AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg venter mitt første barn i juni og merker at jeg ikke har så veldig lyst til å amme. Av en eller annen grunn føles dette litt unaturlig for meg, men det er litt vanskelig å forklare. Jeg har ikke blitt utsatt for overgrep eller noe slikt. Tror det kan ha litt å gjøre med at den eneste som til nå har hatt brystene mine i munnen er mannen min i seksuelle situasjoner slik at jeg forbinder det med noe seksuelt. Når jeg ser venninner eller andre amme tenker jeg selvfølgelig at det er det mest naturlige i verden, men jeg klarer likevel ikke helt å venne meg til tanken på å amme selv. (Jeg er klar over alle fordelene så trenger ingen leksjon på det). Noen andre som har følt på det samme? Hvordan gikk det i såfall for dere etter fødselen? Anonymkode: 9beca...750 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg venter mitt første barn i juni og merker at jeg ikke har så veldig lyst til å amme. Av en eller annen grunn føles dette litt unaturlig for meg, men det er litt vanskelig å forklare. Jeg har ikke blitt utsatt for overgrep eller noe slikt. Tror det kan ha litt å gjøre med at den eneste som til nå har hatt brystene mine i munnen er mannen min i seksuelle situasjoner slik at jeg forbinder det med noe seksuelt. Når jeg ser venninner eller andre amme tenker jeg selvfølgelig at det er det mest naturlige i verden, men jeg klarer likevel ikke helt å venne meg til tanken på å amme selv. (Jeg er klar over alle fordelene så trenger ingen leksjon på det). Noen andre som har følt på det samme? Hvordan gikk det i såfall for dere etter fødselen? Anonymkode: 9beca...750 Du kommer til å slutte å tenke på puppene dine som noe seksuelt, og kun anse dem som matstasjon. Så det vil gå helt fint 😊 Jepp, det er egen erfaring. Men har hørt tilsvarende fra flere venninner. Anonymkode: 7df9d...091 7
Tanuki Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Jeg ville i hvertfall prøvd å amme, funker det ikke så brul mme. Ikke verre enn det😊 2
Luckiness Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Jeg tenker at du rett og slett bare må se det an når barnet kommer. Gjerne prøve amming når du er på sykehuset og få hjelp til å få ammingen i gang der. Hvis du likevel føler at det ikke passer for deg så kan du selvsagt gi erstatning. Ikke ødelegg barseltiden på å føl et indre ubehag hvis du opplever amming negativt. Det er faktisk verken til fordel for barnet eller deg når dere skal danne en relasjon. Husk også at følelsene dine for amming kan endres etter fødsel. Kanskje du plutselig føler at det er helt naturlig med amming selv om du ikke tenker det om det selv akkurat nå. 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du kommer til å slutte å tenke på puppene dine som noe seksuelt, og kun anse dem som matstasjon. Så det vil gå helt fint 😊 Jepp, det er egen erfaring. Men har hørt tilsvarende fra flere venninner. Anonymkode: 7df9d...091 Hehe, ja jeg er redd for det 😂 Jeg skal selvfølgelig prøve å få det til og det kan hende det vil føles naturlig når jeg først er i situasjonen. Er bare tanken på det nå som føles veldig unaturlig for meg. Anonymkode: 9beca...750
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 2 minutter siden, Luckiness said: Jeg tenker at du rett og slett bare må se det an når barnet kommer. Gjerne prøve amming når du er på sykehuset og få hjelp til å få ammingen i gang der. Hvis du likevel føler at det ikke passer for deg så kan du selvsagt gi erstatning. Ikke ødelegg barseltiden på å føl et indre ubehag hvis du opplever amming negativt. Det er faktisk verken til fordel for barnet eller deg når dere skal danne en relasjon. Husk også at følelsene dine for amming kan endres etter fødsel. Kanskje du plutselig føler at det er helt naturlig med amming selv om du ikke tenker det om det selv akkurat nå. Takk for svar. Jeg skal selvfølgelig prøve å få det til. Var bare interessert i å høre om noen har følt det på samme måte og endret seg etter fødsel. Håper selvfølgelig det blir den mest naturlige ting i verden for meg også 😊 Anonymkode: 9beca...750
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Husker jeg hadde samme tanker som deg, men nå er det slik at hvis samboer suger på brystene mine så er det skikkelig turn off. Bare fikser det ikke etter amming. Så det kan fort snu. Anonymkode: 38077...54b 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Jeg er også gravid. Alltid sakt jeg ikke skal amme og holder på det enda ☺️ Du bestemmer selv over egen kropp ts Anonymkode: ca002...879 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 Jeg følte det likt som deg med min første. Syns det var veldig rart å skulle amme barnet mitt, men når jeg skulle prøve å amme på barsel etter fødsel så føltes det faktiskt helt naturlig og jeg husker jeg sa til samboeren min " merkelig hvor naturlig det føles å amme, jeg som trodde det skulle føles så rart". Plutselig tenker du det samme du også 😊♥️ Anonymkode: 18dc2...360 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 Ja, jeg hadde det helt likt, men det ble null problem da barnet var født. Det føles plutselig naturlig fordi barnet er lite og hjelpeløst og du gjerne vil gi det alt det trenger. Du kommer sikkert til å ha problemer med at mannen tar på puppene dine under sex mens du ammer, for du kan føle at det blir veldig turn off. Anonymkode: 6ddca...689 1
Molly_ Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 Tenkte akkurat det samme som deg før fødselen, klarte ikke prøve å se om jeg hadde fått melk engang når jeg var gravid, men jaggu ble amming veldig naturlig likevel 😅 Dog er jeg fortsatt ikke komfortabel med å amme forran hvem som helst, men det er ikke noe problem da bebis også tar flasken(så pumper bare om vi skal til noe eller noen hvor jeg ikke er gira på å amme). 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg venter mitt første barn i juni og merker at jeg ikke har så veldig lyst til å amme. Av en eller annen grunn føles dette litt unaturlig for meg, men det er litt vanskelig å forklare. Jeg har ikke blitt utsatt for overgrep eller noe slikt. Tror det kan ha litt å gjøre med at den eneste som til nå har hatt brystene mine i munnen er mannen min i seksuelle situasjoner slik at jeg forbinder det med noe seksuelt. Når jeg ser venninner eller andre amme tenker jeg selvfølgelig at det er det mest naturlige i verden, men jeg klarer likevel ikke helt å venne meg til tanken på å amme selv. (Jeg er klar over alle fordelene så trenger ingen leksjon på det). Noen andre som har følt på det samme? Hvordan gikk det i såfall for dere etter fødselen? Anonymkode: 9beca...750 Jeg har det litt tilsvarende. Føles ikke naturlig for meg, og jeg klarte heller ikke å venne meg til tanken på å amme. Etter fødselen gikk det helt greit, men det er jo litt som jeg så det for meg - føles litt merkelig. Jeg ammet i 4 mnd før jeg sluttet på grunn av andre årsaker. Det gikk helt fint, både med og uten amming. Det viktigste er at du ikke stresser med det. Hvis amming ikke er noe for deg, så er MME en fullgod erstatning og vel så praktisk som ammingen. Anonymkode: 3997e...514 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 Du trenger ikke å amme hvis du ikke vil. Hvis du er fast bestemt på det, kan du gjerne informere om det allerede før fødsel. Din kropp, dine bryster, du bestemmer. Morsmelk og amming er supert hvis mor trives med det, altså, men det er ingen tvang. Anonymkode: 703d1...d59 3
NiceOrNothing Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hehe, ja jeg er redd for det 😂 Jeg skal selvfølgelig prøve å få det til og det kan hende det vil føles naturlig når jeg først er i situasjonen. Er bare tanken på det nå som føles veldig unaturlig for meg. Anonymkode: 9beca...750 Ikke tenk så mye på det. Amming er som et instinkt . Man vil gi barnet sitt mat . Skjer helt naturlig ❤️
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar. Jeg skal selvfølgelig prøve å få det til. Var bare interessert i å høre om noen har følt det på samme måte og endret seg etter fødsel. Håper selvfølgelig det blir den mest naturlige ting i verden for meg også 😊 Anonymkode: 9beca...750 Nei, jeg var helt «omvendt» og var veldig oppsatt på å få til ammingen. Men, så produserte jeg omtrent ikke en eneste skvett - og barnet hadde alt av hindringer for amming som fantes i verden. Så da slapp jeg det, dog meget ufrivillig. Dette er noe du finner ut av dersom du har nok melk - og ønsker amme når du har født. Er det ubehagelig kan du pumpe, delamme eller gi mme. Anonymkode: 62556...faa 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kommer til å slutte å tenke på puppene dine som noe seksuelt, og kun anse dem som matstasjon. Så det vil gå helt fint 😊 Jepp, det er egen erfaring. Men har hørt tilsvarende fra flere venninner. Anonymkode: 7df9d...091 Det er da slett ikke sikkert. Jeg følte på samme måte, klarte ikke å amme selv når baby kom. Anonymkode: b96ca...513 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Du bestemmer helt selv og må gjøre det som er riktig for deg, men min erfaring er at puppene blir det minst seksuelle som finnes når ammingen begynner. Jeg syntes også det virket superrart og ble litt sånn ekkelt kriblete av tanken når jeg var gravid med eldste. Så kom han, og der var helt åpenbart hva de var der for. Nå som jeg ammer nr to må jeg minne meg selv på at ikke alle har et like avslappet forhold til mine pupper, for nå kunne jeg sittet i bar overs på pub sammen med svigerfar uten å bry meg på annet vis enn at det høres litt kaldt ut 🙈😂 Anonymkode: f000d...9af
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er også gravid. Alltid sakt jeg ikke skal amme og holder på det enda ☺️ Du bestemmer selv over egen kropp ts Anonymkode: ca002...879 Såklart. Man trenger jo ikke tenke på babyens beste. Anonymkode: ce9eb...9b3 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 Jeg hadde også noe av de samme følelsene. Men amming kjentes naturlig da babyen var født. Hos meg endret det seg også slik at jeg fikk motsatt utfordring. Det er noen måneder siden jeg var ferdig med å amme yngstemann, men jeg strever fortsatt med å koble brystene til noe seksuelt. Anonymkode: 2b1df...7aa
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 Kjenner jeg blir PROVOSERT av dere jeg leser om her som ikke en gang vil gi amming en sjanse. For noen shitty moms. Tenk å ville frarøve ungen sin det! Skal dere liksom bare nekte ungen det den aller helst vil ha når den kommer ut?? Stakkars baby. Når man får babyen oppå seg søker babyen brystet og det er ekstremt unaturlig å ikke gi den det. Rart at vi er så fjernet fra naturen og biologien vår. Amming har ekstremt mange fordeler og det er SYKT å ikke ville gi det en sjans uten en god grunn. Skjerpings Anonymkode: 9671d...79f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå