Gå til innhold

Unormalt eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste opplevde noe veldig annerledes med underlivet mitt. Kommer grafiske beskrivelser(?):

Jeg vet ikke hva det heter, men dere vet den veggen som er på innsiden av vaginaen, den som er litt sann ujevn? På oversiden mot klitoris? Vertfall så husker jeg før at jeg måtte ganske langt inn i vaginaen for å kjenne den, men nå i det siste kan jeg kjenne den på utsiden av vaginaen… Den er liksom kommet ut av vaginaholet. Er dette unormalt for unge jenter?

Jeg er veldig aktiv seksuelt, kan det være derfor? Eller er det noen posisjoner som har forårsaket dette? Ønsker gjerne tips ifra dere som har opplevd det eller vet om noen som har opplevd det, om hvordan jeg kan få veggen til å gå tilbake til der den var. Eller få den vertfall få den til å gå inn igjen.

Anonymkode: e00f2...8a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at det buler i åpningen om du bruker et håndspeil til å se med?

Anonymkode: 2a118...c14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt en tur til fastlegen om jeg var deg :) Om skjedeveggen kommer ut av skjeden så er det prolaps/fremfall. Det er ikke så vanlig blant unge jenter nei, men det hender vel.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det sånn at det buler i åpningen om du bruker et håndspeil til å se med?

Ja, på en måte.

AnonymBruker
Skrevet

Det er usannsynlig at seksuell aktivitet har forårsaket det, tenker jeg. Risikofaktorer er vanligvis overvekt, graviditet/fødsel, forstoppelse/mye pressing på do, hard trening med høyt buktrykk uten kontroll over det, osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde tatt en tur til fastlegen om jeg var deg :) Om skjedeveggen kommer ut av skjeden så er det prolaps/fremfall. Det er ikke så vanlig blant unge jenter nei, men det hender vel.

Ok, takk for rådet!<3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, takk for rådet!<3

Gjør det :) Har du plager av det? En del har effekt av knipetrening, andre trenger operasjon. Og ganske mange lever greit med det som det er.

AnonymBruker
Skrevet

Har du gjort noe seksuelt utenom det vanlige? Har du mange tunge løft? 

Anonymkode: 0fa35...4e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gjør det :) Har du plager av det? En del har effekt av knipetrening, andre trenger operasjon. Og ganske mange lever greit med det som det er.

Ikke noen fysiske plager, men mye mentalt. Jeg føler meg ekkel viss du skjønner, og er ikke så seksuelt aktiv lenger, for jeg vil helst ikke at kjæresten skal se det, så lyset må alltid være av osv. Litt mer slitsom med alle tankene rundt det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du gjort noe seksuelt utenom det vanlige? Har du mange tunge løft? 

Anonymkode: 0fa35...4e8

Nei ikke noe særlig, kanskje litt «uvanlige» posisjoner, men ikke noe som skal få innsiden ut av meg haha

AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt klart ut som fremfall/prolaps.

Større sjanse for at det kommer av press (svangerskap, styrketrening, treg mage) enn at det kommer av sex. 

Tror det er relativt enkelt å korrigere med et kirurgisk inngrep.

Hadde virkelig heller gått til en gynekolog enn en fastlege. 

Anonymkode: b5a06...988

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det høres helt klart ut som fremfall/prolaps.

Større sjanse for at det kommer av press (svangerskap, styrketrening, treg mage) enn at det kommer av sex. 

Tror det er relativt enkelt å korrigere med et kirurgisk inngrep.

Hadde virkelig heller gått til en gynekolog enn en fastlege. 

Anonymkode: b5a06...988

Selvsagt, men må innom fastlege om man ønsker henvisning. Når det er sagt så tar det fort 4-6mnd å vente på time så kanskje like greit å gå privat.

Skrevet

Tipser deg om hypopressiv trening Norge, den type trening kan fikse prolaps. Og også distase (om magemusklene har delt seg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...