Gå til innhold

Historien som gjentar seg, eller en selvoppfyllende profesi..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det sies at man gjerne har et mønster når ert kommer til egne relasjoner.. Damer som har blitt mishandlet, kommer gjerne i forhold med nye som mishandler. Damer som har vært utsatt for utroskap, opplever gjerne det samme igjen.. Osv.. 

Men er dette sant? Eller ser man kun sine egne erfaringer og lar fortiden fargelegge fremtiden? 

Jeg spør for jeg selv nå er usikker på hva som er "virkelig". 

Jeg har vært sammen med en flott mann i nesten 3 år, og jeg ser en fremtid med han. Men av tidligere erfaring så opplevde jeg at min mann var utro mmot meg med en kollega. Det var en tøff periode for oss, vi levde å fixe det, men til slutt gikk det bare ikke. 

Uansett i den tiden vi prøvde fixe det så dro han på jobbreise. Han hadde ikke sagt noe om at hun å skulle dra, og når jeg så de begge var tagget på samme fb innlegg var det nok for min del. Ingenting skjedde på denne jobbreise, men følelsen av han holdt dette skjult for meg- at hun å skulle dra, og sjokket over å finne ut av det via some, var hardt for meg. 

Og nå har jeg funnet en annen veldig mye bedre mann!! MEN nå opplever jeg det samme igjen!! Han hadde tidlig i forholdet vårt en liten kort flørt med en av sine kolleger, og denne Flørten har vært en stor belastning for forholdet vårt. Og er det ennå!! Ingenting fysisk har skjedd mellom dem, og han har kuttet henne ut på alle arenaer og gitt meg alt for å trygge meg. 

Og jeg var blitt trygg! Vi snakket om å flytte sammen, gifte oss, at jeg skulle ta etternavnet hans, felles barneoppdragelse, osv osv.. 

MEN denne uken var han på jobbreise. Har fortalt meg om hvem andre som skal reise, og mens han er der ser jeg plutselig på en av kollegenene hans at denne tidligere Flørten av en kollega OGSÅ er der! Det vred seg i magen min. Jeg ble varm, begynte å skjelve, og ble både lei meg og sint! Både for at hun å var der, men mest av alt fordi han ikke har sagt til meg at hun også skulle dra..! 

NOK engang skjedde ingenting, men jeg føler så mye er ødelagt nå. Jeg føler dette som et enormt svik. Mangle på både kommunikasjon, respekt og tillit, og jeg vet ikke hvordan gå videre?? 

Overreagerer jeg?? På en måte føler jeg det, men samtidig blir dette en prinsippsak for meg! Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre! 

Jeg har snakket kort med han, fortalt han at jeg er skuffet og lei meg, og han er veldig lei seg. Sier han ikke tenke at dett e hadde noen betydning for meg og oss.. Men sam2så VET han jo at jeg er veldig sår når det kommer til akkurat henne.. 

Puh. Dette ble langt.. 

Noen tips? Helst et bedre tips enn DUMP HAN.. 

Anonymkode: aff8e...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som mener at historien gjentar seg, ja. Og dermed at du kommer ikke til å finne en bedre mann med mindre du endrer innstilling. Og et godt eksempel på denne innstillingen er alt det du skriver om din nye mann.

Vi som ikke opplever utroskap ville dumpet for lengst.

Mens du i stedet velger å beholde og tilgi og spille på følelser og samvittighet.

Slik jeg ser det, så ber du nesten om å oppleve det samme igjen. Du forholder deg altfor underlegent.

Hadde du smelt døren i tr*net på han allerede da han flørtet med noen andre, så hadde ingen menn våget å være utro mot deg. Ikke hadde de ønsket det heller, for en selvsikker dame er det alle bra menn ønsker seg, og som ingen som tar sjansen på å miste. 

Anonymkode: 491c9...14b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er en av de som mener at historien gjentar seg, ja. Og dermed at du kommer ikke til å finne en bedre mann med mindre du endrer innstilling. Og et godt eksempel på denne innstillingen er alt det du skriver om din nye mann.

Vi som ikke opplever utroskap ville dumpet for lengst.

Mens du i stedet velger å beholde og tilgi og spille på følelser og samvittighet.

Slik jeg ser det, så ber du nesten om å oppleve det samme igjen. Du forholder deg altfor underlegent.

Hadde du smelt døren i tr*net på han allerede da han flørtet med noen andre, så hadde ingen menn våget å være utro mot deg. Ikke hadde de ønsket det heller, for en selvsikker dame er det alle bra menn ønsker seg, og som ingen som tar sjansen på å miste. 

Men min nye mann har aldri vært utro.. Han flørtet med en kollega helt i starten av forholdet vårt, og det har jeh laget ramaskrik for. Og jeg har tilgitt han.. 

Så det er store forskjeller fra han og xmannen.. 

Men nå lurer jeg på om det er kun JEG som ser samme greia nettopp forde det er dette jeg har opplevd før.. Og at sannheten er at de faktisk er veldig forskjellige..? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men min nye mann har aldri vært utro.. Han flørtet med en kollega helt i starten av forholdet vårt, og det har jeh laget ramaskrik for. Og jeg har tilgitt han.. 

Men nå lurer jeg på om det er kun JEG som ser samme greia nettopp forde det er dette jeg har opplevd før.. Og at sannheten er at de faktisk er veldig forskjellige..? 

Ts

Du får bare fortsette. Dette er ditt liv. Jeg forsøkte å gi råd, men jeg burde sikkert ha ant at det også kom til å bli tatt opp slik det blir her. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts

Du kan ve ikke vite 100% om den nåværende mannen du er sammen med aldri har vært utro i ettertid mot deg...for det er ikke noe man som oftest sier høyt

Anonymkode: 05158...d0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kan ve ikke vite 100% om den nåværende mannen du er sammen med aldri har vært utro i ettertid mot deg...for det er ikke noe man som oftest sier høyt

Anonymkode: 05158...d0d

Det er sant det. Men jeg stoler faktisk på han når han sier han ikke har vært det, og at han elsker meg. 

Når xmann en var utro var det en magefølelse der, som nå ikke er, og jeg har god tro på at denne stemmer.. 

Men samtidig så er det den LILLE tvilen (som jeg tror er mest forårsaket av mine tidligere erfaringer) , som bare eksploderte når jeg så at også hun var der. Følelsen av løgn bare pga han ikke hadde fortalt meg dette. Samtidig kunne jeg jo ha sport han, og jeg vet han ville svart ærlig. 

Han er nå skikkelig sur på meg, (og seg selv).. Sur på meg for han mener jeg ikke stoler på han, og sur på seg selv fordi han ikke tenkte seg bedre om. 

Det at han er sur på meg r helt jævlig! Jeg har jo kun vist egne følelser, og lurer på om dette er en ekte reaksjon, eller en form for hersketeknikk..? 

Jeg grubler og grubler. Gråter og har fysisk vont inni meg. Ønsker bare at denne bagateller aldri hadde skjedd!! For det er jo en bagatell...Samtidig veldig viktig for meg og min trygghet!

Dilemmaer nå er : skal jeg avslutte forholdet og få det enda verre veldig fort? Eller skal jeg forsøke å gå videre, og da kanskje spre ut smerten over tid? Kanskje blir det bra igjen, men kanskje blir det bare nye problemer av samme sort?

Jeg vil være sterk. Sette grenser. Stå opp for meg selv og ha selvrespekt. Men tanken på å miste han og det fine vi hadde og planlegger i fremtiden er bare så vond!! Og det vil jeg rett og slett ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts

Det er faktisk ikke vanlig å ha en «flørt med en kollega» i starten av et forhold. Mange av oss hadde avsluttet forholdet der og da. Du kan banne på at en som flørter med andre i starten av er forhold, også kommer til å gjøre dette på senere tidspunkt.

Anonymkode: bc63f...453

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hele tiden har sagt til mannen din at "jeg vet du kommer til å være utro med en kollega", og han er det, eller du har sagt "jeg vet du kommer til å skjule for meg hvem du er sammen med på jobbreiser", og han gjør det, da er det en selvoppfyllende profeti, men det har du garantert ikke gjort.

Dette er ikke en selvoppfyllende profeti.

Men historien gjentar seg ved at de ikke forteller deg om hvem de skal være sammen med.
Om det er fordi de prøver å beskytte deg, eller om det er fordi de vil beskytte seg selv mot din reaksjon, er vanskelig for oss å si.

Jeg legger ikke ansvaret for deres utroskap og flørt over på deg, for der har du ikke noe ansvar, men jeg må likevel spørre deg om det er det noe i ditt reaksjonsmønster som gjør at de tar den letteste utveien i etterkant?

For eksempel:
Jeg har bedt mannen og barna mine om å si i fra i forkant hvis de vet de kommer til å gjøre noe de vet at jeg ikke liker.
(For eksempel at mannen min skal på jobbreise med en eks)
Da takker jeg for de forteller meg det selv om de vet at jeg ikke liker det, og bearbeider mine svarteste tanker og følelser på egen hånd.  Jeg vil gjøre det lett for dem å fortelle meg slike ting.

Hvordan håndterer du det når mannen din forteller deg at han kommer til å møte en flørt, en eks, eller noen andre du ikke liker at han er sammen med?  Er det lett for han å være åpen med deg om slike ting?

Anonymkode: 75d8f...d81

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis du hele tiden har sagt til mannen din at "jeg vet du kommer til å være utro med en kollega", og han er det, eller du har sagt "jeg vet du kommer til å skjule for meg hvem du er sammen med på jobbreiser", og han gjør det, da er det en selvoppfyllende profeti, men det har du garantert ikke gjort.

Dette er ikke en selvoppfyllende profeti.

Men historien gjentar seg ved at de ikke forteller deg om hvem de skal være sammen med.
Om det er fordi de prøver å beskytte deg, eller om det er fordi de vil beskytte seg selv mot din reaksjon, er vanskelig for oss å si.

Jeg legger ikke ansvaret for deres utroskap og flørt over på deg, for der har du ikke noe ansvar, men jeg må likevel spørre deg om det er det noe i ditt reaksjonsmønster som gjør at de tar den letteste utveien i etterkant?

For eksempel:
Jeg har bedt mannen og barna mine om å si i fra i forkant hvis de vet de kommer til å gjøre noe de vet at jeg ikke liker.
(For eksempel at mannen min skal på jobbreise med en eks)
Da takker jeg for de forteller meg det selv om de vet at jeg ikke liker det, og bearbeider mine svarteste tanker og følelser på egen hånd.  Jeg vil gjøre det lett for dem å fortelle meg slike ting.

Hvordan håndterer du det når mannen din forteller deg at han kommer til å møte en flørt, en eks, eller noen andre du ikke liker at han er sammen med?  Er det lett for han å være åpen med deg om slike ting?

Anonymkode: 75d8f...d81

Takk for et fint svar og reflekterte spørsmål.. 

Jeg var nok en drittdame i ekteskapet mitt. Det var mye krangling fra begge parter og lite/dårlig/ingen kommunikasjon mellom oss, og jeg tar absolutt min del av ansatte for det ikke gikk bra med oss.. Jeg kan også se og forstå hvorfor han valgte den "lettest" utveien (selv om han angret svært i etterkant, og vi prøvde fixe oss i 3 år etterpå).. 

Men han nye har jeg god kommunikasjon med. Vi snakker om alt, og jeg har vært så åpen med han om fortiden min, og at tillit har vært svært vanskelig.. Han vet også at jeg har slitt med tillit til han når det gjelder denne kollegaen, og jeg har sagt at jeg gruet meg til de skulle på jobbreise (for dette var bare spørsmål om tid).. Og ja, jeg har også sagt rett ut til han at jeg er redd han skal være utro. 

I tidligere diskusjoner ang henne så har det vært svært vanskelig! Det er faktisk de eneste gangene vi har kranglet. Så ja han kan enten ha "glemt" å fortelle meg at hun å skulle dra, men tror mer det enten er for å beskytte meg eller seg selv- fra min reaksjon.. Men det at han unnlot å informere meg om dette gjør det bare 1000 ganger verre for min del.. 

Jeg vet ikke om jeg noen gang kan stole på noen!! Jeg vil jo det! Jeg vil jo stole på HAN. Hele tiden. Og egentlig gjør jeg jo det. Har ikke den ekle magefølelsen. Så begynner å lure på om jeg selv ubevisst før søker å ødelegge - for det er akkurat dette jeg er vant til: at forholdene mine blir slutt.. Og at jeg rett og slett skaper dette dramaet og min egen usikkerhet..? 

Jeg er så utrolig sliten av alle disse tankene og følelsene mine. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, og vet ikke hva som er virkelig lenger.. 

Er dette bare en ba gatell? Lager jeg storm i vannglass? 

Eller har han OGSÅ sveket MEG, LURT MEG, og er det jeg som et så kjærlighetssyk og naiv- som lar meg "misbrukes" rett og slett fordi det er det jeg er vant til...? 

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en som deg  TS. Og grunnen er at du rett og slett lager drama der ingen drama finnes. Gå og få hjelp mot sjalusien din. 

Mannen din sa ingenting om at en KOLLEGA skulle være med på en jobbreise fordi dette er den selvfølgeligste ting av verden. Han blir verken mer eller mindre utro av å fortelle deg om det eller la det være. Men han vet jo at du kunne kommet til å forby han å reise, lage drama, grine og lage styr fordi du er syk av sjalusi. Han har ingen kontroll over hvem bedriften sender på jobbreise og derfor har faktisk ikke du noe med det heller.

Og hva legger du egentlig i en flørt? Hvis du mener at de hadde et seksuelt forhold er det ikke en flørt. Da snakker vi utroskap. 

Du bør nok sette deg inn i selvoppfyllende profeti: du beskylder mennene dine i ditt liv for å hele tiden søke seg mot utroskap. For mange blir det da slik at det omtrent ikke spiller noen rolle om de er utro eller ikke for de får samme kjeften hjemme. 

De som er utro selv om de får nok sex og oppmerksomhet hjemme er utro fordi de liker erobringen, spenningen og variasjonen med stadig nye partnere. Ingen av de tingene får man dekket i et monogamt forhold. Hvis du skal finne en mann som du er sikker på aldri kommer til å være utro er det dette dere må snakke om.

Du kan ikke sitte er og si at du stoler på mannen når du flyr i flint over at en kollega han har flørtet med er med på jobbreise. Da er det nettopp det du ikke gjør - du er sikker på at det eneste mannen mangler for å være utro er en anledning. Hvis det VIRKELIG er saken med denne mannen skjønner jeg ikke hvorfor du er sammen med han.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (23 minutter siden):

Jeg hadde ikke orket å være sammen med en som deg  TS. Og grunnen er at du rett og slett lager drama der ingen drama finnes. Gå og få hjelp mot sjalusien din. 

Mannen din sa ingenting om at en KOLLEGA skulle være med på en jobbreise fordi dette er den selvfølgeligste ting av verden. Han blir verken mer eller mindre utro av å fortelle deg om det eller la det være. Men han vet jo at du kunne kommet til å forby han å reise, lage drama, grine og lage styr fordi du er syk av sjalusi. Han har ingen kontroll over hvem bedriften sender på jobbreise og derfor har faktisk ikke du noe med det heller.

Og hva legger du egentlig i en flørt? Hvis du mener at de hadde et seksuelt forhold er det ikke en flørt. Da snakker vi utroskap. 

Du bør nok sette deg inn i selvoppfyllende profeti: du beskylder mennene dine i ditt liv for å hele tiden søke seg mot utroskap. For mange blir det da slik at det omtrent ikke spiller noen rolle om de er utro eller ikke for de får samme kjeften hjemme. 

De som er utro selv om de får nok sex og oppmerksomhet hjemme er utro fordi de liker erobringen, spenningen og variasjonen med stadig nye partnere. Ingen av de tingene får man dekket i et monogamt forhold. Hvis du skal finne en mann som du er sikker på aldri kommer til å være utro er det dette dere må snakke om.

Du kan ikke sitte er og si at du stoler på mannen når du flyr i flint over at en kollega han har flørtet med er med på jobbreise. Da er det nettopp det du ikke gjør - du er sikker på at det eneste mannen mangler for å være utro er en anledning. Hvis det VIRKELIG er saken med denne mannen skjønner jeg ikke hvorfor du er sammen med han.

"Takk" for den smellen! Når jeg allerede har det skikkelig vondt.. 

Flere faktaer kommer: 

Jo han hadde kontroll over, og faktisk ansvsr for hvem som skulle på jobbreisen. Og han hadde mulighet til å fortelle meg dette i lang tid i forkant, men valgte å la være av uvisse årsaker. 

Nei, jeg beskylder ikke alle mennene i livet mitt for å være utro! Jeg var sammen med xmannen i 17 år, og verken mistenkte eller fryktet utroskap fra han før han faktisk var det! 

Etter ekteskapet hadde jeg et kort forhold mot enda en som var utro mot meg. 

Og nå er jeg sammen med denne mannen som har hatt en flørt med denne kollegaen. Jeg hadde en dårlig følelse ang deres relasjon helt i starten, men trodde det var pga tidligere "traumer" og forsøkte la det være.. 2 år ut i forholdet vårt innrømmer han at det VAR en flørt mellom dem, men at det kun var noen mld og blikk- som overhodet ikke skulle vært iom han var sammen med meg.. 

Så ja jeg er virkelig skadet av tidligere relasjoner. Og jeg har det tøft nå. 

Sliter som sagt m å se hva som er virkelig, og hva som kun er fargelagt av fortiden min... 

Men som sagt, "takk" for den smellen.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er faktisk ikke vanlig å ha en «flørt med en kollega» i starten av et forhold. Mange av oss hadde avsluttet forholdet der og da. Du kan banne på at en som flørter med andre i starten av er forhold, også kommer til å gjøre dette på senere tidspunkt.

Anonymkode: bc63f...453

Jepp, det var dette jeg mente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sliter som sagt m å se hva som er virkelig, og hva som kun er fargelagt av fortiden min... 

Typisk at man kjenner igjen de som snakker på den måten som ens egen indre stemme snakker.

Blondie gir DEG pes, på samme måte som du også gir DEG pes. Så da kjenner du igjen hennes måte å snakke på og føler at hun gir de beste rådene.

Mens vi som sier at HAN er problemet, vi høres ut som vi ikke har peiling. Fordi du er ikke innstilt på å tenke at noen andre enn DU, er problemet.

Og dette er akkurat hva som menes med at man velger det samme gang på gang, og at man må ut av sporet hvis man skal oppleve noe annet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når noen velger å ha en flørt med en kollega i starten av et forhold ville jeg aldri stolt på at han kom til å være lojal etterhvert når hverdagen kommer. Det normale i starten er at man ikke ser andre enn den man er forelsket i. Etterhvert er det normalt å legge mer merke til andre, men ikke det første året. Rødt flagg.

Anonymkode: 2910e...103

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

"Takk" for den smellen! Når jeg allerede har det skikkelig vondt.. 

Flere faktaer kommer: 

Jo han hadde kontroll over, og faktisk ansvsr for hvem som skulle på jobbreisen. Og han hadde mulighet til å fortelle meg dette i lang tid i forkant, men valgte å la være av uvisse årsaker. 

Nei, jeg beskylder ikke alle mennene i livet mitt for å være utro! Jeg var sammen med xmannen i 17 år, og verken mistenkte eller fryktet utroskap fra han før han faktisk var det! 

Etter ekteskapet hadde jeg et kort forhold mot enda en som var utro mot meg. 

Og nå er jeg sammen med denne mannen som har hatt en flørt med denne kollegaen. Jeg hadde en dårlig følelse ang deres relasjon helt i starten, men trodde det var pga tidligere "traumer" og forsøkte la det være.. 2 år ut i forholdet vårt innrømmer han at det VAR en flørt mellom dem, men at det kun var noen mld og blikk- som overhodet ikke skulle vært iom han var sammen med meg.. 

Så ja jeg er virkelig skadet av tidligere relasjoner. Og jeg har det tøft nå. 

Jeg anser ikke en flørt som et problem jeg da. 

Ditt første innlegg er dessverre fullt av mistanker der det ikke finnes grunnlag for mistanker. Hvis det ikke er saken så må du formulere deg bedre.

Hvis jeg jobber sammen med Ole og faktisk har ansvaret for Oles jobbmessige utvikling eller arbeidsoppgaver så har ikke jeg noe annet valg enn å ha Ole med på jobbreise uansett hvor mye en eventuell partner ikke hadde likt det. Jeg kan ikke hver gang si "hvem skal vi sende på kurs/kundeoppfølging/teambuilding - unntatt Ole for han får ikke dra fordi partneren min ikke liker det".

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (5 minutter siden):

Jeg anser ikke en flørt som et problem jeg da. 

Ditt første innlegg er dessverre fullt av mistanker der det ikke finnes grunnlag for mistanker. Hvis det ikke er saken så må du formulere deg bedre.

Hvis jeg jobber sammen med Ole og faktisk har ansvaret for Oles jobbmessige utvikling eller arbeidsoppgaver så har ikke jeg noe annet valg enn å ha Ole med på jobbreise uansett hvor mye en eventuell partner ikke hadde likt det. Jeg kan ikke hver gang si "hvem skal vi sende på kurs/kundeoppfølging/teambuilding - unntatt Ole for han får ikke dra fordi partneren min ikke liker det".

Om du har en partner, så kan du ikke drive og flørte med kollega Ole.

Om du har ansvaret for Olrs jobbmessige utvikling og arbeidsoppgaver, så kan du i alle fall ikke drive og flørte med din underordnede kollega Ole.

Det er rett og slett ikke OK å flørte med noen på jobb, og vil du at forholdet ditt skal fungere, og du har flørtet med noen på jobb, så må du bytte jobb.

Ingen er forpliktet til å takle bølle-oppførsel fra sin kjæreste, uansett hvor mye noen av dere liker å være bøller.

TS er IKKE forpliktet til å gå i detalj overfor deg. Det er DU som står for mistankene og antakelsene i denne tråden - og du gir attpåtil TS skylden for dine antakelser og mistanker ved å skylde på hennes formuleringer!

Skam deg!

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts

Jeg tror det er din dårlige erfaring med exen som ødelegger. Hvis mannen din heller ville ha kollegaen sin så hadde de vært sammen i dag, ikke dere. Det at han er på jobbreise med en kollega er ikke til å unngå og er ikke noe han kan gjøre noe med. Jeg vet det er vanskelig, men her må du bare jobbe med det selv og finne en måte å takle dette på. Det ironiske er at det er mer sannsynlig at din sjalusi vil ødelegge forholdet enn at han faktisk er utro med kollegaen. Kanskje du bør snakke med noen profesjonelle og finne en strategi for å håndtere følelsene dine rundt dette?

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du har en partner, så kan du ikke drive og flørte med kollega Ole.

Om du har ansvaret for Olrs jobbmessige utvikling og arbeidsoppgaver, så kan du i alle fall ikke drive og flørte med din underordnede kollega Ole.

Det er rett og slett ikke OK å flørte med noen på jobb, og vil du at forholdet ditt skal fungere, og du har flørtet med noen på jobb, så må du bytte jobb.

Ingen er forpliktet til å takle bølle-oppførsel fra sin kjæreste, uansett hvor mye noen av dere liker å være bøller.

TS er IKKE forpliktet til å gå i detalj overfor deg. Det er DU som står for mistankene og antakelsene i denne tråden - og du gir attpåtil TS skylden for dine antakelser og mistanker ved å skylde på hennes formuleringer!

Skam deg!

Jøje meg.

Jeg flørter ikke med kollegaer. Jeg synes imidlertid at det blir veldig mye drama av en flørt.

Hva som er bølle-oppførsel kan diskuteres - jeg hadde ikke funnet meg i å bli mistenkeliggjort hele tiden heller.

Og ja, jeg er helt enig i at å flørte med en kollega som en har faglig eller personalansvar for er uprofesjonelt. Men TS har nå valgt å fortsette å være sammen med denne uprofesjonelle mannen da. Det er hans ansvar å oppføre seg, men det er hennes jobb å ta ansvar for sine egne valg her i livet. Hun har valgt denne mannen - flørt eller ikke flørt. Da må hun nå ta et nytt valg ut fra at han har valgt å fortsette å arbeide en plass som medfører at han drar på tur med en kollega han har flørtet med. 

Kanskje han mener at flørten var kjempeuskyldig og er fullstendig ferdig med den slik at bare tanken på at dette skulle være et problem er vilt fremmed? Så oppdager han nå at det var det ikke. Hadde jeg vært han hadde jeg gått fordi jeg ikke orker denne typen kontrollerende oppførsel.

Med andre ord mener jeg at forholdet - som burde være basert på tillit - ikke har livets rett fordi det ikke finnes tillit eller grunnlag for det.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Jøje meg.

Jeg flørter ikke med kollegaer. Jeg synes imidlertid at det blir veldig mye drama av en flørt.

Hva som er bølle-oppførsel kan diskuteres - jeg hadde ikke funnet meg i å bli mistenkeliggjort hele tiden heller.

Og ja, jeg er helt enig i at å flørte med en kollega som en har faglig eller personalansvar for er uprofesjonelt. Men TS har nå valgt å fortsette å være sammen med denne uprofesjonelle mannen da. Det er hans ansvar å oppføre seg, men det er hennes jobb å ta ansvar for sine egne valg her i livet. Hun har valgt denne mannen - flørt eller ikke flørt. Da må hun nå ta et nytt valg ut fra at han har valgt å fortsette å arbeide en plass som medfører at han drar på tur med en kollega han har flørtet med. 

Kanskje han mener at flørten var kjempeuskyldig og er fullstendig ferdig med den slik at bare tanken på at dette skulle være et problem er vilt fremmed? Så oppdager han nå at det var det ikke. Hadde jeg vært han hadde jeg gått fordi jeg ikke orker denne typen kontrollerende oppførsel.

Med andre ord mener jeg at forholdet - som burde være basert på tillit - ikke har livets rett fordi det ikke finnes tillit eller grunnlag for det.

Er jeg så "kontrollerende" kun fordi jeg ønsker Han hadde informert meg om at åsså hun skulle dra? 

Jeg hadde aldri kunne nektet han å dra, men da hadde jeg iallefall vist om det, og kunne forberedt meg på negative tanker og tatt ansvar for disse for meg selv... :(

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (3 minutter siden):

Jøje meg.

Ja, men nå er det altså TS som slriver denne tråden her, og ikke mannen.

Da er det henne vi må gi råd.

Og hun skriver attpåtil om å bryte egne mønstre, som da består av å ta for mye skyld og ansvar på seg, som er årsak til at hun senere blir kontrollerende.

Da hjelper det ikke om du bekrefter at det er henne som er problemet.

Men, TS, ved å lytte til Blondie lytter du egentlig til din egen stemme.

Den som gir deg ansvaret for alt som er galt og vondt i verden.

Vil du bryte mønsteret så må du si bye bye til den stemmen, og i stedet lytte til den stemmen som sier at han er en idiot som flørter med andre og at det er MER ENN NOK til å gjøre det slutt.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...