Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Olga?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som mange andre her synes jeg gamle, klassiske navn er veldig fine. Men..Olga er dessverre det jeg synes er styggest av alle de "eldre" navnene, riktignok på delt sisteplass med Gunda😅 De slår til og med Britt.

Anonymkode: 93db5...d3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Olga er faktisk det styggeste navnet jeg vet om. 

Anonymkode: 8f484...93e

Skrevet

Ojsann.... da våger ikke jeg si hva jeg synes. 

Skrevet
On 3/21/2022 at 8:14 AM, AnonymBruker said:

Både Olga og Klara har kommet igjen. Jeg er 40 år og forbinder det veldig med gammel dame-navn.. 

Anonymkode: 8f111...790

Klara er nydelig da!  Vet om to små jenter som heter Oline, ei som heter Åsta, så hvorfor ikke Olga? 

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet (endret)

Heihei,

jeg kom over denne tråden da jeg skulle se hvor mange i Norge som hadde navnet mitt ❤️ jeg heter Olga, og jeg er 24år, og norsk hvertfall 5 generasjoner tilbake. For meg har det vært helt fantastisk å ha et navn som få andre har, og jeg har jo helt andre assosiasjoner til navnet.

Det har mine venner i barndommen også hatt, fordi de ble introdusert til navnet for første gang da de møtte meg. Jeg hadde nettopp en nær venninne som akkurat fikk en datter, og kalte henne Olga. 

I mine kretser er det bare meg som heter Olga, i tillegg til at alle jeg møter husker hva jeg heter(nesten hvertfall) og det har faktisk gagnet meg karrieremessig. Maria, Julie, Nora, Alma, er navn man lett glemmer, i alle sammenhenger 😇
Det er selvfølgelig litt hardt å høre at så mange «hater» navnet mitt! Som jeg jo digger.

Men Nordmenn er jo ganske triste akkurat på ting som dette. Og trangsynte! Vi som er så progressive i vårt fine vestlige land. 

Man er så redd for å skille seg ut, og hvertfall redd for at barna skal! Så dere kan få kalle ungen deres hva dere vil, Julie eller Nora for eksempel, så kan dere jo lære dem å si stygge ting om de barna som faktisk har egne navn, eller skiller seg ut på andre måter.
Det blir kjempebra! 

Endret av Anonym7635
  • Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...