AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har hatt et par dårlige forhold. Mitt første, med en iraner. Han har null selvinnsikt på noe som helst, og skryter av hvor flink han er i "business", oppfører seg som en storkar, men kjører alt han driver konkurs. Skryter av barndom og velstående foreldre, eier masse "jord" i Iran, men lever av Nav og tjener penger på si. Alt han har fortalt, er så overdrevet, at det er vanskelig å skille mellom sannhet/løgn. Mitt andre forhold varte i mange år, med en pakistaner. Han hadde faktisk en bra karriere, men han også = usedvanlig mye selvtillit! Var veldig stolt av seg selv, og snakket om en fantastisk barndom, hvor flink han er til alt mulig. Beskrev seg selv som en high school-stjerne som var dritflink i idrett, flinkest på skolen, gjorde aldri noe galt i ungdomstiden, velstående familie og eier mye i Pakistan. Og begge disse snakker om høyt respekterte fedre som hadde mye innflytelse i samfunnet. Hva vil de oppnå med å si dette? Skal jeg bli imponert? Vi nordmenn er jo helt motsatt. Vi har gjerne ikke noe problem med å si at vi kommer fra en vanlig arbeiderklasse-familie eller dårlige kår, fordi VI ER IKKE våre foreldre! Når folk skryter av seg selv, ser vi på det som arroganse, og i et forhold, blir dette veldig turn-off i lengden. Som kvinne, er jeg også opptatt av å dele både godt/vondt i et langvarig forhold, men man føler seg ganske dust etter noen år, når jeg er den eneste som deler alt. Og fordi vi har så ulike livserfaringer, ser vi ulikt på hverandre. Og det blir én av mange kulturforskjeller mellom oss. Hvorfor tror dere så mange skryter/lyver? Selv etter mange år inn i et forhold, så klarer de ikke å være sårbare å fortelle noe dypt og personlig. Og jeg deler mer og mer, i håp om å få han til å dele noe også, men ender opp med å fremstå stakkarslig, fordi jeg har "opplevd så mye fælt", mens jeg egentlig har hatt et helt vanlig liv. Jeg har dog lært av mine erfaringer, så vi trenger ikke å diskutere mine dårlige valg av menn..😅 Anonymkode: 02529...1c9 1
Juniper Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 (endret) Du skriver «utenlandske», og det dekker jo alt som ikke er norsk. Men begge eksemplene dine handler om menn fra midtøsten som er vokst opp i islamsk kultur. Jeg tror grunnlaget for påstanden din er litt snevert. Utover det, så er det mange ulike kulturer. Mange ulike forventninger til hva det er å «være mann». Man preges av sin oppvekst og sitt miljø. Hvis du ikke liker kulturens grunnverdier bør du jo ikke inngå et forhold med noen fra denne kulturen! Endret 19. mars 2022 av Juniper 8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har opplevd det samme med mange utenlandske. Spesielt pakistanere. De er for det første veldig bedrevitere på det meste, og veldig opptatt av status (hvert fall de jeg har vært borti ). Veldig opptatt av fasade har jeg inntrykk av, og en jeg datet en kort periode ble sur på meg da jeg ikke ble så imponert over hans nye bil, som var en Mercedes. Fin bil, bevares, men det er ikke sånne ting som imponerer meg. Og så var han lege, noe han også trodde jeg skulle bli kjempeimponert over.. men tja.. Jeg vet ikke. Ellers har jeg vært borti mye ymse, men tror bare de har et litt annet tankesett i mange land. Og så kommer de til denne rikdommen her, og blir kanskje litt overveldet og tror at de også må ha det samme så fort som mulig. Jeg er sammen med en Iraner nå, han er helt motsatt. Veldig opptatt av å jobbe, tatt utdanning og ekstra kurs, for han vil gjerne bidra i samfunnet. Litt bedreviter innimellom, men siden jeg er forelska lar jeg det gli Men det er nok også litt forskjellig hvor folk kommer fra også Anonymkode: 714e1...c2e 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 Du ser en side av det utenlandske, og kjenner tydeligvis kun din norske arbeiderklasseside. Der er like mye skryt og ydmykhet i alle verdens land. Også i Norge er det skrytete folk. Du har tydeligvis bare ikke møtt de. Anonymkode: cd1c5...205 4 4
