Gå til innhold

MDF-plater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å bruke MDF-plater i taket? Og tror dere det kan bli fint?

Det er på et bad det evt er snakk om. Tanken var å legge panel i taket og så male det... men det kunne jo tenkes at det blir like fint med plater og mindre jobb... Hva tror dere?

Har dere forresten noen erfaringer med MDF-plater sånn generelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lagt takplater fra Huntonit i alle soverom, ganger og bad, det er helt okei. Snekkeren setter de opp og da er det ferdig. Symfoni heter de.

Skrevet

Vi har mdf - plater i taket på badet og vaskerommet. Vi har arbor sine plater, typen fas tror jeg de heter. De lengste platene av Arbor er 274 cm tror jeg, så rommet må jo passe platene da du ikke kan "skjøte" dem som du kan med panel. Lurer på om Beverpanel har akkurat de samme platene bare de er lenger men er ikke helt sikker.

Grunnet platene og malte dem før de ble satt opp, men hadde et strøk etter at de hadde kommet opp. Brukte maling for våtrom (Lady) på platene på badet, da det er et sopphindrende middel i denne malingen

Jeg synes det ble fint, også var det jo mye enklere enn panel. Slipper kvistlakk og som regel har panelen noen skavanker å pynte på.

Skrevet

Joda, det går jo an, men mye pent er det ikke

Skrevet

Huntonit-plater vil jeg ikke ha. Men takk for svar! ;)

Fint å få tilbakemelding fra "gjest" som har prøvd mdf i taket. Vet ikke om jeg helt tør si "skal ha" ennå... heller ennå litt til panel, gitt... Vi får se... har lyst at det skal bli bra... Må forhøre meg litt med ulike forhandlere...

Uansett: Tusen takk for svar, alle!

Skrevet

ååååh, ta paneeeeel! :ler:

Men seriøst; da har du et pent tak for alltid, og dersom du skal selge boligen noen gang så har du gjort en god jobb i forkant av det og.

Jeg kjøper aldri i verden et sted med plater i taket og jeg gremmes når jeg ser Ekstrem Oppussing og den forkjærligheten de har der for plater...

Skjønner at det er kjapt gjort altså, men...

Skrevet

Platene fra Arbor og Beverpanel ser jo ut som panel. Du får dem i ulike typer bla. de som ser ut som "skygge-skrå" (tror det er det det kalles?) panel og "fas" panel. Det er jo mye disse typene som blir brukt i taket. De som har vært å sett hos oss kan ikke se at det ikke er vanlig panel. De har bare lagt merke til at taket er veldig fint. Vanlig panel har jo ofte litt skavanker og det lever jo hele tiden også slik at man får sprekker etc.

Et annet alternativ er noe nytt som Beverpanel har kommet med. Det er ferdigmalte panelbord, typen "skygge-skrå", i mdf. Disse bruker du akkurat som vanlig panel.

Skrevet (endret)
ååååh, ta paneeeeel!  :ler:

Men seriøst; da har du et pent tak for alltid, og dersom du skal selge boligen noen gang så har du gjort en god jobb i forkant av det og.

Jeg kjøper aldri i verden et sted med plater i taket og jeg gremmes når jeg ser Ekstrem Oppussing og den forkjærligheten de har der for plater...

Skjønner at det er kjapt gjort altså, men...

Og jeg ville myye heller hatt et hus med hvite takplater en med panel i taket - så smaken er som baken.

Endret av ¤Arwen¤
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...