Gå til innhold

Hvordan fylle ut opparbeidet ferie på meldekort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 uker betalt ferie, og skal fylle ut meldekort nå. Hvis jeg trykker på ferie eller annet fravær så står det at det «normalt blir trekk i penger». Men er vel der jeg skal huke av, også får jeg likevel betalt?? 

Anonymkode: 06c47...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får aldri betalt ferie. Det er feriepengene som skal dekke at du ikke får lønn. 

Anonymkode: c0199...0ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send melding til saksbehandleren din du 

Anonymkode: 48ce0...e82

AnonymBruker
Skrevet

Har du aap eller dagpenger? Aap = betalt ferie føres ikke opp (du krysser ikke av for noe). Dagpenger: ferie/fravær og ikke noe utbetalt. 

Anonymkode: edc0a...1d3

Skrevet

Hvilken stønad mottar du? På hvilken måte har du opparbeidet deg ferie?

AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (57 minutter siden):

Hvilken stønad mottar du? På hvilken måte har du opparbeidet deg ferie?

Jeg mottar dagpenger, og opparbeidet meg 4 uker ferie ved at jeg har vært arbeidssøker i over en viss tid. Husker ikke hvor lenge. Men står inne på Mitt NAV at jeg har 20 dager ferie tilgode, og jeg har fått brev fra NAV om at jeg har rett på 4 uker ferie. Snakket med NAV på tlf denne uken, om utfylling av meldekort. De sa jeg skulle krysse av for ferie/annet. Men så jo nå at det står at det da «normalt blir trekk i penger». Og da ble jeg usikker.. ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du aap eller dagpenger? Aap = betalt ferie føres ikke opp (du krysser ikke av for noe). Dagpenger: ferie/fravær og ikke noe utbetalt. 

Anonymkode: edc0a...1d3

Jeg mottar dagpenger, og opparbeidet meg 4 uker ferie ved at jeg har vært arbeidssøker i over en viss tid. Husker ikke hvor lenge. Men står inne på Mitt NAV at jeg har 20 dager ferie tilgode, og jeg har fått brev fra NAV om at jeg har rett på 4 uker ferie. Snakket med NAV på tlf denne uken, om utfylling av meldekort. De sa jeg skulle krysse av for ferie/annet. Men så jo nå at det står at det da «normalt blir trekk i penger». Og da ble jeg usikker.. ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da krysser du bare av for at du har hatt ferie de dagene du har hatt ferie. Du skal ikke trekkes all den tid di har vært dagpengemottaker lenge nok til å ha rett på dagpenger ved ferie.

Jeg skjønner at man blir usikker når det står at man vil bli trukket, men det skal man altså ikke bli.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (52 minutter siden):

Da krysser du bare av for at du har hatt ferie de dagene du har hatt ferie. Du skal ikke trekkes all den tid di har vært dagpengemottaker lenge nok til å ha rett på dagpenger ved ferie.

Jeg skjønner at man blir usikker når det står at man vil bli trukket, men det skal man altså ikke bli.

Tusen takk for svar 😃

AnonymBruker
Skrevet

Om du krysser av for ferie, så får du trekk. Selv om du har rett på ferie i 20 dager. Du skal ikke krysse av for ferie når du har rett på 20 dager ferie med betalt dagpenger.

Anonymkode: 5d20c...9e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du krysser av for ferie, så får du trekk. Selv om du har rett på ferie i 20 dager. Du skal ikke krysse av for ferie når du har rett på 20 dager ferie med betalt dagpenger.

Jo, det skal du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva mener du jeg skal krysse av da? 🤨 svaret kommer på mandag iallefall 🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

A0106585-995E-4C8D-8F06-13546E82D217.png

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...