AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #1 Skrevet 19. mars 2022 Hei Jeg skal søke startlån siden jeg trenger en mer funksjonell bolig. Er 100% ufør, og trenger en del hjelp i hverdagen. Jeg kan få det bedre i en annen bolig, med tilrettelegging. Jeg eier en 2R i dag, og skal kjøpe en annen 2R(nybygg). Kan jeg refinansiere nåværende boliglån, og få ut nok slik at jeg slipper dyr mellomfinansiering? Og bør jeg ha lege dokumentasjon på at jeg vil få det bedre i en mer funksjonell bolig, ift lånesøknad.(?) Kan kostnad til tilrettelegging søkes tilskudd til? Jeg ringte kommunen men de ville ikke hjelpe, henviste kun til husbanken. Tar gjerne imot litt råd💜 Anonymkode: f2caa...755
saltyliquorice Skrevet 19. mars 2022 #2 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei Jeg skal søke startlån siden jeg trenger en mer funksjonell bolig. Er 100% ufør, og trenger en del hjelp i hverdagen. Jeg kan få det bedre i en annen bolig, med tilrettelegging. Jeg eier en 2R i dag, og skal kjøpe en annen 2R(nybygg). Kan jeg refinansiere nåværende boliglån, og få ut nok slik at jeg slipper dyr mellomfinansiering? Og bør jeg ha lege dokumentasjon på at jeg vil få det bedre i en mer funksjonell bolig, ift lånesøknad.(?) Kan kostnad til tilrettelegging søkes tilskudd til? Jeg ringte kommunen men de ville ikke hjelpe, henviste kun til husbanken. Tar gjerne imot litt råd💜 Anonymkode: f2caa...755 Kan ikke svare på alt du spør om, men jeg tror dokumentasjon fra lege vil være en fordel i slike saker. Du kan søke om både startlån og tilskudd hos husbanken. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #3 Skrevet 19. mars 2022 Det er kommunen som administrerer startlån, og dermed er det de som saksbehandler og svarer på spørsmål. Det vanlige her er at man ringer og ber om å få snakke med en saksbehandler, så legges det igjen beskjed og det ringes tilbake. Ja, du bør legge ved dokumentasjon fra lege. Anonymkode: 03e4d...2b4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #4 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er kommunen som administrerer startlån, og dermed er det de som saksbehandler og svarer på spørsmål. Det vanlige her er at man ringer og ber om å få snakke med en saksbehandler, så legges det igjen beskjed og det ringes tilbake. Ja, du bør legge ved dokumentasjon fra lege. Anonymkode: 03e4d...2b4 Jeg fikk kun beskjed fra saksbehandler om å søke. Ikke noe mer info. Og er usikker på om jeg bør søke tilskudd til ombygging/endringer som kommer til å koste. Men koster uansett mindre i byggeprosess, enn å gjøre det senere. Anonymkode: f2caa...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå