att komma till jobbet, enligt radion (har en liten fickradio med batteri) stod hela Stockholms Central stilla pga strömavbrott och tunnelbanan gick inte. En stund tänkte jag "det är nu som vattnet ska gå..." Snö, strömavbrott och födsel - sånt hör väl ihop? Jag masade mig upp ur sängen, gjorde te (vi har gasspis, he he) och körde mannen till jobbet. Bilen var som en igloo, helt insnöad och förardörren gick inte att öppna. Mysigt i alla fall. Hela Stockholm är vitt, kallt och snöigt. Jättefint! Nu är strömmen tillbaka. Jag ska nog klä på mig ordentligt, gå ner till jobbet och byta min kod-dosa för att kunna läsa mail och sånt. Ta en kopp kaffe med mina kollegor och sen gå ut i snön igen. Tänk nästa år har vi en ett-åring som vill leka i snön! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 22. desember 2003 #287 Del Skrevet 22. desember 2003 Nå nærmer det seg med stormskritt! Jeg er bare innom for å gi deg en og for å ønske deg en *god jul og et godt nytt år*. Og lykke til med den forestående fødselen. *kjempeklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. desember 2003 Forfatter #288 Del Skrevet 23. desember 2003 Tack för hälsning och lyckönskningar Chiquita I dag har vi varit på kontroll hos jordmor. Mannen har tagit semester och ska inte jobba förän 2 januari - om inget händer vill säga, för då är han ledig längre. I Sverige har mannen rätt till 10 dagar ledigt med ersättning i samband med födelse. Min jordmor var hemma med sjukt barn i dag så vi fick en annan. Hon var inte alls lika bra Jag hade ju tänkt att det här skulle vara sista kontrollen, att jordmor skulle säga något om hur magen ser ut jämfört med förra gången, om det är nära eller så, fråga som sammandragningar mm. Nu blev det bara att mäta blodtryck och magmått, samt att lyssna på hjärtljuden. Hon var väldigt oerfaren den jordmor vi fick nu och jag känner mig riktigt besviken i dag. Jag har en timme till bokad, 7 januari men då hoppas jag verkligen att Malvin har tittat ut. Nu har vi gått och lagt oss ganska tidigt (strax efter 22) några kvällar för att läsa varsin bok - och varje kväll av dessa tre har det ringt från Norge! Mannens syste, hans onkel och i går ringde svigerfar. De är nyfikna på hur det går med babyn och mig. I dag är det 23 december I dag var det en skraplott i kalendern. Jag vann 10 kr på den och har bytt in mot en ny lott. Vi ska laga marispangodis strax, mannen pratar med sin andra syster nu. Vi ska rulla marsipan och nougat, och doppa i smält choklad sen. Kladdigt och gott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 24. desember 2003 Forfatter #289 Del Skrevet 24. desember 2003 :nisse: :nisse: God Jul :nisse: :nisse: ´ I dag är det julafton och vi har Ribbe i ugnen. Det luktar gott i hela lägenheten. mmmm... Sista paketet i kalendern var ännu en skraplott - jag tror mannens fantasi tog slut men det gör inget. Det är ju julafton i dag och det är "fullt" med paket under granen. Det snöar, har snöat hela dagen och vi får en vit jul! All snö ska visst försvinna i morgon eller övermorgon men det gör inte så mycket. Jag ska hämta mamma om två timmar, Kalle Anka/Donald Duck visas klockan tre i Sverige och det är ju bara en "måste-tradition" som jag faktiskt går med på att följa. Jag gillar inte traditioner annars. Jag har sovit dåligt i natt, har tydligen snarkat och grymtat i sömnen. SÅ efter vi ätit frukost med hembakt bröd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 25. desember 2003 Forfatter #290 Del Skrevet 25. desember 2003 Ja nu är julafton avklarad. Det blev rätt så trevligt och med god mat. Både mannen och jag är nöjda med julklappar och mat. Han fick ett parfymset, en flaska Baileys och ett puzzel av mig, jag fick ett par vinterskor och en flaska whisky (Laphroig) av honom. Sen fick vi båda några böcker, någon tröja och nåt fiffigt till köket. Malvin fick tre julklappar: ett par jeansbyxor, en genomskinlig plastboll med anka i vatten i och en skallra med mjukt tyg i två delar. Malvin höll sig relativt lugn i magen men han och magen börjar bråka lite mer med mig för varje natt. Det närmar sig men jag kan inte gissa hur långt bort det är... I dag har vi varit ute och kört en tur, kollat när butikerna öppnar. Det var bara OnOff som var öppet i dag, resten öppnar i morgon. Vi köpte oss varsitt gammalt PC spel. Jag köpte en SIM City och mannen ett spel som hette Evil Twin. Han är och byter sitt, det fungerar inte på Win XP och det stod inte utanpå. Furstina. 39+5 i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 26. desember 2003 Forfatter #291 Del Skrevet 26. desember 2003 Jag måste väl skriva nåt i dag också... annars tror ni väl att nåt har hänt Nej då, här är det lugnt, i dag är det T-1 och det känns precis som förut i veckan. Vi har varit och bytt skorna jag fick av mannen i julklapp - och vi köpte visst ett par extra var. Det är bra med skor... det behöver man alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvana Skrevet 26. desember 2003 #292 Del Skrevet 26. desember 2003 Har sniklest litt :oops: , og må bare ønske deg lykke til med tiden fremover :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. desember 2003 #293 Del Skrevet 27. desember 2003 Neimen, har du ikke fått Malvin ut av magen enda Vel, det nærmer seg med stormskritt. Håper bare du har "lært opp" mannen til å skrive noe inn her når gutten er ute av magen *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 27. desember 2003 Forfatter #294 Del Skrevet 27. desember 2003 Nej, Malvin vill visst inte titta ut han. I dag har jag Termin, är 40+0 enligt ultraljudet och jag tycker att Malvin borde passa tiden. Mannen är lite otålig han också - vi går båda två och väntar, pratar lite med magen och klappar Malvin på fötterna (som ofta petar ut ordentligt till höger) och försöker övertala honom att titta ut. Jag mår fortfarande bra, men kroppen "kräver" en liten vila mitt på dagen nu för tiden. Jag ser riktigt höggravid ut och Malvin börjar nog få ont om plats, det är ofta som han pressar ut fötterna i sidan som om han sträcker på sig. Vi har till och med varit och hämtat vagnen (men bara liggvagnsdelen) i dag. Den har stått i mammas förråd sedan vi köpte den (begagnat). Tänkte att Malvin kanske väntar på något att åka i? Jag har lagt upp ett Bookmark till dagboken och talat om för mannen att han måste skriva rapport när Malvin kommit . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 27. desember 2003 #295 Del Skrevet 27. desember 2003 Jag har lagt upp ett Bookmark till dagboken och talat om för mannen att han måste skriva rapport när Malvin kommit . Flott. Så da er det bare å følge med nå da. Håper han kommer ut snart, så dere får hilse på ham. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 27. desember 2003 #296 Del Skrevet 27. desember 2003 Følger litt med deg jeg også. Må sjekke om det har skjedd noe vettu Bare husk at for hver dag som går nå, så er man jo en dag nærmere målet.............. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 28. desember 2003 #297 Del Skrevet 28. desember 2003 Måtte se om du hadde fått nei har det vel for godt inni magen LYKKE TIL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 28. desember 2003 #298 Del Skrevet 28. desember 2003 kl er mange, og fremdeles ingen oppdatering... hmmm... Er Malvin på vei ut, kanskje? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. desember 2003 Forfatter #299 Del Skrevet 28. desember 2003 Åhhh... ni är för goa... Malvin är fortfarande i magen men vi försöker lura ut honom så gott vi kan. Inte ens en shoppingtur med mamma i mellandagsrea på el-varuhus gjorde tricket. Mamma fick sig en microugn, vi tittade på digitalkamera men det var så mycket kö just till den disken så vi prövar på nytt i morgon igen. Sen sov vi den obligatoriska 1-2 timmars vilan mitt på dagen. Jag har blivit sååå trött nu. Mannen och jag fick för oss att vi ville gå på bio och se sista sagan om ringenfilmen, Konungens återkomst. Men det var fullt. Surprise? Vi bokade två biljetter till i morgon kl 12 - men vi vågade inte hämta ut dem. De måste hämtas senast 45 minuter innan. Kanske Malvin kommer nu då? Mannen pratar precis i telefon med Norge. Han har pratat med två av ena systerns barn, C på 2 år och J på 5 år. Båda frågar om vi har fått baby ännu och om vi är på sjukhuset... Allesammans är så spända och nyfikna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 28. desember 2003 #300 Del Skrevet 28. desember 2003 Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg