Gå til innhold

Finnes det noen plass man kan få hjelp til å ta opp huslån for å kjøpe ut eks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg forstår det slik at det er vanlig å kunne få 5 ganger inntekt i lån, hadde jeg fått dette ville det ikke vært noe problem da jeg kunne fått over 1.8 mill i lån dersom jeg fikk innvilget det basert på 5x inntekt.

dette gjelder nok kun dersom man tjener mer enn det jeg gjør.

Anonymkode: 451cf...fbe

Det er riktig, det er ikke vanlig å få 5 ganger inntekt i lån. Husbanken har nok valgt å gi deg tilbud på 3 x inntekt. Men har du sjekket med flere banker? 

Anonymkode: ab368...13d

AnonymBruker
Skrevet

J.. sleip drittsekk du også eier hus med. Jeg holder på å krige med min eks, han fikk tilbud om gratisk mekli g gjennom min advokatforsikring, men nå kjører jeg advokat hele veien, for han kan ikke samarbeide! Føler med deg❤

Anonymkode: 01ad1...7c4

AnonymBruker
Skrevet

Først; hvis du vil ha hjelp må du lære å fatte deg i korthet, det var et ekstremt langt innlegg med mye svada, og mange flinke folk har nok gitt opp å lese.

Du hadde alt størst egenkapital, mens han har betalt mest underveis. Det rettferdige er da å finne ut  hvor mye hver av dere har betalt ned (egenkap + avdrag), og så ta ut en prosentvis sats av verdien. Et evt overskudd deler dere i to. 

Så, du har ikke råd til å sitte med leiligheten alene, og bankene driver ikke veldedighet. 5xinntekt er i hovedsak forbeholdt de som har ganske god inntekt, og selv der er det ikke alle som får låne så mye. At du ikke har betalt avdrag i en periode der dere var to om boliglånet setter deg heller ikke i en god situasjon. Når du ikke klarte å betale avdrag på din halvpart, er det ingenting som tilsier at du skal klare det på hele lånet alene, å droppe avdrag når renten har vært så lav som den har vært er bare idioti. Banken gir lån ut fra inntekt, ikke ut fra hva du har av egenkap og på sparekonto. Inntekten din er det som skal betjene lånet, så kan evt penger du har utenom legges til for å finansiere en bolig.

Jeg skjønner at du ønsker å bli boende et sted du syns er perfekt, men banken er mindre opptatt av det, så har du ikke råd må du finne deg en kausjonist. Da må du spørre noen som stoler nok på deg til at de tror du kan betale regningene dine, eller risikerer kausjonisten å miste sin bolig for å skaffe cash fordi du ikke betaler. At du ha r bil trekker ned hvor mye du kan få i lån, selv uten billån er bil en dyr sak å eie. Du har heller ingen stabil fremtidig forlovede på det økonomiske plan, du har en innvandrer uten jobb. Det er basisen og det bankene forholder seg til. Og selv om ha får seg jobb etterhvert så er det ingen garanti for at banken ser på han som stabil nok til å være lånetaker. Du bør spandere på deg noen timer med en advokat, evt at du og eksen finner en felles advokat, og at denne kan rydde opp i det økonomiske og dele boet og lånet mellom dere på rettferdig vis. 

Anonymkode: 47f6d...645

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...