Frauken Skrevet 19. mars 2022 #1 Del Skrevet 19. mars 2022 Har en Nissan leaf som er utenfor garantitiden. Nå har den begynt å «skrangle» litt når jeg kjører over humper osv, så vi få den sjekket. men jeg har aldri hatt bil på verksted før, annet enn service på nybil. Hvilket verksted skal jeg velge? Har hørt merkeverksted er dyrere enn andre verksteder. Stemmer dette? Vil selvfølgelig ikke betale mer enn nødvendig. Er virkelig helt noob når det gjelder dette. Noen som har gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 20. mars 2022 #2 Del Skrevet 20. mars 2022 Du kan fint bruke et annet verksted enn merkeverksted for problemet du har med bilen din nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #3 Del Skrevet 20. mars 2022 Som C-girl over her skriver. Priser kan variere. Av og til er merkeverksted billigere, men som oftest ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #4 Del Skrevet 20. mars 2022 Bruker selv merkeverksted, men vil i grunn fraråde det. Som bilkjøper så bryr jeg meg egentlig ikke om hvorvidt bilen er fikset på merkeverksted eller ikke (men noen gjør sikkert det siden jeg mener å ha lest noe ala: «Alle servicer fulgt på merkeverksted» i bruktbilannonser. 🤷♀️) Vi måtte fikse bilen nylig og merkeverkstedet tok nesten nøyaktig dobbel pris av hva vi hadde fått oppgitt fra et annet verksted (likevel endte vi opp på merkeverkstedet, men det var av praktiske hensyn) Anonymkode: 774e3...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #5 Del Skrevet 20. mars 2022 Verksteder står fritt til å sette egne priser, så i samlebetegnelsen «merkeverksted» kan du finne noen som har veldig lav timepris, og noen som har veldig høy timepris, og det samme gjelder selvfølgelig for frittstående. Tenk og på at erfaring med å skru på merke/modell spiller inn. Et verksted som feks tar 1500kr/ timen men bruker 2 timer på å bytte en bærekule er mye dyrere enn et erfarent (merke)verksted som tar 1800kr/timen men bare bruker 1 time… Anonymkode: 72f8e...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #6 Del Skrevet 20. mars 2022 Ps: husk at merkeverksted gjerne har fastpriser på en del jobber, noe frittstående ikke har… Anonymkode: 72f8e...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. mars 2022 #7 Del Skrevet 20. mars 2022 Så lenge den "skrangler" litt i hompler kan du fint bruke et ordinært verksted. Jeg kjører en eldre bil og eneste gangene jeg bruker merkeverksted er dersom mitt "billige" verksted anbefaler det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 20. mars 2022 #8 Del Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Verksteder står fritt til å sette egne priser, så i samlebetegnelsen «merkeverksted» kan du finne noen som har veldig lav timepris, og noen som har veldig høy timepris, og det samme gjelder selvfølgelig for frittstående. Tenk og på at erfaring med å skru på merke/modell spiller inn. Et verksted som feks tar 1500kr/ timen men bruker 2 timer på å bytte en bærekule er mye dyrere enn et erfarent (merke)verksted som tar 1800kr/timen men bare bruker 1 time… Anonymkode: 72f8e...9a8 Nå varierer sjeldent tidsbruken på bytte av deler i for- og bakstilling så voldsomt, det er ren rutine for et bilverksted. Man får som oftest fastpris på disse jobbene om man spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #9 Del Skrevet 20. mars 2022 Vi hadde vår elbil på et ordinært verksted, men de klarte ikke å fikse den. De var helt ærlige å sa at de har lite erfaring med elbiler, da de stort sett settes på merkeverksteder. Men når garantien er over så betyr det ingenting hvilket verksted du bruker. Hør med dem om pris, så tar du den du er mest komfortabel med. Anonymkode: a1d6c...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #10 Del Skrevet 21. mars 2022 Hvor gammel er Leafen? Støtdemperne på den biltypen begynner typisk å "offe" seg litt når bilen blir 5-6 år. Det betyr ingenting, du kan eventuelt spraye de ned med silikonspray. Ellers ville jeg ha ringt rundt til frie verksteder, forklart problemet, og fått en pris på en undersøkelse. Av og til er det nok å ta en svipptur med en mekaniker og de vet. Merkeverksteder jeg kjenner til har timepris fra 1200 til 2000 kr. Frie verksteder her er 600-1000 kr. Anonymkode: 78f6e...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå