AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg er med i en termingruppe der noen skrev at de ikke lar babyen være med faren sin alene ut de første månedene. De var samboere, så det var ikke sånn at babyen ikke har truffet faren sin før. Hun mente at babyen trenger mammaen sin, uavhengig om det ammes eller brukes flaske. Her sitter jeg med en baby på bare noen få uker jeg ikke har noe imot at er med faren sin alene ut. Han er forelder på lik linje med meg er mine tanker, men er det feil? Trenger virkelig babyen å alltid være nær moren sin de første månedene? Er jeg en dårlig mor som ikke har noe imot at babyen er med faren sin ut alene?😅 Anonymkode: 18f55...d84 5 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 Tenker det er veldig sunt og godt for tilknytningen mellom baby og far at de er alene sammen. Her er far en like god omsorgsperson som meg, og jeg ser ingen grunn til at han ikke skulle være med henne alene allerede fra starten. Da hun var ganske nyfødt tok han henne flere ganger alene slik at jeg skulle få sovet et par timer. Da var de på stua og koste seg mens jeg lå på rommet og sov, eller de gikk tur. Hvis man ammer, er det bare å pumpe. Gir man mme, så er jo saken veldig grei. Anonymkode: 8f4a4...af2 15 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 høres litt spesielt ut. Her har nå sønnen vært alene med pappaen fra han var nyfødt. etter fødselen var de alene i 8 timer før jeg kom tilbake. Han har bestandig vært like knyttet til pappaen som til meg, og jeg synes det er kjempefint🥰 Han er jo like mye pappa som jeg er mamma. Anonymkode: 66a3e...853 7 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Tenker det ikke gjør noe om pappaen vet og kjenner barnets behov og hva man gjør osv. De fleste fedre vet det. Ingenting galt i at pappaen tar med baby på trilletur feks.. Anonymkode: 519e7...4a2 6
Brunello Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker det ikke gjør noe om pappaen vet og kjenner barnets behov og hva man gjør osv. De fleste fedre vet det. Ingenting galt i at pappaen tar med baby på trilletur feks.. Anonymkode: 519e7...4a2 Gjør noe? Det er vel en selvfølge at de skal det. 14
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 TS her. Godt å se at det ikke er noe «galt» jeg gjør😂 Synes også det er viktig at pappaen blir en omsorgsperson på lik linje med mammaen, så ble litt satt ut av den kommentaren. Anonymkode: 18f55...d84 5 2
Pølsevann Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 Det er kanskje mamma som ikke klarer å være uten babyen sin det bunner i, ikke at pappa ikke kan være alene med baby? 20
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 Det er bare tull. Min bror tok med seg baby hjem til oss (foreldrene mine og meg), slik at mor fikk sove. Han gikk tur alene osv. Anonymkode: ad58c...439 3
Flamme Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er med i en termingruppe der noen skrev at de ikke lar babyen være med faren sin alene ut de første månedene. De var samboere, så det var ikke sånn at babyen ikke har truffet faren sin før. Hun mente at babyen trenger mammaen sin, uavhengig om det ammes eller brukes flaske. Her sitter jeg med en baby på bare noen få uker jeg ikke har noe imot at er med faren sin alene ut. Han er forelder på lik linje med meg er mine tanker, men er det feil? Trenger virkelig babyen å alltid være nær moren sin de første månedene? Er jeg en dårlig mor som ikke har noe imot at babyen er med faren sin ut alene?😅 Anonymkode: 18f55...d84 Jeg er helt enig med deg. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 Det er ikke normalt, høres ut som noen hysteriske kjerringer.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Hvordan skal mor få noe som helst avlastning hvis far ikke skal kunne ta seg av babyen alene?😆 Altså, for all del: udugelige fedre finnes. Men de aller fleste er oppegående og kan ta vare på en baby om de får lov til å borti den og gidder å prøve. Anonymkode: 9ac42...ffe 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 Jeg skal tilbake til studiene til høsten når min datter blir ca 4 måneder. da skal hun være med faren for det meste på dagtid da han har permisjon. Hva er galt med det liksom? 😅 Det er vårt barn ikke bare mitt. Folk er virkelig blitt hysteriske for tiden Anonymkode: bf18a...70a 4
Gjest Ærlige Ærna Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er med i en termingruppe der noen skrev at de ikke lar babyen være med faren sin alene ut de første månedene. De var samboere, så det var ikke sånn at babyen ikke har truffet faren sin før. Hun mente at babyen trenger mammaen sin, uavhengig om det ammes eller brukes flaske. Her sitter jeg med en baby på bare noen få uker jeg ikke har noe imot at er med faren sin alene ut. Han er forelder på lik linje med meg er mine tanker, men er det feil? Trenger virkelig babyen å alltid være nær moren sin de første månedene? Er jeg en dårlig mor som ikke har noe imot at babyen er med faren sin ut alene?😅 Anonymkode: 18f55...d84 Spesielt at du begynner å tvile på at du er en dårlig mor fordi én person i en termingruppe skrev dette. Hva med å tenke selv? Men siden du ble usikker på det og måtte spørre andre ukjente på et forum; JA såklart babyen ikke trenger å være nær deg absolutt hele tiden. Pappa er en like viktig omsorgsperson som også skal få tid med babyen for å bygge et godt forhold. Og NEI du er ikke en dårlig mor som lar far være ute alene med babyen 🙄
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 Hvis barnet ikke skal være alene med faren sin, hvordan skal far da bli trygg i papparollen, og hvordan skal barnet bli trygg på at pappa kan gi god omsorg? Vi hadde fra to uker etter fødsel en fast rutine på at far tok baby på kvelden, etter middag og middagsamming. Da satt far i godstolen, med baby på brystet. Baby fikk tid til å bli kjent med pappaen, og fikk samtidig litt magetrening. Så sovnet baby. Siden baby bare sov på eller med oss den første tiden var dette veldig nyttig. Jeg trengte avlastning. Anonymkode: 2f480...921 3
Brimi Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har ikke noe imot at far skal ha baby alene, men her går det rett og slett ikke. Ihvertfall ikke over lengre tid. Den dagen det går skal far selvsagt ha henne alene😊 Synes ikke man er en dårlig forelder hverken om fedre har babyen alene eller mødre som ikke vil at fedrene skal ha babyen alene. At far her i hus ikke har ungen alene ute betyr ikke at han ikke har kommet inn i papparollen sin. For han er vel ikke pappa bare når han er ute?🤷♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 Hvis faren er en god forelder, som har vært delaktig, så er det selvfølgelig ikke noe problem. Min baby klarte ikke å være alene med faren sin de første månedene, men det bunnet i at han omtrent ikke hadde håndtert babyen, fordi han syns det ble for vanskelig (mye magevondt som igjen krevde litt av oss for å holde babyen fornøyd). Anonymkode: 7d3b9...dd6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er med i en termingruppe der noen skrev at de ikke lar babyen være med faren sin alene ut de første månedene. De var samboere, så det var ikke sånn at babyen ikke har truffet faren sin før. Hun mente at babyen trenger mammaen sin, uavhengig om det ammes eller brukes flaske. Her sitter jeg med en baby på bare noen få uker jeg ikke har noe imot at er med faren sin alene ut. Han er forelder på lik linje med meg er mine tanker, men er det feil? Trenger virkelig babyen å alltid være nær moren sin de første månedene? Er jeg en dårlig mor som ikke har noe imot at babyen er med faren sin ut alene?😅 Anonymkode: 18f55...d84 Hvorfor blander du deg i hva andre gjør det? Folk er forskjellige betyr ikke at noe er galt selv om du mener noe annet enn andre. 🙄 finnes veldig mange helt ubrukelig foreldre da er det forståelig at den ene føler for å ta mest ansvar. Finnes også mange som er mer beskyttende eller engstelig enn deg. Anonymkode: 847c8...6cd 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #19 Skrevet 19. mars 2022 Sikker på at det er noe hun mener, og at det ikke bare er det at det praktisk ikke lar seg gjøre? Mange vil jo ikke gi flaske i begynnelsen, for å ikke kludre til amming, noen tar ikke flaske, og da er det jo veldig begrenset hvor langt far og baby kommer seg alene. Anonymkode: 5412b...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 Nei, det høres da helt naturlig ut at far og baby kan gjøre ting alene sammen. Anonymkode: caf5a...5f1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå