Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen som faktisk liker å jibbe som sykepleier? Vasket dere avføring daglig? Driver dere stort sett med pleie og stell hele dagen?

Anonymkode: f2246...c98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett. Er for det meste tørking av rumper 

Anonymkode: 452c9...b3c

AnonymBruker
Skrevet

Om du snakker om sykepleier på sykehjem så må du naturligvis bistå med det ja. På sykehus kommer det helt an på hva pasienten er innlagt for og hvor du jobber. På sengepost må du som hovedregel regne med både vask av avføring og generelt stell. Alle trenger naturligvis ikke hjelp til det men man er borti det nærmest daglig.

Anonymkode: 05936...902

Skrevet

Sykepleier er på ingen måter en drittjobb. Dem fortjener derimot å få mye bedre betalt for all arbeidet de gjør.
Det er en utrolig viktig jobb og dem har all grunn til å være stolte over yrke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier på sykehjem og begynner å føle meg utbrent etter to år. Jeg har totalt 7 års erfaring, så har jobbet på sykehus også, men orket ikke 3-delt tirnus og nattarbeid, så derfor søkte jeg meg til sykehjem. Har barn nå, så det er ikke bare lett å ta videreutdanning akkurat nå.

Men nei, det er ikke en drittjobb for meg, selv om jeg daglig vasker folk nedentil og vasker de i rumpa. Vi har mange andre arbeidsoppgaver enn det. Men om det er en tung og slitsom jobb? Ja, absolutt. Vi er også sterkt underbemannet nesten hver dag. 

Anonymkode: 9491a...03f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke en drittjobb. Det er et flott yrke som dessverre har en sterk fagforening som gjør en god jobb med å svartmale yrket. 

Anonymkode: 81347...2f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om alle synes det er ett fantastisk yrke bortsett fra sykepleierne selv. 

Anonymkode: 53ac9...005

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En av mine nære venninner er sykepleier.

Hun er det mest pliktoppfyllende og omsorgsfulle menneske man kan tenke seg og hun elsker yrket sitt.

Hun er derimot utbrent og sykemeld nå.

Står med så mye ansvar og er ofte den eneste sykepleieren på avdelingen i løpet av natten (med en assistent).

Anonymkode: 808e9...221

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleiere setter vel medisin via veneflon, de måler vel blodtrykk og tar ekg. De er fantastiske synes jeg.

Anonymkode: 68052...7cb

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er merkelig at hver gang noen skal snakke om sykepleieyrket så er det spørsmål om avføring i innledningen. Er du  i barnehagealder som er så opptatt av avføring? Eller er du bare så infantil som voksen at du aldri kom videre i utviklingen? Er det et forsøk på å rakke ned på en yrkesgruppe som det stadig rakkes ned på på kg, eller er det fordi du oppriktig tror at hele hverdagen til pleiepersonell dreier seg om avføring? Hvor ofte har du avføring ts, hele dagen? Sånn siden du er så opptatt av det. 

Anonymkode: d4e91...ca6

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, der er KGs faste sykepleierhater i gang igjen😅 Jeg er sykepleier i akuttmottak, og er svært sjelden nødt til å vaske pasienter (kanskje en gang i måneden). 
Jeg stortrives i yrket, det er spennende, variert og uforutsigbart. Byttet fra en kjedelig, rutinepreget kontorjobb og har ikke angret et sekund. 

Anonymkode: 3bf82...c05

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Syns det er merkelig at hver gang noen skal snakke om sykepleieyrket så er det spørsmål om avføring i innledningen. Er du  i barnehagealder som er så opptatt av avføring? Eller er du bare så infantil som voksen at du aldri kom videre i utviklingen? Er det et forsøk på å rakke ned på en yrkesgruppe som det stadig rakkes ned på på kg, eller er det fordi du oppriktig tror at hele hverdagen til pleiepersonell dreier seg om avføring? Hvor ofte har du avføring ts, hele dagen? Sånn siden du er så opptatt av det. 

Anonymkode: d4e91...ca6

Det skal faktisk være sunt å drite tre ganger om dagen, bare for å ha det sagt. 

Anonymkode: 98767...377

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er anestesisp og har ikke stelt en pasient på 12 år. Liker yrket kjempegodt. Selvstendig, variert og jobber i ett utrolig godt arbeidsmiljø. 

Anonymkode: eb0b7...c99

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri ville jobbet som sykepleier på sykehjem. Det er møkka jobb..

AnonymBruker
Skrevet

Syns tråden din er unødvendig og har lite forståelse

vaske rumper? Er det alt du tror jobben er?

vet du hva? Du burde være glad for å vaske rumpene til de som vokste opp under krigen og har jobba for at VI har et velferdssamfunn, vis respekt! Makan!

Anonymkode: 8028c...904

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finnes det noen som faktisk liker å jibbe som sykepleier? Vasket dere avføring daglig? Driver dere stort sett med pleie og stell hele dagen?

Anonymkode: f2246...c98

Kan tenke meg hvilket "yrke" du selv har. Høres helt blåst ut. 

Anonymkode: 505d3...536

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns tråden din er unødvendig og har lite forståelse

vaske rumper? Er det alt du tror jobben er?

vet du hva? Du burde være glad for å vaske rumpene til de som vokste opp under krigen og har jobba for at VI har et velferdssamfunn, vis respekt! Makan!

Anonymkode: 8028c...904

Det er bra at noen er så kule på det, men for mange så er det utenkelig å gjøre dette for fremmede mennesker. Det må også være ok. 

• Liker 1
Gjest Anonymdame@
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har rett. Er for det meste tørking av rumper 

Anonymkode: 452c9...b3c

Tørking av rumper? Med hårføner eller med dasspapir, mener du? :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er bra at noen er så kule på det, men for mange så er det utenkelig å gjøre dette for fremmede mennesker. Det må også være ok. 

Det er helt ok, da kan man jobbe med noe annet. Men det er ikke ok å rakke ned på folk som har dette som en del av sin jobb. Jeg har skiftet masse bleier selv (jobbet som ufaglært i hjemmesykepleien i studietiden), og det er virkelig helt uproblematisk. En vakker dag er det du som ligger der i bleier, og da ønsker du virkelig at en hyggelig, empatisk  og kompetent person skal ta vare på deg. 

Anonymkode: 885a1...34e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt ok, da kan man jobbe med noe annet. Men det er ikke ok å rakke ned på folk som har dette som en del av sin jobb. Jeg har skiftet masse bleier selv (jobbet som ufaglært i hjemmesykepleien i studietiden), og det er virkelig helt uproblematisk. En vakker dag er det du som ligger der i bleier, og da ønsker du virkelig at en hyggelig, empatisk  og kompetent person skal ta vare på deg. 

Anonymkode: 885a1...34e

Jeg har ikke rakka ned på det , og jeg synes det er stort av det å gjøre det. Det er ikke for alle nei, men sånn er det med de fleste yrker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...