Gå til innhold

Svorske barn

Furstina

Anbefalte innlegg

Ännu mer gratulationer... åh, tack till alla :P

Jag berättade nyheten för min mamma i går. Hon blev glad för förtroendet och för vår skull (hon vet att vi har prövat en stund nu). Min man berättade för sin mamma och hon blev glad men är lite reserverad och tycker det är lite för tidigt för att berätta. Jag tycker de ska få veta att det är nåt på gång så de får vara med hela vägen, eller som stötta ifall att... (peppar, peppar).

Jag ska kanske berätta för mina närmaste väninnor snart men jobbet och mina andra bekanta ska gott få vänta till vecka 10-12 nån gång.

Jag har ringt till mödravården och beställt tid.

De vill att man går på inskrivning i vecka 10, för oss är det första veckan i juni. Innan dess ser de ingen anledning att jag kommer dit. Vi har fått en tid 3/6 och det ska ta ca 1½ timme. Då tas det prover och de frågar saker, vi får fråga och vi kommer få en remiss till Ultraljud. UL tas i vecka 16-18 (det blir i mitten, slutet av juli).

Jaha, så nu är det bara att ta det lugnt och vänta tills i juni då, en hel månad med att bara hoppas att inget går fel... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig går det ikke galt!!!

En kan da ikke gå rundt å tenke på det!!!!

Gled deg heller du, så får en ta det derifra, dersom det mot formodning ikke skulle gå bra.

*kjempeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med deres "svorske" barn. Dette går nok så bra skal du se :D

Skal bli spennende å følge deg videre fremover :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet hos deg før, men har fulgt med litt sånn sporadisk.

Vil bare si GRATULERER SÅ MYE MED TO BLÅ /TO RØDE.

Kjempegøy!!!!

Kooos deg fremover.

Klem fra (23+1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg? Har du like vonde pupper som meg?;-)

Heldigvis er jeg ikke kvalm, men jeg går og venter på å bli det.... Gruer meg allerede - det er det verste jeg vet!!

Håper du har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for koslige hilsner!

Jag har onda bröst/pupper ja... och de har blivit lite större, mina a-kupor sitter faktiskt riktigt bra och tighta nu :D

Mår inte dåligt alls annars, tror inte heller att jag kommer att göra det. (har bestämt mig för att må bra! :ler:)

Jag hade lite svamp/sopp och utflod i förra veckan med det är bra nu. Min man lugnade mig och sa att det var naturligt med utflod i början - det hade han läst på en gravidsida :)

Det enda jag oroar mig lite för vad det gäller hälsan är blodtrycket. Jag har ganska lågt blodtryck och har läst att trycket sjunker. Läste på en en svensk vårdsite (Vårdguiden) att:

Blodtrycket är viktigt att kontrollera. Det kan sjunka något i början av graviditeten och ligga som lägst efter halva tiden. Under de tre sista månaderna återgår det sen sakta till det normala.

Min mans föräldrar är på besök och jag har varit duktig svärdotter, lagat middagar, kört bil till shopping och så. Det är deras första besök i Stockholm men tyvärr är vädret uselt :( Det regnar och är kallt. Förhoppningsvis blir det bättre i morgon, då ska vi på Vasa museet och sedan på fotbollslandskamp Sverige-Kroatien för att avsluta dagen med valborgsfirande. Vi ska nog till Skansen och se på majbrasa.

Det bra med ledighet och en svärmor som vill shoppa - då får jag shoppat också :ler:

Har köpt en lång jeanskjoj med slits på sidorna, ett par högklackade sommarskor i mocka och ett par byxor i beige. Byxorna har resår (strikk på norsk?) i midjan och jag kan ha dem nu och några månader framöver - tills dess man är tvungen att leta bland mammakläder.

Ha det gott allesammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke den store nyheten før nå, Furstina! Gratulerer så mye, ønsker dere alle tre alt godt videre :D

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom dagboka di..og ville bare si

GRATULERER SÅ MYE MED DEN LILLE SPIREN :D

Klem jente 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vad glad jag blir för alla gratulationer :)

Takk allesammen!

Mår fortfarande bra, ömma bröst och var jättetrött i morse. Inga tecken på något illamående/kvalme eller något matsug eller så. Jag mår bra och är glad! :P

Svärmor som tyckte vi inte skulle säga något förän efter 10-12 veckor spred genast den glada nyheten hos min mans systrar!

Vi fick ett härligt mail med gratulationer från hans ena syster där hon skrev de nyligen undrat om det snart är en liten svensk nevø/niese på gång... Hennes man hoppades att vi skulle få en natur- och jaktintresserad gutt som vi kan skicka på ferie till Norge (de har två söta flickor själva).

Hans andra syster ringde i går kväll och pratade länge, undrade hur jag mår och hade massor med frågor. Hon skulle dessutom se om hon kunde leta fram nån kartong med mammakläder tills vi kommer upp i sommar. Det är kul med systrar och familj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ikke fulgt med på en stund jeg. Men du så gøy det var å høre at det endelig klaffet for dere. Dette fortjener dere. Massevis av gratulasjoner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: :oops: :oops:

Nå er jeg flau nå!

Skjønner at det er lenge siden jeg var her inne hos deg!!!

Jaja, men uansett; GRATULERER SÅ MASSE MED EN SVORSK I MAGEN!!! Kjempemoro!

Når blir terminen nå da? Des/jan? Det blir bra!!!

Lykke til og kos deg masse!!!

Mange klemmer fra magnhild og knerten!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ännu mer hälsningar! Takk takk...

Enligt KG's kalender har jag termin 31/12, en terminräknare som inte tar hänsyn till cykelns längd (min cykel är prick 27 dagar) räknar att jag har termin 1/1. Jag brukar säga att jag har termin på "nyår" och det stämmer ju rätt så bra!

Mår bra, men är jättetrött denna vecka. Hoppas det beror på att jag var ledig i förra veckan men antar att det även kan ha med graviditeten att göra. Är aningen mer hungrig än vanligt, är övertygad om att det har samband.

Mina bröst har blivit större, märkbart större, de fyller ut och lyfts till och med i mina små a-kupor. Min man har blivit bröstfixerad och kan inte låta bli att titta och att leka med dem :ler:

Det är väl det mest påtagliga och synliga tecknet. Annars känns det ju som vanligt, inget illamående/kvalme, ingen mage, ingen dille på nån mat.

Jag gläder mig, är glad för alla gratulationer både här och från min mans familj (särskillt från hans systrar). Ser fram emot Inskrivning hos Jordmor 3/3 och Ultraljud i mitten på juli.

Vi pratade i går kväll om att det kanske känns lite mer "verkligt" när magen börjar växa och man kan börja känna sparkar. Då sa min man nästan chockat "Men oj, det är ju på riktigt :) Du bär mitt barn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Furstina, så godt å høre at du ikke har fått noen plager enda! Håper de holder seg borte også, og det er viktig med positiv tenkning som du gjør... :D

Vi satser på at du og jeg er stolte mamma'r til et svorsk barn i starten på 2004!! ( skal til ul mandag for å vite termin, gleder meg...!!!)

Kos deg videre med baby i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dette hadde jeg ikke fått med meg :oops:

GRATULERER SÅ MYE MED SPIREN I MAGEN!!!!

Håper du får et flott svangerskap!!

Klem fra viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har haft en skön helg!

I fredags gjorde vi nog ingenting. Tittade på hockey (Sverige - Slovakien) tror jag.

I lördags var det vårstädning kring huset. Vi bor i bostadsrättslägenhet (sån man äger och är med i en förening) och vi hade hyrt en stor container för att röja på vinden, klippa träd, kasta kvarglömda cyklar osv. Jag tror vi var 20 personer som hjälpte till och allt gick jättefort. Jag "smet" från det tunga bärandet , och från rensandet i blomsterrabatterna genom att ta ansvar för maten. Ville inte ta de tunga lyften när jag är nygravid, ville inte heller gräva i jorden. Jag åkte och handlade grönsaker och kött och efter städningen så grillade vi tillsammans på vår uteplats/terass. Vi har ett jättefint hus nu och det var jättetrevligt.

Efter att ha sovit lite "middag" så satt både jag och mannen och jobbade med hemsidor på kvällen.

i Söndags var vi på vårlunch-tur med motorcykelklubben. Vi träffades utanför mannens jobb och åkte sedan en fin tur från Stockholm till Trosa för att äta god mat och sedan köra hem. Solen sken och vägen var kurvig. Härligt :briller:

I går kväll började mannen röja ur sovrummet på saker (tavlor, böcker, mattor, kläder). Nu ska vi Äntligen börja renovera! I kväll flyttar vi ut sängen i vardagsrummet/stua och börjar takarbete. All färg måste tvättas ner innan vi kan måla taket.

Först gör vi taket i sovrummet.

Sen ska vi göra taket i vardagsrum/stua + vår stora hall,

sen ska det tapetseras i vardagsrum/stua + hallen

Ett litet bonusjobb som vore kul att göra är att riva upp golvet (vi har fina plastmattor) och slipa upp det gamla trägolvet under. Det är lite mycket att göra... vi får se hur mycket vi orkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Känner mig inte så värst gravid egentligen, har börjat vänja mig vid tanken, och ömheten i de lite större brösten börjar jag också bli van vid.

Möjligen så börjar jag känna nån mat-grej nu. Är hungrig oftare, men ändå mätt på nåt sätt. Får nästan för mig att jag ska må illa innan jag ätit men när jag väl ätit känns det bra.

Känner också magen mer på nåt allmänt sätt - som om jag ätit en stor middag nästan hela tiden :ler: Och jag tror att magen kanske börjar bli liiite större - eller så är det bara vilja. Jag tror jag gått upp nåt kilo men vet inte exakt - får väga mig på gymmet i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...