Gå til innhold

Svorske barn

Furstina

Anbefalte innlegg

hei!!

Der får lykke til med prøvingen!!! Stå på!!!

................og jeg er helt enig, det er utrolig gøy å prøve!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har dere prøvd?

Jeg er i 3. prøvemåned (og er rimelig sikker på at det ikke har funket nå heller). Var veldig fokusert de 2 første månedene, nå har jeg roet meg litt, men venter fremdeles veldig. Det virker det som om du gjør også.

Føler du at dette påvirker deg i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tog ur min kopparspiral i oktober så det här blir väl 5:e eller 6:e prövemånad.

Först räknade jag med att det skulle klaffa på en gång, samtidigt som vi bestämt oss för att börja pröva redan nu eftersom det kan ta en stund. Jag är 30, och han 35. Jag har aldrig haft koll på när det är dags för mens eller hur lång cykel jag har. Den har varit regelbunden men jag har aldrig riktigt brytt mig om den, den kommer när den kommer. Så fick jag en kalender av barnmorskan/jordmor att fylla i för att jag ska veta. Och jag som gillar mätningar, siffror och sånt. Det är svårt att inte tänka på det då. :forvirra:

Føler du at dette påvirker deg i hverdagen?

Ja, på ett sätt. Jag har aldrig velat ha barn tidigare. Jag är inte en sån person som gullar med varje bebis jag ser, som tar till mig småbarnen och hjälper till med dem. Jag har aldrig längtat efter barn nej... men NU, när jag träffat min man och vi börjar prata om barn (han har inte heller velat ha barn tidigare)...

Jag ser avundsjukt på gravida magar, vänder mig om efter barnvagnar, funderar lite på namn. När jag lyckas koppla bort tankarna på barn, så ringer min man mig till jobbet och säger att HAN tänker på det, att HAN vill göra mig med barn och att han älskar mig. :hjerte:

Själva prövningen tänker jag nog bara på sporadiskt, lite kring mens så klart. Jag hoppas att mensen inte ska komma, känner efter om det är mensmurrningar, linssoppa, morötter eller kanske ett barn som gör att magen känns och kanske är svullen.

Jag tror min man tänker lite på det också; han brukar fråga om det är "en bra tid i månaden" och om han ska "leverera lite" eller om det är dags att plantera ett frö. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint å lese om hvor godt du har det med mannen din, Furstina, og hvor forelsket dere er. Blir så glad av det.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är härligt att kunna glädja andra genom att bara vara glad och kär! :P

I dag har jag bestämt mig för att ge mitt kaffedrickande en kamp! Jag är inte en renodlad koffeinist utan mer av en vanedrickare på jobbet. Det blir väl en 3 muggar innan lunch och minst lika många efter lunch. :fy: Inte bra för mig och inte bra för en graviditet. Jag har bestämt mig för att bara dricka en kopp på morgonen och en på eftermiddagen. Inga undantag. Det är för lätt att bara ta en extra kopp av ren vana. Nu ska jag ha ett vattenglas på skrivbordet i stället.

Annars är det snart påsk. Vi ska inte göra något påskaktigt alls. Jag är inte mycket för att fira högtider av tradition. Däremot ska vi utnyttja bröllopsgåvan vi fick av mitt jobb. Vi har bokat in oss på Hasseludden Yasuragi på fredag! Japanskt bad och en Tepaniki middag lagad på stekbord vid bordet. Jag har dessutom beställt 50 minuter Shiatsu-massage till min man och 50 minuter kroppsscrub och ansiktsbehandling till mig... mmmmm

:hjerter:

Vi ska vara där vid 14-tiden och middagen serverad 18 den ska ta drygt 2 timmar. Det blir mycket lugn och ro och tid tillsammans :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, og 1000 takk for koselige hilsener!! :D

Håper dere hadde en romantisk påske, hørtes jo helt nydelig ut det opplegget deres da...mmm! :hjerter: Men så virker det også som dere kan kunsten å sette pris på hverandre til hverdags også- viktig det ja!

Håper du snart kan få en gledelig nyhet som du kan dele med din kjære mann!! :enig:

selv er jeg litt i villrede enda...tør ikke helt juble enda liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*venter på oppdatering fra deg*

Håper du og din kjære får en fortsatt god uke, og en himmelsk helg! :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det CD 28! :-? Med en strikt cykel på 27 dagar var jag nervös och hoppfull hela dagen - jag fick min förra mens rätt så sent på dagen så det kanske skulle bli 28 dagar i alla fall. Har i några dagar haft lite sullna och ömma bröst och det brukar jag inte ha. Inga mensmurringar...

I morse på CD 29 skulle vi testa, det hade vi bestämt. I natt så vaknade vi vid 4-tiden av att en full kille ringde på dörren - han hittade inte tillbaka till fest han varit på och ringde på alla dörrar. Han ringde på vår två gånger för säkerhetsskull. *suck* :frustrert:

Jag passade på att titta efter om tante var på gång, men fann inget.

Så. I morse. Trötta. Väckte min man och jag tog testet, gick in på muggen/do och tog det. Gick tillbaka till sängen för att vänta de där 5 minutrarna och prata med mannen.... spännande att vänta. Min man undrade hur det hela fungerade och jag visade bruksanvisningen och förklarade.

5 minuter gick... vi gick tillsammans in i badrummet. Och... inga två blå streck... :( ... men TVÅ RÖDA Det ena lite svagare än det andra men klart och tydligt. Jag tänkte på alla på KG som undrar över sina svaga streck och intalade mig att ett streck är ett streck.

Min man tittade på mig och sa, "Ett sånt svagt streck. Är det säkert då.Är vi gravida? Vi ska inte ta ett nytt test om några dagar för att vara riktigt säkra?" :ler:

Jo då, vi är gravida! :hoppe:

Termin på nyttårsaften...

Min man var rysligt glad, han sa att det var säkert därför han tyckt jag varit så extra sexig i några dagar nu... :ler:

Nu gäller det bara att hoppas att allt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!

Det var jo kjempegøy!!!!

Lykke til, og hold oss oppdatert på hvordan svangerskapet går da....

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på deg i dag. På hvor lenge du har slitt og hvor mye du har ønsket, og hvor kort tid jeg har prøvd, og hvor fort det har gått (3 måneder bare).

Fant ut at jeg måtte legge inn en melding til deg og ønske så hardt det går an at du også blir gravid nå. Og så kommer jeg inn her, og så er du det!!!!! :D

Gratulerer så masse, masse, masse!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Og takk! Tenkte litt egoistisk med meg selv at det måtte være moro å "gå gravid sammen" med deg... Nå får jeg det også! :blunke:

Og du - svake streker er like gode som sterke streker. Streken kommer ikke med mindre du produserer et hormon som du kun produserer når du er gravid. Men gå til lege og bekreft. Om du tar en ny test om noen dager, vil du sikkert få en sterkere strek også.

Jeg testet positivt på hjemmetest på tirsdag, og var hos legen og bekreftet det i går. Har termin 25. desember. Dette blir spennende!!

Gratulerer så myyyye igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til, som jeg lurte mye på. Jeg fikk mensmurringer tirsdag i forrige uke, på termin, og har det enda. Det var visst helt normalt sa legen - det er ikke mensmurringer, men livmoren min som strekker seg.

Ville bare si det, så du ikke blir redd om de kommer til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh tack så mycket för alla hälsningar. :P

Jag är glad och vill berätta för hela världen men vet att mycket kan gå fel. Tack 30+ för lugnande ord om mensmurrningar.

Vad det gäller det svaga strecket så var det nog min man som var mest orolig. Jag lugnade honom och sa att "På kvinneguiden säger de..." :ler: Han läste ockås på bladet som följde med testen och där stod det klart och tydligt att ett svagt streck är även det ett tecken på graviditet.

Jag tycker också det ska bli härligt att gå gravid med er andra här inne. Det är ännu ingen annan som vet nåt. Min mamma och min mans föräldrar så få veta snart. Min mans föräldrar kommer ju på sitt första Stockholmsbesök nu på lördag! Det är klart att de måste få veta då! Nu ser jag EXTRA mycket fram emot deras besök.

Massor med tankar just nu...

* Svärföräldrar på besök i nästa vecka

* Vi ska åka på Rockfestival i juni. På MC och bo i tält. Med en liten gravidmage. :)

* Funderar på en sydentur i början på juli

* Ska till Norge i augusti, på släktträff. Hur stor kommer magen att vara då?

* Julen då? Nu lär det väl inte bli Norge i jul och jag har termin på nyår.

* Renoveringen av lägenheten (tak och tapeter) måste vi komma i gång med

* När kan/ska jag berätta för mina väninnor?

* Och jobbet då? Berätta när? Hur planera?

* Jag röker inte, alkohol är inga problem och jag SKA vara duktig med lite kaffe och folsyratabletter.

* Ska kanske ringa till mödravårdscentralen och boka tid hos barnmorska/jordmor... eller det KAN ju faktiskt vänta en dag eller två.

* Måste upprätta ett excelark med vikt och mått. Jag gillar sånt, siffror och statistik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!

Har fulgt med deg, siden vi giftet oss relativt samtidig - men gjorde ting på forskjellig måte. Så det var moro å se den gode nyheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer kjempemasse jeg også!

Selv om jeg ikke har skrevet her inne før, så følger jeg jo med... :wink:

Håper du får et fint svangerskap; dette blir spennende! :D

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det vore lite lustigt om vi fick termin nära varandra med norsk/svensk man och bröllop vid samma tid. "

- skrev du i min dagbok...

-og sånn ble det!!

GRATULERER!!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...