Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gråter hele tiden fordi jeg er så utrolig utmattet av å være konstant kvalm og av å kaste opp. Klarer ingenting utenom å ligge på sofaen. Klarer ikke å besøke venner eller familie. Ikke trene. Ikke dusje. Ingenting. Kvalmestillende fungerer heller ikke. 

Jeg er så utrolig utmattet og lei meg. Føler meg nesten traumatisert av denne ekstreme kvalmen som varer 24/7. Tenker noen ganger jeg skulle tatt abort... 

Verste er følelsen av å være så alene og ensom om dette. Føles som et helvetet...

Vet ikke om jeg klarer dette mer :(

Anonymkode: 8a717...56b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🥰 klem til deg!!

hvor langt er du på vei?

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold ut, tenk på hva som venter deg. 🥰

Anonymkode: 7410d...7f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hyperemesis. Finnes kostholdsråd og medisiner mot det. Du skriver at kvalmenedsettende ikke virker, men tror det skal finnes sterkere som er trygge. Du burde i alle fall snakke med jordmor. 

Anonymkode: c092e...9fc

• Liker 2
Skrevet

Har du hyperemesis? Hvor langt er du på vei og hvilke kvalmestillende har du prøvd? Du har all min medfølelse. ❤️ Jeg har hyperemesis selv, men det har stort sett gitt seg nå. Jeg lå i senga å gråt og var veldig langt nede når det stod på som verst mellom uke 6 og 16. Klarer du å spise og drikke noe eller kommer alt opp igjen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde kontakte fastlegen din, evt legevakt i helgen. Om du er så sliten, sliter med å få i deg næring kan du være dehydrert og mangler på elektrolytter. Gå på legevakten, ta en urinprøve. Viktig å sjekke ketoner mtp næringsinntak også. 
Jeg sliter selv med akkurat det samme. Nylig innlagt to døgn på sykehus for 5L væske IV. Det hjalp noe, blir også tett fulgt opp videre av poliklinikk. 
Har selv hatt de tankene du har, men dette vil etter all sannsynlighet gå over! Du er flink uansett som holder ut❤️ masse god bedring og lykke til!! 

Anonymkode: b2fef...2c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, og har ofte vært fortvilet og grått fordi det gjør så vondt på mange måter å være gravid. Det har virkelig gått ut over selvbildet, da jeg ønsket å bli gravid i flere år og nå som det endelig klaffet er det bare ulike vondter og dårlig form. Føler meg utakknemlig.

Samtidig ville jeg aldri vurdert å ta abort, som noen her skriver. Det går an å synes det gjør vondt, og samtidig ønske barnet.

Poenget mitt er egentlig bare at du ikke er alene - og om du er i første trimester vil det sannsynligvis bli bedre! Snakk om det med lege/jordmor, både for det fysiske men også det psykiske. 

Anonymkode: b8071...a29

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det likt. Sliter. Er i uke 22 nå. Heldigvis har jeg vært gjennom dette før, og vet at premien på slutten er så sinnsykt verdt alle tårene og smertene. 

Ikke alle har gode graviditeter ❤ For meg ble det en sinnsykt opptur når ungen var ute, satser på det blir sånn denne gangen og😊

Anonymkode: 0d7fd...ed7

• Hjerte 3
Skrevet

Ryddet for regelbrudd på rommets retningslinjer.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...