Gå til innhold

Kan jeg spise denne som gravid? (Bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er eggeplomme i den.. og skal bare varmes til 40 grader.. er det trygt ?

D1BCE4B0-631E-4B56-A8E6-E2876C8CF77D.jpeg

Anonymkode: a3c74...f20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spise rått egg

Anonymkode: af0a9...349

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: de49e...c17

Skrevet

Det er vann i den, så kanskje best å styre unna om du er gravid 😆

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Egg kan jo spises rå som gravid, så hva er problemet?

Anonymkode: c7f64...1a3

AnonymBruker
Skrevet

Salmonella er ikke utbredt i norge så jeg ville sagt at det er greit 😊

Anonymkode: 3a422...2d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egg kan jo spises rå som gravid, så hva er problemet?

Faktisk ikke. Jeg måtte steke steke steke gjennom heeeele graviditeten. Ble dritt lei. 

Anonymkode: eed46...ebf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan spise sushi, salami og brie også. 

Anonymkode: 7aa82...570

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Faktisk ikke. Jeg måtte steke steke steke gjennom heeeele graviditeten. Ble dritt lei. 

Egg kan spises rått i Norge. Sjekk matportalen om du er i tvil.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke spist noe ferdigprodukt som ikke er varmet opp til 75 grader. Skjønner ikke reaksjonene til resten av gjengen over her, men man glemmer fort når man er ferdig å være gravid.

Anonymkode: 5b12e...e64

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på å spise rått egg fra pakken, og å spise et ferdigprodukt som ikke har vært tilstrekkelig oppvarmet. Antar at du ikke ville knekt et rått egg og latt det stå i kjøleskapet noen dager før du spiste det. Det er heller ikke anbefalt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Plattformen heter Kvinneguiden. Dersom en gravid kvinne ikke kan henvende seg hit for å bli guidet, hva er da hensikten. 
Det man kan spare seg for er mobbingen. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha nå føler jeg meg drit dum😅 

Står så mye forskjellig overalt. Rått egg som er norsk er ok.. ikke pasteurisert er ikke ok.. jeg vet ikke opphavet til disse eggene og står ingenting om pasteurisering.. mulig det er en helt vanlig ting å gjøre uten det står på.. er derfor jeg spør .. eneste jeg prøver er å beskytte barnet i magen fra råe matvarer som kan ha matbårne sykdommer😅 men skjønner det var jævlig teit å spørre.. sorry for sløsing av tiden deres😉

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ikke spist noe ferdigprodukt som ikke er varmet opp til 75 grader. Skjønner ikke reaksjonene til resten av gjengen over her, men man glemmer fort når man er ferdig å være gravid.

Jeg er gravid og ville spist den

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, sausen har vært mye varmere enn 40 grader før den havnet i pakken. Det er ikke rått egg lenger. 

Anonymkode: 8a205...c65

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, sausen har vært mye varmere enn 40 grader før den havnet i pakken. Det er ikke rått egg lenger. 

Den skal kun varmes til 40 grader så eggene ikke skal bli eggerøre oppi der..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det var helt unødvendig hvis du bor i Norge.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan spise sushi, salami og brie også. 

Anonymkode: 7aa82...570

Nei, ikke salami og brie

Dette! 

Og hvorfor ikke? Det står ikke noe om det noen steder. Og jeg er gravid nå og har lest nøye på matportalen og helsenorge. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er forskjell på å spise rått egg fra pakken, og å spise et ferdigprodukt som ikke har vært tilstrekkelig oppvarmet. Antar at du ikke ville knekt et rått egg og latt det stå i kjøleskapet noen dager før du spiste det. Det er heller ikke anbefalt.

Den ferdigsuasen har jo vært kokt...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Står så mye forskjellig overalt. Rått egg som er norsk er ok.. ikke pasteurisert er ikke ok.. jeg vet ikke opphavet til disse eggene og står ingenting om pasteurisering.. mulig det er en helt vanlig ting å gjøre uten det står på.. er derfor jeg spør .. eneste jeg prøver er å beskytte barnet i magen fra råe matvarer som kan ha matbårne sykdommer😅 men skjønner det var jævlig teit å spørre.. sorry for sløsing av tiden deres😉

Pasteutisering gjelder melk, ikke egg. Det er ikke vanlig å pasteurisere egg i vanlig mat. Rå, upasteurisert egg er helt i orden å spise som gravid i Norge. Du må slutte å lese så mange rare steder, les kun på matportalen og helsenorge. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Egg er ikke pasteurisert.... det er meieriprodukter som er det........

Anonymkode: 53834...fa8

Skrevet

Jøss så glad for at jeg var gravid for 25 år siden, før man trodde at alt var farlig.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I Norge kan du spise rått egg så jo. Forhold dere til offentliges retningslinjer. 

Anonymkode: 98872...81e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...