anonymbruker2312 Skrevet 19. mars 2022 #5 Skrevet 19. mars 2022 Det er mange norske gutter som skryter forferdelig mye, i hvert fall de jeg har vært borti. Samtidig har jeg også selv merket at utenlandske også skryter hele tiden. Dette kommer fra oppvekst og miljø. Det at de har en trang til å skryte kan komme av at de vil overbevise seg selv og vedkommende de skryter til om at de faktisk har noe verdi, at de er verdt noe, da de kanskje ikke fikk den oppmerksomheten når de vokste opp. De har sikkert opplevd mye motgang, spesielt når det kommer til deres selvtillit, at nå som de har oppnådd noe så vil de på en måte få bekreftelse gjennom seg selv ved å si det til andre. Jeg mener personlig at det å skryte såpass mye av seg selv er ekstremt narsissistisk, veldig "høy på seg selv". Jeg personlig avskyr slik oppførsel, og synes ikke det er attraktivt i det hele tatt. Jeg blir rett og slett kvalm av gutter som alltid skal skryte. I tillegg er det veldig vanlig at i "gutte-gjenger" så hyper de hverandre opp på en annen måte enn hva "jente-gjenger" gjør. Guttene har en veldig sterk bånd med hverandre, de får hverandre oppover og har lite drama involvert. Jente-gjenger er som regel fylt med drama og konkurranse, som gjør at vi begynner å tvile på oss selv. Nå mener jeg ikke at dette er tilfellet hos alle, absolutt ikke. Men etter det jeg har opplevd og som andre har sagt selv at de har opplevd, er at gutte-gjengene har en mye mer positiv atferd mot hverandre enn jente-gjenger. Deretter fører dette til at guttene får enda bedre selvtillit, spesielt når de får materialistiske ting eller når det handler om penger, at de på en måte senere prøver å overbevise om at de er sånn og sånn. Det kan også komme fra hjemmet, hvor de er blitt lært opp til at de er "bedre" enn alle andre. Utenlandske gutter, spesielt de med muslimsk bakgrunn, får mye makt og blir regnet som "sjefen" i huset. Dette tar de med videre utenfor hjemmet også, psykologisk sett. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #6 Skrevet 19. mars 2022 Mange kommer fra land der det er stammekultur, klankultur og machosisme som gjelder, det er stor status med Nike sko selv om de er falske og det gjelder å være den største hannen i flokken. Sosialt og kulturelt så ligger de mange hundre år etter vestlige land, det kommer også godt frem når det kommer til synet på menneskerettigheter og spesielt kvinners verdi. Anonymkode: 8d37f...c83 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #7 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi nordmenn er jo helt motsatt jeg vet ikke om jeg er så enig i det, men jeg tror at du har noe fordommer når det gjelder utenlandske menn og du tolerer kanskje ikke så mye av dem selvom det skulle vært det minimale. jeg tror noe av det tråden handler at de ikke ville være sammen med deg lenger. folk skryter (kvinner og menn/ nordmenn eller ei) det spørs hvor man har vært i livet og hvordan man hadde det sammenlignet med hva man har fått nå. det er ikke helt usedvanlig typen min er Norsk og han skryter mye om han og. Anonymkode: e1e21...555 2
Virrevirrevapp Skrevet 19. mars 2022 #8 Skrevet 19. mars 2022 Alle kan skryte mye/være opptatt av materielle ting hvis de er oppdratt med at den slags er viktig. Har man ikke mye annet å vise til, blir penger og status desto viktigere. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #9 Skrevet 19. mars 2022 TS refererer til to - 2 - utenlandske menn hun har vært sammen med. Og generaliserer dermed alle andre utenlandske menn til å nærmest være lik mennene hun har truffet. TS: Gjelder dette også for svenske menn? Tyske? Kinesiske? Australske? Danske? Anonymkode: 9fd19...94a 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #10 Skrevet 19. mars 2022 Jo det er absolutt noe norske menn gjør åså! Men det er liksom ikke lov i norge da, skjer masse skryt likevel. Du går for en viss type menn det er årsaken tror jeg. Ikke etnisiteten. Anonymkode: 6a591...fae
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #11 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): jeg vet ikke om jeg er så enig i det, men jeg tror at du har noe fordommer når det gjelder utenlandske menn og du tolerer kanskje ikke så mye av dem selvom det skulle vært det minimale. jeg tror noe av det tråden handler at de ikke ville være sammen med deg lenger. folk skryter (kvinner og menn/ nordmenn eller ei) det spørs hvor man har vært i livet og hvordan man hadde det sammenlignet med hva man har fått nå. det er ikke helt usedvanlig typen min er Norsk og han skryter mye om han og. Anonymkode: e1e21...555 Vi lærte det jo på skolen, underdrivelse er typisk norsk fra gammelt av. Veldig maskulint samfunn. Anonymkode: 54051...11d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Disse som skryter er egentlig ganske feminine. Jaja. Anonymkode: 54051...11d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har vært sammen med nordmenn, italiener, amerikaner og danske. Italieneren skrøt noe ekstremt av lønn og eiendeler, selv om dette ikke var over gjennomsnittet. Har ikke opplevd dette med de andre menn. Tror det går mye på personlighet - hvilke livsverdier de har Anonymkode: 3fa87...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 Menn fra Iran, Pakistan, Irak, Marokko etc er jo ikke så heldige med utseendet, for å si det mildt. Om de da skryter på seg rikdom og suksess, tenker de vel at det kan bidra til å få sex eller kjæreste fra norske jenter. Noen biter dessverre på. Anonymkode: 973f2...da8 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #15 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): TS refererer til to - 2 - utenlandske menn hun har vært sammen med. Og generaliserer dermed alle andre utenlandske menn til å nærmest være lik mennene hun har truffet. TS: Gjelder dette også for svenske menn? Tyske? Kinesiske? Australske? Danske? Anonymkode: 9fd19...94a Gjelder vel mest menn med mindreverdighetskomplekser, og dem er det mange av blant spesielt muslimske menn…. Anonymkode: 973f2...da8 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #16 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn fra Iran, Pakistan, Irak, Marokko etc er jo ikke så heldige med utseendet, for å si det mildt. Om de da skryter på seg rikdom og suksess, tenker de vel at det kan bidra til å få sex eller kjæreste fra norske jenter. Noen biter dessverre på. Anonymkode: 973f2...da8 Synes det er mange vakre mennesker fra disse landene det hjelper jo ikke på rasismen din da Anonymkode: 6a591...fae 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #17 Skrevet 19. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Menn fra Iran, Pakistan, Irak, Marokko etc er jo ikke så heldige med utseendet, for å si det mildt. Om de da skryter på seg rikdom og suksess, tenker de vel at det kan bidra til å få sex eller kjæreste fra norske jenter. Noen biter dessverre på. Anonymkode: 973f2...da8 🙂 for såvidt enig. Tror også at de er mer statusfikserte de de land. Anonymkode: 3fa87...d7e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #18 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Menn fra Iran, Pakistan, Irak, Marokko etc er jo ikke så heldige med utseendet, for å si det mildt. Om de da skryter på seg rikdom og suksess, tenker de vel at det kan bidra til å få sex eller kjæreste fra norske jenter. Noen biter dessverre på. Anonymkode: 973f2...da8 Du tuller nå? Det er ganske mange vakre menn fra disse landene Anonymkode: 9fd19...94a 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #20 Skrevet 19. mars 2022 Dakia skrev (2 minutter siden): Ærlig talt 😂😂 Vil ikke ødelegge for det runde tallet ditt med likes, men here we go 😄 Anonymkode: 6a591...fae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå