AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg er kommet dit at jeg tror at jeg vil skilles. Men så er det disse dilemmaene som gjør at jeg nøler. Jeg er den som gjør nesten alt i huset. Jeg ordner alt det praktiske med barna, huset, mat og handling. Et barnehagebarn og et skolebarn er involvert.. Jeg er på aap så min økonomi er helt rævva og i tillegg usikker fremover. Jeg aner ikke hvilke rettigheter jeg har. Mannen min er av typen at alt ses på som hans. Jeg har ingen oppsparte midler siden jeg bruker alt på ungene. Jeg har det ikke godt med å være "mor" for min mann. Det sliter både på psyken min og helsen min. Mannen min gjør ikke noe for å lette på det hverdagslige slik at jeg kan fokusere på helsen min og det å bli frisk. Jeg trenger hjelp men jeg vet ikke hvordan jeg skal nå den eller hvordan jeg skal ta i mot den. Hvordan har dere andre gått frem? Anonymkode: 5b569...a04
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Så du står for alt som skjer hjemme og han står for økonomisk sikkerhet, noe som var vanlig før i tiden. Men nå har du lyst til å bryte ut og ikke være økonomisk avhengig av ham, men du vet ikke hvordan du skal få det til. Du kan gi ham 100% foreldre rett og stikke av. Eller så kan du gå for 50/50 og ha ungene halvparten av tiden og sådan tvinge ham til å styre med ungene halvparten av tiden. Eller så kan du velge å ha ungene 100% av tiden selv, noe du allerede gjør, uten økonomisk sikkerhet. Såvidt jeg vet, så har vel staten en mengde med tiltak på plass sånn at kvinner og barn ikke trenger 2 foreldre i livet sitt. Anonymkode: 0ef40...2ed
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så du står for alt som skjer hjemme og han står for økonomisk sikkerhet, noe som var vanlig før i tiden. Men nå har du lyst til å bryte ut og ikke være økonomisk avhengig av ham, men du vet ikke hvordan du skal få det til. Du kan gi ham 100% foreldre rett og stikke av. Eller så kan du gå for 50/50 og ha ungene halvparten av tiden og sådan tvinge ham til å styre med ungene halvparten av tiden. Eller så kan du velge å ha ungene 100% av tiden selv, noe du allerede gjør, uten økonomisk sikkerhet. Såvidt jeg vet, så har vel staten en mengde med tiltak på plass sånn at kvinner og barn ikke trenger 2 foreldre i livet sitt. Anonymkode: 0ef40...2ed Nå var jeg i full jobb frem til jeg ble sykemeldt og gikk over på aap.. Det jeg får inn av penger går til bhg, tlf til alle (klokketlf) , bom til 2 biler, forsikring hund og barn, strøm, mat og husholdning , klær osv, diesel. De få hundrelappen jeg har til overs sparer jeg til ungenes fremtid. Han betaler lån og avdrag, forsikringer, tv og nett, bensin. Noe mat av og til. Vi har felles bolig og felles huslån. Jeg har ikke råd til å kjøpe ham ut. Jeg vet jeg har vært dum. Anonymkode: 5b569...a04
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Jeg tenker at en 50/50 ordning hadde vært det mest gunstige for ungene. Anonymkode: 5b569...a04
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 Høres dessverre ut som du har gått i kvinnefella. Står du som eier på hus, biler og eventuell hytte? Få oversikt over økonomisk situasjon. Dere er gift, det er bra, det gir deg noen rettigheter. Anbefaler å ta kontakt med advokat. Det er dyrt, men kan være verdt det. Anonymkode: c7258...eae 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå