Gjest vimse Skrevet 30. oktober 2005 #1 Skrevet 30. oktober 2005 Uff.. Nå har vi det slik igjen... Mannen min er av de som har særdeles dårlig hørsel, og må ha tv høyt, jeg er av de som har svært god hørsel, og har tv på minimalt med lyd. Ergo sier det seg at en av oss blir slitne i hodet hvis vi skal se på tv sammen, og oftest trekker jeg meg hit til pc`n for å slippe å sitte rett oppi lyden... Derfor har jeg tenkt om det finnes trådløse høretelefoner til tv, som han kan ha på sitt lydnivå, mens jeg kan ha tv på mitt lydnivå, samtidig? Det er ikke aktuelt at jeg bruker høretelefoner, jeg ønsker ikke å ødelegge min hørsel, hans er ødelagt allikevel, og kan ikke rehabiliteres på noe vis, derfor ser jeg ikke det som noe problem at han kan bruke det. Det er heller ikke noe alternativ å ha to tv`er, så vi må sitte hver for oss...
Dru Skrevet 30. oktober 2005 #2 Skrevet 30. oktober 2005 De fleste tv-er har utgang for øretelefoner. Koblingen er den samme om man har trådløse eller med ledning. Trådløst headset koster noen få hundrelapper, og kan fås på de fleste elektrosjapper som expert, elkjøp og sånt.
Gjest Violetta Skrevet 30. oktober 2005 #3 Skrevet 30. oktober 2005 De fleste tv-er har utgang for øretelefoner. Koblingen er den samme om man har trådløse eller med ledning. Trådløst headset koster noen få hundrelapper, og kan fås på de fleste elektrosjapper som expert, elkjøp og sånt. ← Men da må vel en av dem sitte uten lyd da, for det er jo enten eller...?
Dru Skrevet 30. oktober 2005 #4 Skrevet 30. oktober 2005 Ja. Alternativet er å ha to trådløse som kan bruke samme basestasjon, og at det er volumknapp på begge headsettene. Det tror jeg heller ikke skal være noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #5 Skrevet 30. oktober 2005 De aller, aller fleste TV'er har SCART-inn/utgang på baksiden. Her kan man hente ut et linjesignal som ikke påvirkes av volumkontrollen på TV'en. Dette signalet kan så kobles til stereoanlegget, og der kobler man så til de trådløse hodetelefonene.
Gjest vimse Skrevet 31. oktober 2005 #6 Skrevet 31. oktober 2005 De aller, aller fleste TV'er har SCART-inn/utgang på baksiden. Her kan man hente ut et linjesignal som ikke påvirkes av volumkontrollen på TV'en. Dette signalet kan så kobles til stereoanlegget, og der kobler man så til de trådløse hodetelefonene. ← Aha!! DET hadde jeg ikke tenkt på! Jeg spiller jo musikk fra tv via anlegget! Smarting!! TAKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå